Het waarschuwingslampje van het brandstofniveau gaat nogal snel branden. Om precies te zijn brand het al als er nog maar 39 liter uit de tank is. De tank is 54 liter, dus erg vroeg, maar ook erg verwarrend.
Iemand een idee hoe ik dit simpel op kan lossen? Ik zat te denken aan schoonmaken stekkertje, of zou het de hele unit vervangen worden.
Zéker dat er 54L in gaat? Want papa heeft eens hetzelfde gedacht met een Citroen Jumper… Bleek dat het lampje helemaal niet te vroeg aanging maar dat het boekje gewoon een drukfout bevatte !! (ontdekte hij toen hij in Engeland zonder diesel stond… met het oog van ‘lampje aan? Geen probleem, zit toch nog 25L in die tank, raak ik nog mee in België’ )
De indicatie van het brandstofniveau in de ZX is altijd erg verschillend. Als ik tank dan gaat er meestal 45-47 liter in, maar laatst was ik in Duitsland en reed de autosnelweg op waar de oprit een 180 graden bocht maakte en flink omhoog ging, en hij begon toen al te stotteren. Eerst volgende tankstation (10 km) en er ging 41 liter in.
Als hij bij 39 liter aangaat dan zou ik het zo laten. Je hebt dan nog makkelijk 5 liter reserve, dus 70 km kom je nog tot het volgende tankstation. Lijkt me een goede indicatie.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Oké dan. Iedereen bedankt! Punt is dat de wijzer ook behoorlijk heen en weer gaat. Schommelen noem ik het maar. Als de wijzer op de helft staat en ik rijd door een boch, zwalkt hij zo helemaal naar nul of helemaal naar de plus. Nooit eerder gezien, dus ja.
Deze ZX rijd door bochten heen ook zonder te haperen. Het is alleen die wijzer in mijn dashbord
Van leeg naar vol is wel extreem. Misschien dat er dan toch iets los zit in de tank.
Ik krijg de wijzer bij mij maximaal 1/4 aan het wisselen in de bocht.
Wat me wel af en toe gebeurt is dat na het tanken de wijzer niet op vol staat, maar op de stand van voor het tanken, en dan heel langzaam naar vol gaat. Dat duurt wel een halve minuut, dus dat is de traagheid van de aanwijzing.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
hallo,
ik had ook bij mijn zx het probleem dat hij heen en weer schomelde.
dan ‘‘leek’’ het net of het wijzertje los zat.
maar nou was er een draatje die los zat.
hoop dat je kan op lossen