Hoogte regelaar
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 18 juni 2010 05:02 PM

Hallo allemaal,

2 weken geleden bij Chyparse in Almere geweest m.b.t. de vering.
De achterbollen zijn toen bijgevuld en 2 gebruikte bollen voorzijde vervangen.

Tijdens het demonteren van de achterbollen spoot de LHM uit de houder van de bol.
De monteur(Martin) zij toen dat waarschijnlijk, zoniet zeker, de hoogte regelaar overleden was.
De hoogte regelaar heb ik toen niet laten vervangen vanwege financieen.

Ik moet eerlijk zeggen dat de vering weer geweldig was, maar nu(misschien ben ik te kritisch) heb ik het gevoel dat mijn liefje de drempels geweldig opvangt, maar dat de kleine oneffenheden in het wegdek voelen aan alsof ik een auto rijd met conventionele vering.

Het gaat overigens om een Xantia 1.6i ‘95.

Zou de hoogte regelaar hier de boosdoener van kunnen zijn?

Joop.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 juni 2010 05:39 PM
  [ # 1 ]

Lijkt mij niet, maar ben geen expert. Je kunt je wel afvragen of die 2e hands bollen wel zo OK zijn. Had je toevallig comfortbollen eerst ? Is wel de LHM vervangen die er uit spoot ?

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 18 juni 2010 06:06 PM
  [ # 2 ]

Dat vergat ik erbij te vermelden, de LHM is verwijderd en vervangen door spoelvloeistof.
En of ik comfortbollen heb gehad, geen idéé, maar het lijkt mij dat als ik bij Chyparse mijn veersysteem laat controleren dat dan de vervangende bollen dezelfde type zijn als de bollen welke erop zaten.

Ik denk dat onze Martin te amicaal bezig is, en daardoor meer omzet wil maken dan dat de consument denkt te willen uitgeven.
Want uiteindelijk was ik € 185,- lichter, voor het bijvullen en 2 gebruikte bollen.

Joop.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 juni 2010 10:29 PM
  [ # 3 ]

Da’s niet mis, bij Spaan K’nie hejje daar plus minus 5 nieuwe voor en 1 bijgevulde..
(ex btw, by the way))

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 20 juni 2010 02:34 PM
  [ # 4 ]

Nog steeds niemand die mij kan vertellen of de hoogteregelaar invloed heeft op het veercomfort?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 juni 2010 02:44 PM
  [ # 5 ]

Als de hoogteregelaar verkeerd staat afgesteld dan zou dat volgens mij kunnen. Echter stelt die zich niet vanzelf verkeerd achter en dus heeft die weinig invloed op het veercomfort.

In hoeverre ik het systeem een beetje begin te kennen Smile

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 20 juni 2010 03:06 PM
  [ # 6 ]

Als dat inderdaad zo is, dan zal waarschijnlijk de spoelvloeistof zijn werk nog moeten doen in de leidingen.

Joop.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 juni 2010 03:43 PM
  [ # 7 ]

Ik weet niet of die spoelvloeistof invloed heeft op het veergedrag. De olie dient toch enkel om het gas in de bollen wat samen te drukken zodat je een veersysteem krijt? De olie zelf kan niet samengedrukt worden dus doet ook niets…

Maar dat spoelmiddel moet er toch ook binnenkort uit? Vraag dan even aan je garage of ze eens kunnen kijken/verheldering kunnen scheppen Smile

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 20 juni 2010 04:05 PM
  [ # 8 ]

De spoelvloeistof wordt er niet voor niets ingedaan, dus om de leidingen schoon te maken.
M.a.w. zodat de juiste hoeveelheid olie in de bollen wordt geperst waardoor je een betere vering krijgt.

Joop.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook