Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Ik kom er net achter dat in de lpg fitting van mijn auto geen schroefdraad in zit waar ik een koppelstuk (Italie-koppeling van de ANWB) in kan draaien om in Frankrijk te tanken.
Nu zit de fitting vast met 4 schroeven, maar ik weet niet of ik die er gewoon uit kan draaien en er een andere fitting (met schroefdraad) in kan zetten of dat er een andere oplossing is.
Wie weet het wel?
Hi,
Je kan gewoon nippel/fitting vervangen. Geen probleem (tenzij de schroeven niet losgaan…)
succes
eng bo
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je misschien een foto van je LPG aansluiting? Ik ken eigenlijk geen aansluitingen zonder schroefdraad en ben nu wel erg benieuwd hie dat bij jou zit.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
patje74 schreef:Heb je misschien een foto van je LPG aansluiting? Ik ken eigenlijk geen aansluitingen zonder schroefdraad en ben nu wel erg benieuwd hie dat bij jou zit.
Nee, ik maak meestal foto’s van andere gedeeltes van de auto! Maar goed, ìk kan er wel een maken, maar dat komt morgen! :photo
Eng bo, dank je wel. Ik ga op jacht naar een andere nippel
Catalijne, ook ik denk dat je de fitting eenvoudig om kunt wisselen. Ik denk zelfs dat de gaatjes overeenkomen met die van een uitschroefbare versie. De slang eraan moet natuurlijk wel los en weer deugdelijk vast gemaakt. Zelf rijd ik al jaren rond met een gas aansluiting onder de benzineklep naast de benzinedop en voor elke tankbeurt moet ik de nippel losschroeven. Ikzelf gebruik (landafhankelijk) twee verschillende nippels. Een brede en een smalle gekocht bij een gasinbouwstation.
Succes
Hou er wel rekening mee, dat er waarschijnlijk vloeibaar gas in de slang zit, wat gaat ontsnappen. Meer als datgene wat in de slang zit ontsnapt niet, als je tankafdichting tenminste oke is.
suc6
Martin
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je hebt bajonetsluitingen met een schroefdraad aan het eind waar je weer een andere nippel bovenop kan zetten. Die heb je dus niet. Jou nippel is echter wel bevestigd op een schroefdraad.
Ik verwacht dat je de nippel die er nu op zit gewoon los kan draaien naar links (voorzichtig met waterpomptang indien deze goed vast zit). Op het draadeind dat overblijft kan je dan weer je nieuwe nippel voor in het buitenland zetten. Die kan je in het buitenland dan lekker laten zitten.
Schroeven loshalen hoeft bij mij in ieder geval niet, ik verwacht bij jou ook niet.
gREEtings
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ree had het juist. De nippel is los te draaien en dan kan de Franse aansluiting erop. Nu maar hopen dat ook de lpg aansluiting van het lpg pompstation erop past; het is nl allemaal een beetje krapjes. In ieder geval moet ik eerst de benzinedop eraf halen, maar dat moet ik als ik in NL tank ook.
Zie foto’s (bedankt voor het plaatsen Patje 74)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Cat schreef:
Zie foto’s (bedankt voor het plaatsen Patje 74)
Graag gedaan!
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Als je wilt voorkomen dat je elke keer je benzinedop moet verwijderen, dat kan wel.
Ik heb de gasnippel op dezelfde plek als op de foto van Cat, mijn nippel heeft echter wel binnendraad. Voor het tanken in NL schroef ik er een verlengnippel op, zo komt de kop van de gasslang -net- niet tegen de benzinedop aan. Voor het tanken in Fr. schroef ik er de franse nippel op, voor het tanken in België moet ik nog steeds naar de kassa, die nippel vergeet ik steeds te halen ops:
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Bij mijn DSuper zit de gasnippel zo op het oog op de zelfde plaats. Ik kan in Nederland gewoon tanken zonder verlengstuk en zonder de benzinedop eraf te draaien. De vulslang past nèt. Ligt dat aan de plaatsing van de nippel of de benzinedop? (zit bij mij geen slotje op).
Maar ja als ik op gas rijd geeft de benzinemeter de gasstand aan en dat blijkt ook niet bij iedereen zo te zijn.
Koken doe ik electrisch…
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
GeraldDSuper schreef:Bij mijn DSuper zit de gasnippel zo op het oog op de zelfde plaats. Ik kan in Nederland gewoon tanken zonder verlengstuk en zonder de benzinedop eraf te draaien. De vulslang past nèt. Ligt dat aan de plaatsing van de nippel of de benzinedop? (zit bij mij geen slotje op).
Maar ja als ik op gas rijd geeft de benzinemeter de gasstand aan en dat blijkt ook niet bij iedereen zo te zijn.
Koken doe ik electrisch…
En dat doe ik nou weer op gas!
Super handig dat je benzinemeter de gasstand aangeeft. Ik moet de dagteller in de gaten houden. Elke keer dat ik lpg tank, zet ik deze weer op 0 en dan kan ik ca. 400 km rijden.
In Frankrijk ging het tanken prima, behalve bij 1 Total station. Mijn auto heeft ooit een keer een klapband gehad (voordat ik haar kocht) en toen is een gedeelte van het metaal rond de benzine/lpg aansluiting weggeslagen. Dit is er weer in gemaakt, maar het zit niet helemaal lekker vast. Als je de lpg-pompslang bevestigt (zeker die met het duwsysteem in Frankrijk) moet je vrij hard duwen en dan geeft het plaatje mee.
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Het aangeven van de gasstand kun je vrij eenvoudig zelf aansluiten. Het enige wat je nodig hebt is een paar meter stroomdraad en een tankmetertje. Een schema hiervoor krijg je van me.
Ik had naar aanleiding van jouw vraag ook maar even gecheckt of er schroefdraad in de gasnippel zat en een gasaansluiting voor Frankrijk gekocht. Tanken ging in Frankrijk sans problèmes. Op de terugweg in Belgie kwam ik erachter dat ze aldaar weer een ander systeem hebben. Iets met grote schroefdraad. Gelukkig leende de tankbediende me een verloopnippel uit zodat ik toch nog kon tanken.
Gas rijden gaf me in Frankrijk trouwens nog bekijks. Enkele buitenlanders waren erg gecharmeerd van het gasrijden. Hierdoor had ik net als mijn buurman op de camping met die witte, Engelse concourswagen (in de uitverkoop voor 60.000 ponden) ook DS-rijders die onder de motorkap van mijn schamele DSuper kwamen kijken.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo heb ik in Frankrijk alle mannen van het laantje op de camping onder de motorkap van mijn GS gehad om te zien hoe de LPG installatie er in gezet was. Ze vonden het trouwens maar raar dat ik met gele lampen rond reed…..
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Dat waren bij mij de Duitsers. Zij vonden het gele licht ‘Supergeil’, keken het glas uit de koplamp om te zien hoe dat nou zat maar gaven aan dat dat bij hun am strengsten verboten war.
Ach…Schade was?