Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Je bent de vaseline vergeten
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Vond al dat het zo stroef het gat in ging
Doe ik binnenkort even
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooi, opgelost!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Om even op in te haken: zoals al eerder gemeld start mijn diesel AUT af en toe ook met vertraging, of pas na een derde of tweede poging. Ik hoor dan wel een zoem, van iets dat op toeren komt. Precies alsof de selecteur in iets anders dan P of N staat.
Wat hoor ik dan aangaan?
En als ik dat hoor kan ik dan het startrelais uitsluiten als storingsbron?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volgens mij, althans zo is het bij mij, als de automaat niet in P of N staat, dan hoor ik helemaal niets als ik probeer te starten, ook geen zoem.
Ik denk dat de startmotor wel draait maar dat de bendix blijft hangen en niet in de starterkrans pakt.
Misschien draait de startmotor te langzaam, dat zou dan een massaprobleem kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het is juist iets dat hoge toeren maakt. Een beetje als een vliegtuigmotor dat op toeren komt, maar dan in een wat kortere tijd.
Misschien is het iets dat een TD2.1 (mechanische Bosch) wel heeft en jouw 2.0i niet. De dieselpomp misschien?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
gompy58 schreef:dat zou idd een goede verklaring kunnen zijn. Zeker als ze wel goed start als ze warm is. Koper geleid nu eenmaal beter als het warm is.
Nee, andersom…
Heb ook weer eens wat, startmotor draait sinds 3 dagen steeds moeizamer rond, net alsof de accu steeds leger raakt, maar die heb ik vandaag laten testen door de wegenwacht en die is nog top.
14,14V bij draaiende motor. Echter als ik de motor afzet en daarna weer wil starten daalt het hele
gebeuren naar 9,62V en dat vond de wegenwachtmeneer niet zoals het hoort. Hij verdenkt dus de startmotor maar die is 3 jaar en 50.000 km geleden al vervangen. Het gaat om een ES9 Automaat, iemand dit weleens
gehad en lag het idd. aan de startmotor?
vervangen voor nieuw,revisie of 2ehandse?
Klinkt wel alsof de weerstand in de startmotor toeneemt tot een punt dat hij blokkeert en alleen stroom vreet.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
14,14V bij draaiende motor zegt niets over de staat van je accu, het zegt meer over je dynamo. Ik kan me niet voorstellen dat de WW-er alleen met draaiende motor je accu heeft getest.
Het inzakken van de spanning bij het starten kan namelijk prima veroorzaakt worden door een brakke accu. Hoe oud is je accu?
Toch maar eens even ruilen met een accu waarvan je weet dat die goed is, en kijken hoe die dan start.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Daar heb je helemaal gelijk in Brian, maar de meneer heeft de complete test gedaan dus ook
met niet draaiende motor. De Varta is uit Nov-08, volgens mij zit daar zelfs nog garantie op.
Gisteren op de meeting van de Duitse XM club werd door iemand geopperd dat de contactsloten
van de Serie2 beduidend slechter zijn dan van een Serie1. Overigens hadden we het toen niet
over mijn probleem, maar ik sluit het contactslot niet uit.
Wat houdt die complete test in? Klemspanning meten bij motor uit? Dat zegt niets omdat die accu dan onbelast is. Je kunt pas wat zeggen over de kwaliteit door de stroom te meten…
Ik hou het er toch op dat de accu z’n beste tijd gehad heeft.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Sjaak81 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in Brian, maar de meneer heeft de complete test gedaan dus ook
met niet draaiende motor. De Varta is uit Nov-08, volgens mij zit daar zelfs nog garantie op.
Gisteren op de meeting van de Duitse XM club werd door iemand geopperd dat de contactsloten
van de Serie2 beduidend slechter zijn dan van een Serie1. Overigens hadden we het toen niet
over mijn probleem, maar ik sluit het contactslot niet uit.
Gelukkig, kan ik nog vertrouwen houden in de kennis van de WW
En een Varta van 1 1/2 jaar oud is inderdaad niet de eerste verdachte.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Is het geheel relais geschakeld? Zo ja loop dat eens na!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
T relais van je startmotor zit op je startmotor, daar heeft je contactslot niets mee te maken. ALS de startmotor rondgaat zit de taak van je startslot er al op
Je kan starten met GOEDE startkabels of idd een andere accu, is een makkelijke diagnose maar eerlijk gezegd heb ik wel vertrouwen in de ANWB. er zijn genoeg metertjes die de bruikbaarheid van je accu betrouwbaar kunnen testen.
Ouwe mopperkont