De oorzaak weet ik nog niet. Voorlopig eerst maar eens dat ding naar de garage brengen om te ontluchten. Over 2 weken zit ik een week in Frankrijk en staat deze Visa in Nieuwerbrug voor onderhoud, reparaties en APK.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Remmen zijn probleemkindjes bij de visa, veel aandacht geven en niet verzaken de vloeistof schoon en fris te houden, kan je vele honderden euro`s besparen als je het bijhoudt.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zo, we remmen weer!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is mooi, maar wat was het nou?
Geen idee, ze hebben hem onlucht, de remmen gereinigd en er nieuwe dot4 in gemikt.
Ik vraag over 2 weken wel aan Henny of hij er nog eens grondig naar wil kijken. Ik heb nu in ieder geval weer normale remdruk, dat is wat telt!
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hmmm, heb je er ook voor betaald? Ik zou daar geen genoegen mee nemen namelijk.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
djmoqua schreef:Geen idee, ze hebben hem onlucht, de remmen gereinigd en er nieuwe dot4 in gemikt.
Ik vraag over 2 weken wel aan Henny of hij er nog eens grondig naar wil kijken. Ik heb nu in ieder geval weer normale remdruk, dat is wat telt!
Oorzaak is dus niet gevonden.
Houd het peil in elk geval wel goed in de gaten!
Jeroen
Het peil blijf ik in de gaten houden ja!
En ja, ik heb daar voor betaald. Ik had ze ook gevraagd het systeem te ontluchten, dus dat hebben ze gedaan. De hele remmerij nakijken laat ik wel door Hennie doen, die hanteert een acceptabeler uurtarief.
Belangrijkste is, dat het hok weer remt!
Project Cabrio
- 2CV 6 Special
Belangrijkste is, dat het hok weer remt!
Voor hoelang?
Stel dat er een remleiding lekt. Bij een noodstop kun je dan de sigaar zijn.
Ik zou toch willen weten waarom het niveau gedaald is.
Jeroen
Wil ik ook weten hoor, maar dat laat ik niet door die garage uitzoeken. Met mijn defensieve rijstijl (ja, echt!) ben ik niet bang voor een noodstop! Daarbij weet ik ook de handrem wel te vinden in geval van nood. We zullen merken of het niveau snel weer daalt en als dat gebeurt, staat de Visa net zo makkelijk weer langs de stoep totdat ik hem naar Hennie breng. Ik ben er de laatste dagen achter gekomen dat je op de fiets ook een heel eind komt.
Project Cabrio
- 2CV 6 Special
Met mijn defensieve rijstijl (ja, echt!) ben ik niet bang voor een noodstop!
Ik plaats deze opmerking even in de wacht bij Yuri….
Jeroen
toniclight schreef:Met mijn defensieve rijstijl (ja, echt!) ben ik niet bang voor een noodstop!
Ik plaats deze opmerking even in de wacht bij Yuri….
Jeroen
Ik had niet anders verwacht.
Laten we zeggen: ik WEET hoe kwetsbaar ik ben in een Visa en daar rij ik ook naar. Er kan nog zo hard geluld worden over me, maar vergeet niet dat ik dik 20k per jaar met deze wagen rij zonder ongelukken whatsoever!
Project Cabrio
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Met kokende remmen door een oververhitte remklauw(lees; vastzittende) kun je ook je remdruk verliezen, ik heb dat eens ondervonden in de heuvels van Limburg met een caravan achter de visa…
Dat heb ik een paar maanden terug al eens gehad, dat probleem is inmiddels de wereld uit.
Project Cabrio
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb net een eezybleed remontluchter aangeschaft, maar eens kijken of het ontluchten en doorspoelen van de remmetjes iets makkelijker gaat…