ja geweldig tussen Antwerpen, Gent, Terneuzen, Borsele, Doel, en Goes
gr mark
gr Mark
Helaas….. Het goede nieuws is, dat de auto nu helemaal geplaatwerkt is. Dat is ook het slechte nieuws. Volgende week de rit meerijden met de SM, gaat niet lukken. Pas de maandag of dinsdag erna gaat het lakproces beginnen. Als het goed is wordt de auto op dit moment in de filler gezet.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wist ik bijna van te voren!! Goed en snel staat niet in veel woordenboeken. Jeroen heeft voor de juiste weg gekozen: goed werk dus.
Zo is het. We vinden wel een plekje om een stukje mee te rijden. En ach, op het oog misstaat de CX niet bij aankomst. Ik kan de rest alleen niet bijhouden met de tourrit. Misschien ergens een lift. ‘kZie wel.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Er zijn nog wat kleine bruine sporen zichtbaar, maar deze zijn al wel voorbereid om over te worden gespoten. Het zijn de beide zijkanten, tja hoe heet dat eigenlijk, achter de voorwielen, waar het spatscherm overheen komt. Op de dorpels is ook nog wat bruin zichtbaar, marginaal en volledig geschuurd.
Als het een beetje meezit, dan is het spuitwerk over anderhalve week tot 2 weken gedaan en kan het opbouwen beginnen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ziet er goed en grondig uit hoor! Mooi werk van Jeroen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou ben ik geen deskundige, maar als mijn ogen mij niet bedriegen, wordt het een prima ‘paint job’. Het schuurwerk ziet er, voor zover ik dat kan inschatten, perfect uit. Met mijn ondeskundige blik heb ik spuitwerk ook al wel ‘ns anders beoordeeld. Meer foto’s zitten in de pijplijn. Jeroen moet ze me nog mailen. Deze zijn van mijn nieuwe ‘fotoosmakendbeltoestel’ .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Gisteren troffen Jeroen en ik elkaar bij de bekleder in Culemborg. Hij liet me nog wat recente foto’s op zijn fotoosmakendbeltoestel zien. Alle bruine sporen zijn uitgewist. De auto staat al helemaal in de grondlak. Jeroen is bezig met die te schuren. Het werk nadert dus zijn einde. In de loop van de week wordt de auto gespoten en wordt het ‘Groentje’. Ik moet hard aan de slag morgen met het schoonmaken van de raamstrips. Wordt nog een naar klusje. De achterruit zat niet alleen gekit. Ik denk vanwege lekken, dat er wat lijm is toegepast. Dat heeft wat kneiterharde resten achter gelaten….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Update:
Effe een vers van de pers fotootje van de linker deur. Zo te zien doet de kleur precies wat die moet doen. Afhankelijk van de lichtinval kleurt de auto groen en blauw.
De auto is vanochtend gespoten, de losse delen vanmiddag. Rest nog wat bruin ergens bij de stoelen, als ik het goed heb begrepen. Dat wordt apart gedaan als de auto voor de rest klaar is. Anders komen er stofpikkels op de lak.
Straks ga ik even polshoogte nemen en dan maak ik zelf even wat foto’s. Het begint ergens op te lijken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Foto’s
Toen ik aan kwam rijden, lag de klep buiten als eye-catcher me op te wachten, of was het om uit te harden ?
Ik kwam aanlopen met het fototoestel in aanslag, eerst foto’s makend voor hier, zo uitgelaten was ik. Toen pas Jeroen de hand geschud en Barry, die naar later bleek het spuiten had gedaan. De bovenkant van de achterklep is al zonder nabehandeling strak als een glasplaat. Het deel waar de nummerplaat op komt, heeft nog een beetje polijstwerk nodig, een heel klein beetje. Allez, de fotoserie:
Ook onder het tapijt is de kleur weggewerkt:
De onderkant van de deuren weer als nieuw, met kit in de naaden vervolgens gespoten. De deuren moesten opnieuw worden opgebouwd van onderen, eerst het liggende deel en vervolgens daar tegenaan de staande delen, de onderkant met felsnaad met een volledig nieuwe strook aan de onderkant van het buiten plaatdeel weer opgebouwd.
De nu roestvrije achterkant, de aanleiding voor de kleurwissel:
De linker instap, één van de 3 nu nog net bruin zijnde delen:
De achterkant waarde klep aan is bevestigd, een ander nog net bruin zijnd stukje:
Morgen worden de laatste restjes bruin weggewerkt. De planning is, dat Groentje donderdag op transport gaat naar de vertrouwde werkplaats. Onderweg moeten de stoelen worden opgepikt in Culemborg. Als het goed is, is over een dag 10 weer een SM in volle glorie hersteld.
De foto’s zo bekijkend, valt me op, dat het mooi gelukte effect van Vert des Tropiques niet uit de verf komt. In het echt is de kleur donkerder. Met lichtinval doet de kleur precies wat die moet doen. Zodra ik de foto’s van Jeroen heb, dan plaats ik die ook nog.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ziet er in elk geval strak uit! “Chapeau Bas”
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi mooi mooi! Nu lekker afbouwen. Laat je jeroen wel even de deuren terughangen voor het transport aub!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor!
Dat komt helemaal goed zo te zien
Laat je de kleur nog aanpassen op kenteken?
waterman schreef:Mooi mooi mooi! Nu lekker afbouwen. Laat je jeroen wel even de deuren terughangen voor het transport aub!
Zal ik vragen. Toevallig hadden we het erover en weet ik, dat het niet bij zijn plan was inbegrepen. De deuren zijn volgens mij essentieel in de opbouw voor de afstelling van de rest. Kan Jeroen dat wel ? Het idee was de deuren los staand met de rug tegen de stoelen aan elkaar vast te te zetten in de bus en alles zo te binden, dat het geen kant op kan en niet kan beschadigen, Elk beter idee vind ik okee. Aan de ruit in de achterklep wordt gewerkt.
Arjan Verkade schreef:Laat je de kleur nog aanpassen op kenteken?
Het kenteken heb ik vanmiddag meegenomen voor de kleurwissel. Morgen wil ik vragen hoe. Ik hoop, dat het op een regiokantoor kan. Da’s om de hoek in Nieuwegein.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon de deuren in de auto hangen. Ik hang ze dan wel af zodat alles mooi sluit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste