Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Beste C4 Picasso rijders. Aangezien de C4 picasso grand geen temparatuurs indicator heeft controleer ik regelmatig het niveau van de koelvloeistof. De afstand tussen min en max. de (pijlen = 2 cm).Mijn vraag = moeten jullie ook in een half jaar iets koelvloeistof bijvullen! Bij de citroen nagevraagd zij zeggen dat dit normaal is i.v.m. verdamping?
Graag hoor ik jullie ervaring betreft bijvullen van koelvloeistof.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Na ruim 64000 km nooit hoeven bijvullen. Het kan natuurlijk zijn dat ze dat bij de 30k en 60k beurt hebben gedaan. Ik zal er eens op letten.
Ik moet ook regelmatig koelvloeistof bijvullen. In 3 jaar tijd/47000km heb ik 1 liter bijgevuld. Nergens is lekkage te ontdekken, dus het zal wel goed zijn.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 15706
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een liter koelvloeistof kwijt uit een gesloten systeem? Lijkt me toch wat veel, maar goed ik ben er ook niet echt in onderlegd.
Bij mijn xsara picasso gaat er niets uit in 11000 km dat ik hem heb, en dat zal nog wel even zo blijven.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Bedankt voor jullie feedback. Ik heb er even op gelet maar het niveau is nog steeds hetzelfde als afgelopen 2 weken. Zorgen heb ik niet maar ik heb wel bij moeten vullen?? Voor deze picasso had ik ook een xsara picasso nooit hoeven bijvullen en de temp indicator gaf altijd 2 blokjes aan nooit meer nooit minder. Ik blijf het gewoon monitoren maar als er suggesties zijn zal ik het niet laten deze te controleren. THX All