85 van de 97
« Eerste  < Vorige 83 84 85 86 87 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juni 2010 11:33 PM
  [ # 1261 ]

Michelin Energy Savers. Vooraan 2 jaar en achteraan onbekend…

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 19 juni 2010 08:05 AM
  [ # 1262 ]

dunlops opleggen Smile
die hebben zowat de beste grip-prijs verhouding voor een bx vind ik.
de 1900 blijft er toch mooi mee op de baan.
velgen en bandenmaat van een gti wil ook al wel eens een verbetering in grip geven Smile

maar in jou geval zal inderdaad het vervangen van die gummidisk de beste oplossing zijn.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 19 juni 2010 10:12 AM
  [ # 1263 ]

het gaat nu al enige tijd over de gummi disc. Weet precies waar die zit maar wat is de functie precies?

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 juni 2010 11:08 AM
  [ # 1264 ]

Nog nooit last gehad van onderstuur ofzo. Enige keren dat ik merk dat hun grip niet 100% is, is wanneer ik een noodstop moet doen, dan voel ik ze vanvoor doorslippen (en dat is tot nu toe 3 keer gebeurd dit jaar Wink ).

Die gummmidisc is, als ik het juist heb, de koppeling tussen je stuurwiel en het stuurmechanisme. Het zorgt voor een iet of wat flexibele koppeling zodat niet alles rechtsreeks doorgegeven wordt.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 24 juni 2010 09:15 PM
  [ # 1265 ]

Voila, vandaag weer wat aan de BX kunnen werken. Eerst en vooral de benzinepomp los gehaald.

Uiteraard zaten de slangenklemmen zo dat ik eerst de uitlaat moest loshalen. Wat, inderdaad, erg gemakkelijk is Very Happy Én die zagen er nog heel goed uit Cool . Dus over de uitlaat moet ik me in het kort geen zorgen maken.

De benzinepomp die ik heb is dit:

En heb mama laten contact opzetten en de pomp zoemt dus niet. Waartussen moet ik trouwens spanning krijgen als er contact op gezet wordt?

Ow ja, er ligt ook weer een plas LHM onder de auto Sad . Maar dat is voor later. Eerst en vooral werk maken van de achterkant Cool

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 24 juni 2010 09:37 PM
  [ # 1266 ]

Eh, je hebt toch twee draadjes op je pomp zitten? Dan moet je daar je spanning op meten. De ene is massa, de ander komt rechtstreeks van je computer. Tijdens contact aanzetten hoort de pomp gedurende een seconde voeding te krijgen, daarna is ie stil tot je de startmotor inschakelt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 24 juni 2010 10:33 PM
  [ # 1267 ]

Ik dacht al, maar ik mat rare waardes (3V en een beetje raar genoeg, dus geen 12V) tussen de klemmen, daarom dat ik het vroeg. En de pomp zoemde niet toen mama met het contact speelde (lag naast de pomp met mijn multimeter).

Maar aan de computer mat ik wél 12V, daarom dat ik dus maar vroeg wat ik moest meten en waar.

Trouwens ook gezien dat er ene stuk krom is aan mijn achterpoot, dus zal je trukje met het oog en de HP-vering eens uitproberen binnenkort Wink

Edit: dat ene draadje heb ik afgeknipt omdat de bout kapot is (draait zot) Zal dus moeten vast gesoldeerd worden vrees ik.

En dan nog een kort vraagje: mijn demper (die grote) daar zit precies zand in (zo klinkt het als ik er mee rammel), moet ik die even leeggieten of hoort dat zo? Heb hem nu mooi horizontaal gehouden zodat er niks uitvalt. (wel een zee van ruimte zo Cool , en werken als die op assteunen staat is ook heerlijk -allé, in vergelijking met een brug natuurlijk niet- )

Edit 2: ga hem morgen even testen, gewoon met de acculader 12V op de klemmen zetten en kijken of ie pompt. Dan weet ik het. Sowieso pompen met benzine zeker? Of kan ik dat met eender welke vloeistof?

