Mijn BX GTI heeft wat lekkage van LHM. Volgens mij komt het bij de stuurbekrachtiging weg. Niet uit die grote cilinder, maar aan de bestuurderskant (onder rubberen afdekking vandaan). Weet iemand iets wat ik hiertegen kan doen, kan het kwaad, is het afkeur (volgens mij niet, omdat het remsysteem niet wordt beïnvloedt door lekkage van stuurbekrachtiging)?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zowel de stuurbekrachtiging als de vering als de remmen maken onderdeel uit van het hydraulisch systeem, met andere woorden een lekkage kan alle andere delen beïnvloeden.
Weet je trouwens zeker dat het uit de stuurbekrachtiging komt en niet uit de hoogteregelaar?
Hoogteregelaars zijn goedkoop en eenvoudig te reviseren met een setje van Chyparse (kost nog geen 20 euro) maar de voorste is wel een afgrijselijk kreng om te (de)monteren.
voor een fotoreportage van het reviseren van een hoogteregelaar klik hier.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Het komt niet uit de hoogteregelaar. Het onderdeel dat ik bedoel is veel kleiner dan de HR op je foto’s. Het onderdeel (volgens mij de stuurbekrachtiging) zit aan de bestuurderkant in het verlengde van die grote cilinder.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Kun je op dit plaatje zien welk onderdeel lekt?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Wat een mooie afbeelding. Bedankt. Volgens mij is het onderdeel dat ik bedoel dat metaalkleurige onderdeel dat tussen die rubberen hoes (links) en dat zwarte schijfje zit (onderdeel dat half achter dat zwarte schijfje zit). Heb ik het zo wat duidelijk omschreven?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Daar zitten de aanvoerleidingen op aangesloten (2 stuks) als het daar lekt kan het zijn dat het rubberen pakkingkje dat om het leidingkje zit versleten is, nieuwe kosten een euro per stuk ofzo en zijn relatief eenvoudig te vervangen.
Kwestie van de wartel losschroeven, de leiding uit het blokje trekken, rubbertje er uit wippen, nieuw rubbertje plaatsen en de leiding weer terugschroeven. Je krijgt er vieze vingers van maar het stelt gelukkig niet zo heel veel voor.
Als de leiding zelf kapot is spuit de LHM er vreselijk hard uit dus het zal al met al wel meevallen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Het lekt onder de rubberen afdekking aan de bovenkant vandaan. Ik neem aan dat ik dan inderdaad daar de leiding even uit moet halen en daaronder een nieuw ringetje moet installeren?
Overigens nogmaals dank voor je snelle en goede hulp.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Geen probleem, maar of mijn hulp goed is moet nog maar blijken
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
JohanS schreef:Het lekt onder de rubberen afdekking aan de bovenkant vandaan.
Dat lijkt me een lekke keerring
Even de zoekfunctie gebruiken , je zou dan een beschrijving tegen moeten komen
hoe je zo’n ding kunt vervangen