Afleesbaarheid dashboard
Keezie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

- Xsara Picasso 18
Gepost: 29 mei 2010 04:50 PM

Sinds kort ben ik een trotse bezitter van een xsara picasso uit 2002, hij rijd super, maar wat ik nu al wel tegen vin vallen is het dashboard en vooral de digitale snelheidmeter, wie heeft hier goede tips voor.
mijn probleem is dat ik bij zonnig weer het dashboard beetje onduidelijk is af te lezen, zet ik dan mijn lampen aan voor het overige verkeer, dan dimpt het dashboard ook nog eens een keer, en als ik dan tot slot mijn zonnebril opzet dan ishet dashboard een donkere vlek, ik heb mijn tom-tom ingesteld op een signaal dat ie dan geeft als ik de snelheid overschrijd,want de snelheidsmeter is dan absoluut niet leesbaar..

Gr. Kees

Profiel  

tjbeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 29 mei 2010 08:36 PM
  [ # 1 ]

Kees,
ik heb het zelfde gehad bij aankoop tijdens de proefrit van mijn Xsara Picasso uit 2002.
Heb a.o. als eis voor de aankoop alle “ledjes” (zijn er heel wat trouwens) laten vervangen, het probleem is nu een stuk minder.
Ik heb dan ook gewoon geen verlichting meer aan staan overdag .. had ook liever een analoge snelheidsmeter gehad, maar ja , dat zit er nu eenmaal niet in.
Verder een heerlijke reisauto ... kinderen zijn ook erg blij met de ruimte achterin.
Grtn Theo.

Picasso 2002 1.8 16V

Profiel  

Phicock
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 29 mei 2010 09:53 PM
  [ # 2 ]

Kees,

Naast bovenstaande tip, wellicht een open deur; heb je de verlichting op max staan (draaiknopje links onder/achter het stuur?)

groet,

Mark

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 19 juni 2010 03:18 AM
  [ # 3 ]

bij mijn picasso uit 2000 waren dat geen draaiknopjes,maar wel knopjes om op te duwen.

Verder is het geen slecht idee om eens alle ledjes te vervangen. Simpel klusje en kost niet veel

Profiel  

jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 29 juni 2010 02:25 PM
  [ # 4 ]

volg daarvoor mijn handleiding, hier ergens te vinden op het forum. Kun je makkelijk zelf.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 01 juli 2010 05:58 PM
  [ # 5 ]

Toen ik hem net had dacht ik ook “neee heh”. Als er maar wat licht binneviel geen snelheid meer af te lezen.
Maar er zitten op het dashboard links op kniehoogte 2 knopjes die een schijnend lampje afbeelden, die moet je een paar keer indrukken en kijken wanneer hij op zijn felst is. Die heb ik gewoon zo fel mogelijk gezet.
Daarna mét zon erop en zonnebril op is het nog af te lezen.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook