Totaal aantal Berichten: 112
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Dus jullie stellen dat de stalen leiding door midden is gescheurd, waarbij het deel met verdikking in de pomp is blijven zitten? Ik heb de leiding er niet met kracht uit moeten trekken, dus het lijkt me stug, maar ik zal eens goed kijken. Ik heb de wartel dus te hard vast gedraaid. Al kon ik maar met twee vingers bij de steeksleutel, dus voor mijn gevoel heb ik niet echt kracht erop gezet. Ik ga eens een nieuwe leiding regelen en een goed rubbertje, dan moet het verholpen zijn.
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Is dit nog gebeurd nadat ik weg was, of snap ik het nu even niet meer? Het viel me op dat het bolletje niet heel erg uitgesproken rond meer was en wat ‘geschaafd’ aan de bovenkant, alsof ie door de wartel was aangeknepen. Het rubbertje leek me inderdaad niet groot genoeg om goed af te kunnen sluiten.
ik heb hem weer los gedraaid om te proberen met 2 rubbertjes, en toen hij los was, was het bolletje helemaal weg.
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ah ok. Dus je kon ook de wartel er af trekken, of bleef die nog hangen op een randje?
die is er inderdaad af
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rosj schreef:die is er inderdaad af
Dus vermoed ik dat er nog een stukje leiding met het bolletje in het pomphuis zit. Denk dat de leiding afgeknapt is vlak na het bolletje.
Ik heb een nieuwe leiding bij Van Bemmelen besteld, Die ga ik of morgenvroeg of maandagavond eens erin zetten. Hopelijk werkt alles dan weer naar behoren. Ik zal eens zoeken met een zaklamp en een tangetje in het pomphuis.
Heeft iemand een tip om het laatste stukje leiding uit het pomphuis te halen? De auto op zijn zijkant leggen en op het spatbord slaan helpt niet.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rosj schreef:Heeft iemand een tip om het laatste stukje leiding uit het pomphuis te halen? De auto op zijn zijkant leggen en op het spatbord slaan helpt niet.
Heb je de gehele voorkant eraf?
Om het stompje eruit te krijgen wel zo makkelijk om wat ruimte te hebben.
Misschien een boortje er redelijk vast in zien te krijgen en dan aan trekken?
ik heb de lampen, grill en de behuizing waar die in vast zitten eraf, de bumpers niet. Als ik er een schroef of boortje indraai en dan ga trekken, dan sloop ik verder niets in de behuizing? Ik heb dat nog niet geprobeert, want ik was bang dat ik dan misschien de pomp sloop.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je de keienvanger er ook af haalt kun je goed zien wat je doet en of er wel nog wat in zit. Dat wil naar mijn weten nu niet.
En als je er goed zicht op heb is de kans kleiner dat je iets sloopt.
Het stukje leiding heb ik eruit gekregen door er een zelftappende schroef van 5,5mm in te draaien en die eruit te trekken. De nieuwe leiding zit er boven al in. In de pomp wilt het niet echt lukken, om een of andere reden wilt de wartel er niet in, de oude wartel wel, dus de schroefdraad in de pomp is niet stuk. Dus ik ga toch die keienvanger eraf halen om er echt goed bij te kunnen. Dan zou het moeten lukken. Hopelijk vanavond, anders morgenavond resultaat.
Vorderingen!
Het is eindelijk gelukt de wartel in het pomphuis te draaien. En hij lekt niet meer. Dus dat is erg goed nieuws. Er komt echter na 30 seconden (als de motor warm begint te lopen) rook onder de motor vandaan. Er lekt hier geen LHM meer, dus ik denk dat het LHM is dat eerder gelekt heeft op het uitlaatspruitstuk. Kan dit kwaad? Moet dit even wegroken, moet ik het schoonmaken? En hoe moet ik dit schoonmaken, met speciaal spul of met water? Heeft iemand tips? Ik heb geen zin nu de leiding gelukt is dat mijn motor in brand vliegt.
Rosj schreef:Vorderingen!
Er komt echter na 30 seconden (als de motor warm begint te lopen) rook onder de motor vandaan.
De rook zal de eerder gelekte LHM zijn. En als toch alles in de fik vliegt, ik zie aan je avatar dat je aan de gracht woont, dus aan blus water geen gebrek )
Naar mijn mening gewoon even uit laten roken, wel checkende dat de leiding echt niet meer lekt.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Pas wel op dat ie niet ergens anders lekt want LHM fiks heel erg graag.