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 24 juni 2010 11:35 PM
  [ # 1268 ]

Gewoon proberen zonder benzine. Kortstondig kan dat geen kwaad dunkt me.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 24 juni 2010 11:42 PM
  [ # 1269 ]

Mjah, dan zoemt hij misschien wel maar kan hij nog steeds niet pompen. Zal wel even een vaatje van 5L benzine gaan vullen en daarmee testen. Mijn vaatje is toch leeg dus mag weer gevuld worden.

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 25 juni 2010 01:26 PM
  [ # 1270 ]

zet er gewoon 12 volt op terwijl ie ingebouwd is. je hoort direct wel of ie gaat dan. maar gesteld je meting en het feit dat je ze niet hoort draaien moet je al niet meer twijfelen, ze zal kapot zijn.

het “zand” in je uitlaat is de binnenkant van de demper die kapot aan’t gaan is. uitkappen voor zover het lukt en voor de rest niks vanaan trekken Smile

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 25 juni 2010 01:45 PM
  [ # 1271 ]

Mjah, achteraf gezien kon dat ook natuurlijk Rolling Eyes Maar omdat ik niet wist hoe en wat heb ik hem maar even uitgebouwd, is eigenlijk geen werk (op 10 minuutjes is dat ding los als het meezit).

Mag je die pomp trouwens gewoon ‘uitzetten’ als je op LPG rijdt of gaat die daar kapot van? Of gaat er iets anders kapot van? Is nogal zonde dat die pomp moet pompen (en verslijten + stroom nemen) als je ze niet gebruikt.

En dan giet ik die demper gewoon leeg Cool

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 25 juni 2010 01:52 PM
  [ # 1272 ]

Oh ja, je het een gasbak he, zou ‘t dan niet de benzine/LPG schakelaar kunnen zijn waar een draadje los zit?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 25 juni 2010 02:02 PM
  [ # 1273 ]

Ik heb er gisteren ook aan gedacht. Maar wat is het geval? Mijn auto had al LPG toen ik hem kocht, toen hebben we die omgebouwd naar een mechanisch systeem (dus het bestaande systeem gebypassed).

Het systeem dat ik nu gebruik sluit gewoon de injector kort en doet NIETS aan de benzinepomp. Ik weet echter niet hoe het oude systeem dat deed, misschien gooit dat oude systeem nu roet in het eten en schakelt die gewoon de pomp uit.

En ik wil ook pas beginnen met die oude gasrommel er uit te gooien als hij op benzine rijdt, want ik heb daar een hemelse schrik voor (ieuw: bekabeling in een auto Shocked ).

Daarom, straks even testen en hopen dat de pomp kapot is… Kan die vervangen worden en dan kan er verder gewerkt worden Cool .

Ze ligt er naast, dus beginnen gokken is nutteloos en totaal overbodig Smile

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 25 juni 2010 04:23 PM
  [ # 1274 ]

je kan de pomp uitschakelen maar ik denk niet dat het gedaan word.
het rondpompen van de brandstof kan geen kwaad en houd alle rubber dichtingen etc in het systeem wat vochtig zodat die niet uitdrogen je hebt bij omschakelen direct benzine aan de injectoren, anders moet die nog 2 meter ver voor je kan overschakelen met schokken van de motor tot gevolg.

bijkomend gaan die pompen veel kapot gaan dan denk ik. die weten over het algemeen meer van stilstaan dan van werken.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 25 juni 2010 04:50 PM
  [ # 1275 ]

Ok, de pomp is kapot. Net via mijn acculader 12V op gezet, gebeurt niets. Via de batterij hetzelfde.

Of dit goed nieuws is weet ik niet.. Iemand een idee wat zo’n pomp kost?

Profiel  
 
 
85 van de 97
« Eerste  < Vorige 83 84 85 86 87 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook