Bram schreef:Ik vroeg dit omdat ik weleens verhalen lees (of hoor) dat die EGR kan dichtslibben met roet en daardoor (bijvoorbeeld) de auto minder snel optrekt.
Hahaha, maak je daar maar niet druk om, het blijft een traag beestje
Net als mijn Xantia
Nou…..gisteren met een rit naar Heerlen v.v. de 5000 km’s op de teller geklokt, binnen 1 maand (16 september begonnen).
Alleen met de rode BX 1.9 D break (die nu van Rien is) heb ik het nog bonter gemaakt, die klokte ik op 11.000 km binnen 2 maanden.
Eigenlijk kan ik niet zoveel minpuntjes ontdekken aan deze Saxo, dan wat kleine dingen….zoals het stuur wat vrij recht staat (je zoekt een beetje een houding voor je vingers aan het stuur, vooral op de snelweg.
Het (te) kleine asbakje wat erg laag zit voor m’n sigarenas ops: .....en de achterbankzitting plat gooien en daarna de rugleuning, gaat wat *moeizaam*
Maar verder is het echt een prima (en Superzuinig) Koeriers-karretje hoor.
Deze week weer 1 op 22.3 gereden…..(heb wat harder op het gas getrapt)
Maar ik weet zeker dat ALS ik er op zou letten qua rijstijl, dat de 1 op 25 zondermeer haalbaar is.
De enige twee dingen die je natuurlijk wel mist na 14 jaar BX (en 6 maanden Xantia) is de *Turboduw* en de HP-vering.
Maar bij gebrek aan een alternatief, ben ik er best tevreden mee.
Eerdaags zal ik de stoel iets (laten) verhogen en 6 cm meer naar achteren…hoe dat moet zal ik nog eens gaan bekijken.
(om mijn benen beter te kunnen strekken)
Bram, je bent steeds vaker in de buurt..
Kom in Limburg wonen, hoef je niet zo ver te rijden
Nou…..gisteren met een rit naar Heerlen v.v. de 5000 km’s op de teller geklokt, binnen 1 maand (16 september begonnen).
Alleen met de rode BX 1.9 D break (die nu van Rien is) heb ik het nog bonter gemaakt, die klokte ik op 11.000 km binnen 2 maanden.
val toch wel mee ik heb in de zomer 13000 km in 2 weken tijd gereden
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
eerste 4 weken van mijn rijbewijs ook 4000 km gereden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vandaag het eerste mankementje gehad met de Saxo.
Ik hoorde wat (hard) tikken rechts achter het dashbord vandaan…..bleek het motortje te zijn die de klep voor buitenlucht bediend, welke bleef doordraaien.
Heb het simpel opgelost door de stekker van de schakelaar te halen op het dashbord, waarmee je hem bediend.
Heeft iemand daar al eerder last van gehad…en zo ja, hoe kom je bij die klep ?
Ik heb nu dus nog 1 stand en dat is continue buitenlucht
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
probleempjes horen er nu eenmaal bij
hoeveel km heb je nu ongeveer met de saxo gereden?
suc6 met je probleem, oplossing weet ik helaas niet ops:
arjan_verkade schreef:
hoeveel km heb je nu ongeveer met de saxo gereden?
6500
Bram schreef:Ik hoorde wat (hard) tikken rechts achter het dashbord vandaan…..bleek het motortje te zijn die de klep voor buitenlucht bediend, welke bleef doordraaien.
Had de Saxo toen al een elektrische klep hiervoor
Helaas heb ik zelf weinig kunnen sleutelen aan mijn Saxo, anders had ik je wellicht een antwoord kunnen geven.
Ik weet wel dat je via de middenconsole redelijk achter het dashbord kan komen, met een beetje geluk hoeft het hele dashbord er niet uit
ZX1.4i schreef:
Had de Saxo toen al een elektrische klep hiervoor
Ja dus
Maar als het niet zonder hoge kosten gerepareert kan worden, dan laat ik het lekker zitten zo.
Zolang ik auto rijd, heb ik die klep zeer weinig gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zal ook wel uitvoeringafhankelijk zijn, die bij ons is echt mechanisch hoor en als het wel elektriek is, is het het enige wat elektriek gaat
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Een skimaat van mij had volgens mij iets vergelijkbaars met een Renault Megane. Moest het dash voor gedemonteerd worden. Dingetje vervangen stelde niets voor. Maar wel een hoop arbeidsloon.
Weet Oldenhage hier niet meer van?
zandvoorta schreef:Zal ook wel uitvoeringafhankelijk zijn, die bij ons is echt mechanisch hoor en als het wel elektriek is, is het het enige wat elektriek gaat
Kan ook te maken hebben met het feit dat er een Airco in de Saxo van Bram zit.
ZX1.4i schreef:zandvoorta schreef:Zal ook wel uitvoeringafhankelijk zijn, die bij ons is echt mechanisch hoor en als het wel elektriek is, is het het enige wat elektriek gaat
Kan ook te maken hebben met het feit dat er een Airco in de Saxo van Bram zit.
Daar dacht ik ook al even aan….heb hem vanmiddag even uitgetest en de airco doet het nog uitstekend.
(nu kun je het tenminste nog testen met deze hoge temperaturen)
bij de mègane inderdaad een bekend euvel en een dure reparatie als je het door de dealer laat doen. En zeg nou zelf, is zo’n klep zinvol??