Sinds deze week mijn phase 1 uit 2002 C5(op G3) ingeruild voor een phase2 Ligne Prestige E uit 2005. Km stand is nu weer 128.000.(op G3) Wel een ietsje minder dan de phase1>deze stond op 275.000 km.
Rijdt weer fantastisch.
Ik heb nog even berekend wat de vorige C5 mij heeft gekost.
Aanschaf - inruil = afschrijving. Daarbij opgeteld 4 1/2 jaar verz., weg.belasting, totaal onderhoud en brandstof. Dit gedeeld door aantal gereden km. kom ik uit op 0,16 ct. per km. Lijkt me toch wel schappelijk?
Toch nog een vraag betreft de Phase 2 inbouw radio/CD speler. Ik was blij dat er een Parrot PARROT CK3200 LS-COLOR in de Phase2 zit.
Ik heb er nog aan gedacht om net als in de vorige C5 de radiospeler te verwisselen voor mijn Sony Bluetooth handsfree radio.
Gezien dit toch wel weer een hele operatie is en je bepaalde displays kwijt bent heb ik dit niet gedaan en zal het met de inbouw Clarion moeten doen.
Tot mijn verbazing (ik dacht dat dit alleen maar kon met de Parrot MKi9200) kreeg ik MP3geluid via mijn Nokia N86 phone over de Parrot heen. Ik beluister vaak de internetradio zenders of Spotify via mijn Nokia mobiel! Dit lukt nu ook maar…. ik zie dat de Parrot zijn eigen versterker gebruikt en niet is doorgelinkt aan de Aux van de Clarion.
Deze Parrot versterker is voor muziek bar slecht in vergelijking met de Clarionradio.
Mijn vraag is >>vergt het veel moeite om ipv. de Parrot versterker de Aux ingang IN versterker van de Clarionradio te gebruiken? Blijft het handsfree van de Parrot dan nog wel werken?
Ik heb reeds zitten zoeken op 2 fora maar ik kan door de bomen het bekende bos niet meer zien.
Veel dank voor antwoord of uitleg.
citroenotter schreef:Ik heb nog even berekend wat de vorige C5 mij heeft gekost.
Aanschaf - inruil = afschrijving. Daarbij opgeteld 4 1/2 jaar verz., weg.belasting, totaal onderhoud en brandstof. Dit gedeeld door aantal gereden km. kom ik uit op 0,16 ct. per km. Lijkt me toch wel schappelijk?
Vind ik persoonlijk bijzonder schappelijk: ik heb inmiddels met mijn C5 2.0 HDi 2001 pakweg 200.000 kilometer gereden (van 170K-370K), en dat zou mij dan € 3.200 gekost hebben. Daar ga ik voor!!!
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Mijn vraag is >>vergt het veel moeite om ipv. de Parrot versterker de Aux ingang IN versterker van de Clarionradio te gebruiken? Blijft het handsfree van de Parrot dan nog wel werken?
Ik heb reeds zitten zoeken op 2 fora maar ik kan door de bomen het bekende bos niet meer zien.
Ik ben er al uit. Volgens 2 garages/dealers is dit met de Parrot 3200 color NIET mogelijk. Waarschijnlijk wel met de nieuwe MKi9200 van Parrot. Nog even doorsparen!