2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Slecht lopende 11RE, oplossing?
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 23 juni 2010 07:50 PM
  [ # 16 ]

Je hebt Pb terug

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 juni 2010 08:12 PM
  [ # 17 ]

Als de herrie van de “kleppen” niet aan de kleppen ligt dus (volgens de garage) is je nokkenas dus verrot…

Alles op z’n Frans (jaja, daar istie weer) kan ook prima kleppen stellen…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 23 juni 2010 08:44 PM
  [ # 18 ]

Dat mag je niet hopen dat je nokkenas aan ‘t overlijden is… Het schoot laatst wel even door m’n hoofd toen ik ‘t blok zo hoorde, maar wilde niet gelijk paniek zaaien. Wellicht beter om ‘n kenner die diagnose te laten stellen?
Houdt ‘t dan gelijk ‘n harttransplantatie in? Want dat lijkt mij zinvoller dan ‘n nokkenas repareren?

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 23 juni 2010 09:56 PM
  [ # 19 ]

‘t is vaak niet de nokkenas zelf, maar het nokkenaslager. Bij voldoende (lees elk jaar) olieverversingen kan het blokje nog heel lang mee. Bij mijn LNA is het niet het nokkenaslager, maar een verrotte klepstoter en dito klep, waardoor de compressie bijna nul is in cilinder nummer één.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 23 juni 2010 10:39 PM
  [ # 20 ]

Als je de boel reviseert, dan weet je wat je in handen hebt. Zomaar een andere motor monteren is ook een risico natuurlijk.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 juni 2010 08:32 AM
  [ # 21 ]

Kleppen stellen heeft hij niet gedaan, maar niet omdat die netjes afgesteld zijn zei hij. Het kan zomaar zijn dat het wel de kleppen zijn, maar omdat de auto niet stationair blijft lopen kan hij het slecht horen/afstellen.

Eerst dus maar eens een andere carburateur scoren (Emiel) en daarna gaan we verder kijken. Dat kan bij die garage zijn waar ik nu geweest ben of bij Alles op z’n Frans, dat zie ik dan weer Smile

Compressie is gewoon goed heb ik het idee, het autootje heeft voldoende trekkracht zonder dipjes of iets dergelijks.

Nokkenaslager hoop ik inderdaad op, zeker met mijn beperkte technische kennis vrees ik dan dat ik het of doe zoals Michiel van Ginkel of de Visa een ander baasje moet gaan zoeken. Laten we daar dus maar even niet vanuit gaan totdat de carburateur is vervangen, wordt ik alleen maar onrustig van Wink

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 juni 2010 06:33 PM
  [ # 22 ]

ik heb alweer een reservemotortje liggen (welliswaar bestemd voor mijn 14RE BX) tongue wink

Met een beetje geluk is er ook wel aan een gereviseerde 1100 kop te komen en kun je weer verder…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 24 juni 2010 06:51 PM
  [ # 23 ]

Die kop is er toch al? Alleen nog niet gereviseerd…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 juni 2010 06:59 PM
  [ # 24 ]

Ik zie mijzelf nog geen motor wisselen Maurice Wink

Maar goed met Emiel is het wel goed als rond, volgende week heb ik een frisse carburateur en zien we dan weer verder.
Scheelt dat de Visa voor er bij is en een prima parkeerplaats heeft, dus haast heeft het allemaal niet.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 juni 2010 08:24 PM
  [ # 25 ]

@GV, is ook…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 juni 2010 08:25 PM
  [ # 26 ]

Zit de nokkenas in de kop? Want mocht het dus de nokkenas zijn dan is het een kwestie van een goede kop vinden (of reviseren inderdaad) en monteren?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 juni 2010 08:55 PM
  [ # 27 ]

Ja cheese

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 juni 2010 10:19 PM
  [ # 28 ]

Ik dacht in het onderblok, maar een kop is makkelijker te vervangen natuurlijk Very Happy

Dat moet nog wel te leren zijn met mijn 1,5 linkerhand denk ik zo haha.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 juni 2010 12:13 PM
  [ # 29 ]

Even vergeten dat de Visa een liggend blok heeft, dat zal het wel weer een stuk lastiger maken Sad

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 25 juni 2010 01:14 PM
  [ # 30 ]

Een motor uit een auto wippen is niet moeilijk.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook