Je hebt Pb terug
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als de herrie van de “kleppen” niet aan de kleppen ligt dus (volgens de garage) is je nokkenas dus verrot…
Alles op z’n Frans (jaja, daar istie weer) kan ook prima kleppen stellen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Dat mag je niet hopen dat je nokkenas aan ‘t overlijden is… Het schoot laatst wel even door m’n hoofd toen ik ‘t blok zo hoorde, maar wilde niet gelijk paniek zaaien. Wellicht beter om ‘n kenner die diagnose te laten stellen?
Houdt ‘t dan gelijk ‘n harttransplantatie in? Want dat lijkt mij zinvoller dan ‘n nokkenas repareren?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
‘t is vaak niet de nokkenas zelf, maar het nokkenaslager. Bij voldoende (lees elk jaar) olieverversingen kan het blokje nog heel lang mee. Bij mijn LNA is het niet het nokkenaslager, maar een verrotte klepstoter en dito klep, waardoor de compressie bijna nul is in cilinder nummer één.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Als je de boel reviseert, dan weet je wat je in handen hebt. Zomaar een andere motor monteren is ook een risico natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kleppen stellen heeft hij niet gedaan, maar niet omdat die netjes afgesteld zijn zei hij. Het kan zomaar zijn dat het wel de kleppen zijn, maar omdat de auto niet stationair blijft lopen kan hij het slecht horen/afstellen.
Eerst dus maar eens een andere carburateur scoren (Emiel) en daarna gaan we verder kijken. Dat kan bij die garage zijn waar ik nu geweest ben of bij Alles op z’n Frans, dat zie ik dan weer
Compressie is gewoon goed heb ik het idee, het autootje heeft voldoende trekkracht zonder dipjes of iets dergelijks.
Nokkenaslager hoop ik inderdaad op, zeker met mijn beperkte technische kennis vrees ik dan dat ik het of doe zoals Michiel van Ginkel of de Visa een ander baasje moet gaan zoeken. Laten we daar dus maar even niet vanuit gaan totdat de carburateur is vervangen, wordt ik alleen maar onrustig van
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
ik heb alweer een reservemotortje liggen (welliswaar bestemd voor mijn 14RE BX)
Met een beetje geluk is er ook wel aan een gereviseerde 1100 kop te komen en kun je weer verder…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Die kop is er toch al? Alleen nog niet gereviseerd…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik zie mijzelf nog geen motor wisselen Maurice
Maar goed met Emiel is het wel goed als rond, volgende week heb ik een frisse carburateur en zien we dan weer verder.
Scheelt dat de Visa voor er bij is en een prima parkeerplaats heeft, dus haast heeft het allemaal niet.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
@GV, is ook…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zit de nokkenas in de kop? Want mocht het dus de nokkenas zijn dan is het een kwestie van een goede kop vinden (of reviseren inderdaad) en monteren?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ja
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik dacht in het onderblok, maar een kop is makkelijker te vervangen natuurlijk
Dat moet nog wel te leren zijn met mijn 1,5 linkerhand denk ik zo haha.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Even vergeten dat de Visa een liggend blok heeft, dat zal het wel weer een stuk lastiger maken
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Een motor uit een auto wippen is niet moeilijk.