2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Xm V6 24V uit 2000 Start vreemd
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 november 2009 05:17 PM
  [ # 16 ]

Je bent de vaseline vergeten Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 08 november 2009 05:23 PM
  [ # 17 ]

Vond al dat het zo stroef het gat in ging Laughing

Doe ik binnenkort even

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 november 2009 05:49 PM
  [ # 18 ]

Mooi, opgelost! very good

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2009 09:48 PM
  [ # 19 ]

Om even op in te haken: zoals al eerder gemeld start mijn diesel AUT af en toe ook met vertraging, of pas na een derde of tweede poging. Ik hoor dan wel een zoem, van iets dat op toeren komt. Precies alsof de selecteur in iets anders dan P of N staat.
Wat hoor ik dan aangaan?
En als ik dat hoor kan ik dan het startrelais uitsluiten als storingsbron?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 november 2009 10:06 PM
  [ # 20 ]

Volgens mij, althans zo is het bij mij, als de automaat niet in P of N staat, dan hoor ik helemaal niets als ik probeer te starten, ook geen zoem.
Ik denk dat de startmotor wel draait maar dat de bendix blijft hangen en niet in de starterkrans pakt.
Misschien draait de startmotor te langzaam, dat zou dan een massaprobleem kunnen zijn.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2009 11:57 PM
  [ # 21 ]

Het is juist iets dat hoge toeren maakt. Een beetje als een vliegtuigmotor dat op toeren komt, maar dan in een wat kortere tijd.
Misschien is het iets dat een TD2.1 (mechanische Bosch) wel heeft en jouw 2.0i niet. De dieselpomp misschien?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 november 2009 12:27 AM
  [ # 22 ]
gompy58 schreef:

dat zou idd een goede verklaring kunnen zijn. Zeker als ze wel goed start als ze warm is. Koper geleid nu eenmaal beter als het warm is.


Nee, andersom…

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 20 juni 2010 08:35 PM
  [ # 23 ]

Heb ook weer eens wat, startmotor draait sinds 3 dagen steeds moeizamer rond, net alsof de accu steeds leger raakt, maar die heb ik vandaag laten testen door de wegenwacht en die is nog top.
14,14V bij draaiende motor. Echter als ik de motor afzet en daarna weer wil starten daalt het hele
gebeuren naar 9,62V en dat vond de wegenwachtmeneer niet zoals het hoort. Hij verdenkt dus de startmotor maar die is 3 jaar en 50.000 km geleden al vervangen. Het gaat om een ES9 Automaat, iemand dit weleens
gehad en lag het idd. aan de startmotor?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 juni 2010 09:00 PM
  [ # 24 ]

vervangen voor nieuw,revisie of 2ehandse?
Klinkt wel alsof de weerstand in de startmotor toeneemt tot een punt dat hij blokkeert en alleen stroom vreet.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 juni 2010 11:28 PM
  [ # 25 ]

14,14V bij draaiende motor zegt niets over de staat van je accu, het zegt meer over je dynamo. Ik kan me niet voorstellen dat de WW-er alleen met draaiende motor je accu heeft getest.

Het inzakken van de spanning bij het starten kan namelijk prima veroorzaakt worden door een brakke accu. Hoe oud is je accu?
Toch maar eens even ruilen met een accu waarvan je weet dat die goed is, en kijken hoe die dan start.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 20 juni 2010 11:57 PM
  [ # 26 ]

Daar heb je helemaal gelijk in Brian, maar de meneer heeft de complete test gedaan dus ook
met niet draaiende motor. De Varta is uit Nov-08, volgens mij zit daar zelfs nog garantie op.
Gisteren op de meeting van de Duitse XM club werd door iemand geopperd dat de contactsloten
van de Serie2 beduidend slechter zijn dan van een Serie1. Overigens hadden we het toen niet
over mijn probleem, maar ik sluit het contactslot niet uit.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 juni 2010 09:33 AM
  [ # 27 ]

Wat houdt die complete test in? Klemspanning meten bij motor uit? Dat zegt niets omdat die accu dan onbelast is. Je kunt pas wat zeggen over de kwaliteit door de stroom te meten…
Ik hou het er toch op dat de accu z’n beste tijd gehad heeft. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 juni 2010 09:39 AM
  [ # 28 ]
Sjaak81 schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in Brian, maar de meneer heeft de complete test gedaan dus ook
met niet draaiende motor. De Varta is uit Nov-08, volgens mij zit daar zelfs nog garantie op.
Gisteren op de meeting van de Duitse XM club werd door iemand geopperd dat de contactsloten
van de Serie2 beduidend slechter zijn dan van een Serie1. Overigens hadden we het toen niet
over mijn probleem, maar ik sluit het contactslot niet uit.

Gelukkig, kan ik nog vertrouwen houden in de kennis van de WW Wink
En een Varta van 1 1/2 jaar oud is inderdaad niet de eerste verdachte.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 juni 2010 09:46 AM
  [ # 29 ]

Is het geheel relais geschakeld? Zo ja loop dat eens na!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 juni 2010 10:00 AM
  [ # 30 ]

T relais van je startmotor zit op je startmotor, daar heeft je contactslot niets mee te maken. ALS de startmotor rondgaat zit de taak van je startslot er al op Wink

Je kan starten met GOEDE startkabels of idd een andere accu, is een makkelijke diagnose maar eerlijk gezegd heb ik wel vertrouwen in de ANWB. er zijn genoeg metertjes die de bruikbaarheid van je accu betrouwbaar kunnen testen.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook