12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
DS23 Pallas van DriverD
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 08 mei 2009 01:42 AM
  [ # 166 ]

Temp staat idd nog keurig in het witte deel. In de file bij 30+ graden komt de streep bij mijn dame hoger uit.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 mei 2009 01:26 PM
  [ # 167 ]

Seg DriverD,

wat houdt een koprevisie in en welke budget moet je erovoor ongeveer uittrekken ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 mei 2009 12:44 AM
  [ # 168 ]

Dat kan van alles inhouden. Bij de kop van mijn DS-motor zijn de klepgeleiders vervangen (die waren helemaal ovaal uitgesleten), de kop is gestraald, aan 3 kanten gevlakt (kopvlak, in- en uitlaatvlak), de kleppen zijn opnieuw geslepen (kleppen en klepzittingen waren nog goed genoeg) en ingeslepen, de tapeindjes voor de in- en uitlaatspruitstukken zijn gecontroleerd en soms vervangen, in geval van beschadiging van de schroefdraad in de kop zijn helicoils geplaatst.
Ik vergeet vast nog iets te melden, kostte rond de 500 euro.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2009 01:09 AM
  [ # 169 ]

Overigens kun je met een DS prima plankgas rijden. Citroen gaf aan: Topsnelheid = kruissnelheid. Wat nou snelheidsbeperkingen. Those were the days…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 mei 2009 01:17 AM
  [ # 170 ]

very good

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2010 09:53 PM
  [ # 171 ]

Afgelopen weekend naar de oldtimerbeurs in Bockhorn (bij Wilhelmshaven) geweest met de 23.
Prima gereden, alleen een lekke band ter plaatse van het evenement (wiel gewisseld).

Op de heen- en terugreis wel een bijgeluidje/rammeltje gehoord van onder de motorkap. Bij controle zag ik wat olie bovenop de waterpomp. Als ik de motor start komt er wat koelvloeistof uit het gaatje. Bovendien kan ik de dubbele snaren om de waterpomp/dynamo/nokkenaspoulie circa 1 cm heen en weer bewegen (in lengterichting van de snaren). De 3 poulies draaien dan mee om hun as. Lijkt me niet de bedoeling. Eens beter uitzoeken wat er is (naast het vervangen van de waterpomp natuurlijk).

Citroen!

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 14 juni 2010 10:08 PM
  [ # 172 ]

Misschien gebroken klinknagels in de nokkenaspoulie.

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2010 10:33 PM
  [ # 173 ]

Heb ik wel aan gedacht, en ook naar gekeken. Nog niets gezien daarvan, volgende keer met een extra lamp….

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juni 2010 08:32 PM
  [ # 174 ]

De waterpomp is vernieuwd.
De oude had 3 poulies (geschikt voor airco), de nieuwe gewoon 2. Wel leuk: Merk van nieuwe pomp is Bugatti…
Dacht dat de oude pomp iets verder uitstak richting radiateur. Na meting bleek dat te kloppen:

Dan nog een foto vóór en na montage van de nieuwe pomp:

De nieuwe pomp ging net niet tussen tapeinden en nokkenaspoulie door, dus heb ik laatstgenoemde poulie even los gemaakt van zijn as.
De nokkenaspoulie zat nog goed vast op de naaf, de distributieketting lijkt me wel aan vervanging toe.

Citroen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 juni 2010 08:58 PM
  [ # 175 ]

de distributieketting lijkt me wel aan vervanging toe

Waar trek je deze conclusie uit?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juni 2010 09:17 PM
  [ # 176 ]

Veel radiale speling op de nokkenaspoulie, gecombineerd met een rammeltje bij lage toeren.

Citroen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 juni 2010 09:54 PM
  [ # 177 ]

Ohkee, zit wat in.

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 20 juni 2010 10:32 PM
  [ # 178 ]

Die mayonaise vorming die er eerder was ( olie gemengd met koelvloeistof ) kan die nog nadelige gevolgen hebben voor distributieketting en lagerwerk bij de DS motor ??

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juni 2010 08:55 PM
  [ # 179 ]

Vandaag heeft de DS weer voor 2 jaar APK gekregen, we kunnen weer vooruit tot juni 2012!  very good

Binnenkort gaat de motor eruit om de distibutieketting te vervangen en meteen aanverwante zaken aan te pakken.

Citroen!

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 26 juni 2010 12:42 AM
  [ # 180 ]

DriverD
ik zie onder de dynamo een rvs buis (koeling), is deze makkelijk te vervangen? uiteraard radiator eruit, maar kan dit relatief eenvoudig?

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook