hallo ,ben nieuw hier
heb 2 offertes liggen
xtr 16 hdi 110 met kids pack aan 15.500 (wel stockwagen )dus 700 euro goedkoper
en een xtr 16 hdi 90 pk met modulariteitspack (3 onafhankelijke zetels op rij 2 , zijdelingse airbags,bagagenet,opklaptafel op rugleuning,12volt stopcontact en kidspack) geen stockwagen maar slechts 15.634 euro
bijna zelfde prijs maar 110 pk of 90 pk
vrouwtje wil wel opklaptafel op rugleuning voor kind ,kan dit er achteraf bij gezet worden ?
wil ik de 110 pk nemen verlies ik 700 euro stockwagen en moet ik 710 euro bij leggen voor modulariteitspack
wat vinden jullie is die 110 pk het verschil waard ? (1410 euro ).
stockwagen is nu zwarte is witte goedkoper ?
en welke opties zijn er nog interessant ?
wagen word gebruikt om dagelijks zo’n 50 km woon werk verkeer (autostradde) te doen en boodschappen
bedankt voor de reacties alvast ( einde van de week bestel ik er eentje )
hopla na offerte peugeot toch zo’n 700 euro goedkoper (belgie) ,vind dealer plots 110 pk met modulariteitspack in stock .
wow veel reactie ,beetje dood dit forum ?
Nee, Goody, forum is niet dood, verre van. Kijk maar eens naar ‘bekeken’, je topic is al aardig wat keren gelezen.
Je topic is ook niet echt van die aard om je te ‘helpen’.
Ik bedoel daarmee : de keuze voor iemand anders bepalen is nooit makkelijk.
Bijvoorbeeld :
110 pk of 90 pk ?
hangt er gewoon vanaf : heb jij een zware voet ? moet jij zware aanhangers trekken ? rijdt jij veel zwaargeladen ? rijdt jij dikwijls in de bergen ? enzovoort.
Maak de bedenking dat een 110 pk duurder is in onderhoud.
Is de stockwagen èèntje met nul kilometers ? Of is ie door de garage ‘gebruikt’ ?
Ikzelf heb een XTR van 90 pk diesel en ben - wat prestaties betreft - mèèr dan tevreden. Ik ben er onder andere mee naar Taragona/Spanje gereden via de brug van Milau (door de bergen dus) en was heel tevreden over verbruik, optrekvermogen en hernemen. De wagen zat vakantie-vol-geladen.
Wat dat tafeltje betreft : best navragen bij je garagist of na-plaatsing mogelijk is. Wat ik eigenlijk betwijfel.
Succes met je keuze en post je bevindingen.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
0 km ,stockwagen eentje gevonden 110 pk met modulariteits pack ,en zichtbaarheids pack voor 16.000 euro (4750 euro korting).bij een stockwagen krijg ik 700 euro korting daarom na aandringen vond die er eentje en krijg ik zichtbaarheids pack er zo bij
beetje andere offertes laten zien (peugeot tepee —iets goedkoper —- maar vind berlingo mooier)
xtr zwart onyx
kom nu van opel zafira 18 benzine(110pk) en wil vlot kunnen inhalen daarom denk ik dat 110 pk beter bij mij past .
maar je sprak van duurder onderhoud ? ,ga ik even bevragen bij hoofddealer kan toch niet veel meer zijn ?
ik woon wel in Belgie weet niet of er veel verschil op zit met Nederland (onderhoud prijzen).
alvast bedankt voor reactie
Goody, Wij hebben een XTR zwart met 110pk sinds oktober 2009 en heb er reeds 1700 aangename kilometers mee gemaakt .Ik ben op 15000 km er mee op onderhoud geweest voor een smering en ik moet zeggen dat ik daar niets meer voor heb betaald als voor de vorige wagen , een C4 berline met 90 pk.
Je merkt gewoon dat je iets meer vermogen hebt bij het inhalen en als je eens een berg op moet
C4 Picasso 2016 automaat
Eentje gekocht XTR 110 pk volgend week in garage (toch een zwarte gekocht daar ik witte nergens niet kan bekijken ,behalve op internet).
en inderdaad adrien eens met 110 pk gereden je hebt inderdaad meer vermogen bij inhalen ,vind ik persoonlijk veiliger en verschil in prijs is niet zo groot met de kortingen nu ,dus keuze was rap gemaakt.
onderhoud moet het zelfde zijn, prijzen eens bekeken bij dealer en eens met mechanieker gesproken op de parking inverband met die roetfilter.
Awel Goody. Ik wens je alvast heel veel leuke kilometers toe en veel poetsplezier . Ik kan erover meepraten . Maar al bij al valt het nog wel mee en ik vind hem het mooist in het zwart.
Groetjes
C4 Picasso 2016 automaat
Ik heb een witte en foto’s zijn hier ook te vinden op het forum ... heb zelf ook getwijfeld tss wit en zwart maar voor het onderhoudsgemak toch een witte gekozen en heb er nog geen spijt van gehad .
Ik heb een 90pk maar ben aan het twijfelen om hem te laten chippen naar 120…
Proficiat met je aankoop je gaat er zeker plezier aan hebben.
PS de 110 pk is niet veel duurder in onderhoud maar je zit met de roetfilter dus kost het toch net iets meer…
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Iemand een adresje in belgie of op het internet,waar ik rubberen matjes kan kopen ,voor voeten en koffer ? als berscherming en ervaringen met merken ?
bedankt alvast
(vergeten te vragen bij dealer)
90pk of 110pk is al goed verschil,bekijk Nm eens van beiden,ook belangrijk.
Gezien de zwaarte van de wagen zou ik opteren voor 110pk.
Gezien 110 met roetfilter(partikelfilter) is zou ik deze zelf niet nemen,gezien mijn rijstijl veel korte ritten zijn,niet echt ideaal voor deze filter.
Ik vermoed 110pk variabele turbo is.