79 van de 194
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juni 2010 12:44 AM
  [ # 1171 ]

Ik denk dat de afstelling van kroonwiel/pignon veel kritischer is!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2010 07:56 PM
  [ # 1172 ]
jantje1948 schreef:

Ik denk dat de afstelling van kroonwiel/pignon veel kritischer is!

Dat ben ik met je eens en daarom heb ik daar ook erg veel tijd in gestoken, net als het juist afstellen van de voorspanning van de differentieellagers.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 19 juni 2010 01:15 PM
  [ # 1173 ]
waterman schreef:

de 13e moet ie gekeurd zijn namelijk hmz

Is hij al ???  search   gekeurd

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2010 02:11 PM
  [ # 1174 ]

Nee, geen tijd gehad hmz Het werk op kantoor kost veels te veel vrije tijd Laughing Volgende week gaat ie naar de dealer voor een apk’tje Cool Gelukkig mankeert er niets aan, dus zal het een vrij eenvoudige keuringssesie worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2010 02:52 PM
  [ # 1175 ]

Afgelopen week heb ik toch het differentieel zelf even uit elkaar gehaald. Dat was maar goed ook bleek, want de assen waar de sataliet-tandwielen op draaien zijn op z’n zachts gezegd niet helemaal fris meer…



De sataliettandwielen zelf zijn qua tanden nog ok, maar de binnenzijde is ook behoorlijk minder zeg maar…


De planeetwielen, dat zijn de tandwielen waar de uitgaande assen in komen zijn nog wel fris en vrij van nare slijtage:

Nou ja,  er zit in ieder geval werk in het hele spul. Gelukkig blijkt er nog ergens een diff te liggen wat uit een schadeauto met een zeer lage km-stand komt. Ik moet nu alleen dat ding even hier naar toe zien te regelen. Zitten daar ook geen goede assen en tandwielen in dan ga ik nieuwe halen.  Mooiste zou natuurlijk een nieuw “Quaifel LSD differentieel zijn, maar dat kost ook serieus geld…. Eerst maar eens kijken hoe ver we met het huidige dif kunnen komen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 19 juni 2010 04:11 PM
  [ # 1176 ]

Zo Shocked  die assen hebben behoorlijk wat slijtage.

Als ik het goed heb komen ze uit deze bak.

waterman schreef:

De huidige bak van binnen:

Wat me opvalt is,  dat de olie echt zwart is, dat kan toch niet goed smeren ?.
Wat is de oorzaak daarvan ?, veroudering van de olie of verkeerde olie ?.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2010 04:15 PM
  [ # 1177 ]

Die olie in die bak zat er maar 10.000 km in, en was gewoon van de juiste soort maar géén castrol syntrax universal wat ik normaal gebruik. Toen ik in 2008 de motor terug plaatste had ik geen syntrax voorhanden en is er dus total bakolie ingegaan ( een GL4 olie) Dat ze zo zwart is komt waarschijnlijk van het totaal uitgelopen pignonas-lager. Hoe dan ook, omdat die olie zo zwart was én er een lager was uitgelopen heb ik besloten om geen enkel lager uit die bak te hergebruiken maar alle lagers te vervangen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 19 juni 2010 04:37 PM
  [ # 1178 ]

Ik heb even op Auto & Motor Techniek gekeken,  met name over GL4 olie.

Het is blijkbaar wel een bekent probleem, zie deze link AMT

http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak.htm?contentid=1029

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 20 juni 2010 10:39 PM
  [ # 1179 ]
waterman schreef:

Mooiste zou natuurlijk een nieuw “Quaifel LSD differentieel zijn, maar dat kost ook serieus geld

Is dat leverbaar voor Citroen Sm ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2010 10:43 AM
  [ # 1180 ]

Ja, voor iets van 1300 euro. Veel geld, maar wel een mooi stukje techniek wat erg goed werkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2010 01:46 PM
  [ # 1181 ]

Gisteren heb ik differentieel kunnen scoren uit een schadekar met weinig km’s. Sjors van hydraulique: Nogmaals dank! Tevens heb ik uit een andere bak ook nog iets kunnen halen wat wel ok lijkt, dus met die twee units gaat het zeker lukken om één goed diff bouwen. Wordt de komende dagen vervolgd dus Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2010 09:09 PM
  [ # 1182 ]

Goed. Het “nieuwe” differentieel is klaar. Uit het diff wat ik gescoord had kwam er een setje geweldige asjes en tandwielen! Dat zit nu in mijn eigen differentieelhuis.

Even wat plaatjes van het binnenwerk van het differentieel wat er nu de bak in is gegaan:

Tandwieltjes er netjes in zetten:

En met de meetklok de speling even opmeten:

En dan heb je zomaar een perfect diff:

Klaar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 23 juni 2010 09:13 PM
  [ # 1183 ]

En dat allemaal thuis op het aanrechtblad zo te zien,............. Mr. Green

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 23 juni 2010 09:34 PM
  [ # 1184 ]

Dat was ook mijn gedachte, eens even aan vrouwlief laten zien naast me dat dat dus héél normaal is Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2010 09:38 PM
  [ # 1185 ]

Da’s de bijkeuken mannnen… op het natuurstenen aanrecht hoef ik dat niet te proberen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
79 van de 194
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook