aparte geur bij warme motor
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

Gepost: 20 juni 2010 08:23 PM

Hallo mensen,sinds kort hebben wij een citroen xsara picasso 1.8 16v uit 2000 met 156ooo km op de teller.
Sinds een paar dagen ruiken we een vreemde geur aan de auto als we gereden hebben dus bij een warme motor het ruikt naar warm metaal zoiets als bij een warme strijkijzer,er gaan verder geen lampjes branden of andere toeters en bellen en de auto rijdt gewoon soepel zoals altijd.
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben gehad.
Alvast bedankt voor u antwoorden.

Groetjes,Bianca en Hans

Profiel  

leopoldo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 20 juni 2010 08:36 PM
  [ # 1 ]

Hallo heb je de koelvloeistof gecontroleerd ? als je iets gaat ruiken binnen is dat niet goed,als het mijn auto was ging ik voor controle even langs een Garage,sucses very good

Profiel  

hans en bianca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 juni 2010 09:03 PM
  [ # 2 ]
leopoldo schreef:

Hallo heb je de koelvloeistof gecontroleerd ? als je iets gaat ruiken binnen is dat niet goed,als het mijn auto was ging ik voor controle even langs een Garage,sucses very good

Ik heb net even gekeken maar het peil staat netjes tussen min en max in en de temperatuurmeter geeft gewoon 2 balkjes aan en loopt ook niet op onder het rijden,je ruikt het ook niet binnen in de auto,het ruikt ook naar als je voor het eerst de verwarming weer aan hebt?????

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 juni 2010 12:48 AM
  [ # 3 ]

Remblokje dat een ietwat aanloopt doordat het zo nu en dan niet helemaal vrij komt?

Profiel  

hans en bianca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juni 2010 05:46 PM
  [ # 4 ]
tilanus schreef:

Remblokje dat een ietwat aanloopt doordat het zo nu en dan niet helemaal vrij komt?

Ik heb net naar de remmen gekeken en inderdaad het linkervoorwiel loopt aan, de rest draait goed rond de stank ruik je ook aan de linkerkant,mijn vraag is nu wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes,Hans

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 21 juni 2010 09:06 PM
  [ # 5 ]

Probeer eerst zelf het e.e.a. wat beter gangbaar te maken door even overvloedig remnmenreiniger te spuiten.
Wellicht dat door stof e.e.a. wat vast is gaan zitten en daardoor niet geheel meer vrijkomt.
Vaak helpt dit al. Helpt het niet:... ik weet niet of je zelf wel eens aan remmen hebt gesleuteld ? Dan garage.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

hans en bianca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juni 2010 11:44 PM
  [ # 6 ]
J.H.meijndert schreef:

Probeer eerst zelf het e.e.a. wat beter gangbaar te maken door even overvloedig remnmenreiniger te spuiten.
Wellicht dat door stof e.e.a. wat vast is gaan zitten en daardoor niet geheel meer vrijkomt.
Vaak helpt dit al. Helpt het niet:... ik weet niet of je zelf wel eens aan remmen hebt gesleuteld ? Dan garage.

Bedankt voor de tip,ik ga het morgen proberen los te krijgen.

Groet,Hans

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook