1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lampje laag niveau benzinetank
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 23 juni 2010 07:01 PM

Hoort dit nu wel of niet te branden bij het op contact zetten van de auto ??? (de bodem is weer in zicht en ik heb weinig zin om te moeten duwen ....)

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 juni 2010 08:53 PM
  [ # 1 ]

Als de tank leeg genoeg is, brand het lampje ook gewoon bij contact.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 23 juni 2010 08:59 PM
  [ # 2 ]

Hoort niet te branden bij aanzetten contact. Is jammer genoeg alleen te controleren door je tank leeg genoeg te rijden.
Mijn ervaring is dat dat omstreeks het laatste witte streepje is.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 juni 2010 10:16 PM
  [ # 3 ]

Dan is die van mij al behoorlijk leeg. Vandaag net voorbij de laatste dunne streep en ik kreeg er bijna 80 liter in en nog geen lampje. Deze doet het wel want ik heb hem wel eens zien branden dan gaat er trouwens meer dan 80 liter in.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 23 juni 2010 10:26 PM
  [ # 4 ]

Het varieert bij mij inderdaad ook wel eens. Volgens mij is de XM-vlotter in het algemeen niet best gedesigned. De meter blijft zeer lang op vol staan, als de meter dan eenmaal begint te dalen dan is je tank volgens mij al een kwart leeg.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 juni 2010 11:00 PM
  [ # 5 ]

Klopt en de slechtheid van het ontwerp varieert ook nog per XM heb ik het idee. In mijn huidige gaat er al 40 liter in, terwijl de wijzer op 3/4 staat. Bij mijn vorige ging er zo’n 50 liter in als de wijzer op de helft stond.

Volgens mij staat het wel in boekjes dat het lampje aan moet gaan bij het op cntact zetten, maar ik heb het nog nooit gezien.

Als het lampje tijdens het rijden continu gaat branden, zou er nog ongeveer 8 liter in zitten. Mijn ervaring is dat die 8 liter wel klopt, eerder meer dan minder. Dus zolang het lampje het doet kan je rustig doorrijden tot het lampje gaat branden, dan haal je de volgende pomp nog wel. Ook in landen waar niet, zoals in NL, om de paar km een tankstation langs de snelweg staat. Het probleem is alleen dat die ene keer dat het lampje stuk is, je geen waarschuwing krijgt, anders dan goed opletten waar normaal gesproken het lampje aangaat.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 24 juni 2010 02:40 PM
  [ # 6 ]

Het verschilt inderdaad van de ene XM naar de andere. We hebben deze discussie wel eens eerder gehad en toen was de conclusie dat het lampje bij de meeste heel laat gaat branden. Er kan dan iha zo’n 80 liter getankt worden. Ook mijn ervaring. Nou gaat in veel XM tanks bijna 90 liter, dus die 8 liter reserve kan heel aardig kloppen.
Ik laat het zelden zo ver komen. Ik zet altijd bij tanken de dagteller op nul en dan tanken rond de 700 km.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 juni 2010 02:46 PM
  [ # 7 ]

Bij mijn 16v ging ik tanken al shet lampje net aan het randen was. Toch kreeg ik er dan echt 92 liter in. 92,5 i smijn record.

In de witte v6 brand het lampje al als er nog 2 streepjes te gaan zijn. Meer dan 82 liter heb ik er nog niet ingekregen overigens.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 juni 2010 04:24 PM
  [ # 8 ]

Ach ja bij mijn CX was het nog bonter. Op de linkerbaan in de vroege ochtendspit op de ijsselbrug bij Zwolle. Brandstoflampje ging aan en daarna de motor gelijk uit. Ik was allang blij dat ik de vluchtstrook kon halen. confused

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 juni 2010 06:00 PM
  [ # 9 ]

als het in die volgorde was, moet je niet gaan zeuren dat het lampje je niet vooraf gewaarschuwd heeft he!

wink

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 25 juni 2010 01:00 AM
  [ # 10 ]

Mijn eerste XM V6 (type I, 1990) kon ik op 2 liter precies aflezen.
Alle type II XM’s daarna waren dramatisch onnauwkeurig.
Als ik volgens de boordcomputer nog 100 km te gaan heb sta ik binnen 25 km stil.

Er is maar een uitweg: Pomp uitbouwen en vlotter verbuigen tot het klopt.

Misschien heb ik daar een keertje zin in. Dan zal ik het resultaat melden.

Overigens heb ik nog nooit meer dan 85 liter kunnen tanken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 26 juni 2010 12:27 PM
  [ # 11 ]

hmmmmm,

Ga het lampje niet meer afwachten, ga in het vervolg gewoon op 750 naar de pomp….
Op zich wel grappig dat ik altijd op het lampje vertrouwde totdat het me opviel dat het bij het starten niet aan ging….

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Jerry007
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-06-2010

Gepost: 26 juni 2010 07:38 PM
  [ # 12 ]

Op 750 al naar de pomp? Dat is vlug zeg !
Ik doe ongeveer 1300 Km vooraleer ik ga tanken en soms zelfs meer. Verbruik van mijn xm is ongeveer 1 op 18à20 (5.5L/100Km).
Wanneer mijn lampje gaat branden is de naald bijna tegen het rood. Kan ongeveer dan een 75 L tanken ( wat ik dus niet doe, hahahaha) en rijdt nog heel wat kilometertjes verder alvorens te tanken. Meestal gaat er dan een 80 L (of ietsjes meer) erin. Ben ook niet een zuinige rijder by the way en durf wel zeggen dat het voetje meestal zwaarder is dan toegelaten. Vorig jaar bij het terug naar huis komen van vakantie met caravan begon het lampje te branden. Dus….volgend tankstation af. Helaas miste ik de juiste afrit ( dom hé) met als gevolg nog 120 kilometertjes te gaan tot het volgend tankstation. Beetje hectisch en met volle moed doorgereden, en ja hoor, ben feilloos aan het volgende tankstation aangekomen. M.a.w als ie het toen zo ver deed, kan ie het nu zonder caravan nog verder doen is mijn motto. Super klassebak die XM ! tongue rolleye

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 juni 2010 10:21 AM
  [ # 13 ]
Jerry007 schreef:

Op 750 al naar de pomp? Dat is vlug zeg !
Ik doe ongeveer 1300 Km vooraleer ik ga tanken en soms zelfs meer. Verbruik van mijn xm is ongeveer 1 op 18à20 (5.5L/100Km).

Dat is het verschil tussen rijden op diesel of benzine. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 27 juni 2010 01:24 PM
  [ # 14 ]
par eXeMple! schreef:

Het verschilt inderdaad van de ene XM naar de andere. We hebben deze discussie wel eens eerder gehad en toen was de conclusie dat het lampje bij de meeste heel laat gaat branden. Er kan dan iha zo’n 80 liter getankt worden. Ook mijn ervaring. Nou gaat in veel XM tanks bijna 90 liter, dus die 8 liter reserve kan heel aardig kloppen.
Ik laat het zelden zo ver komen. Ik zet altijd bij tanken de dagteller op nul en dan tanken rond de 700 km.

Haha, ik zou dat met die V6 maar niet zo ver laten komen Peter….. Laughing

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 juni 2010 11:39 PM
  [ # 15 ]

ff rekenen, 80 x 8 = 640 km… Confused
Nee, daar kan ik beter 600 van maken! cool smirk

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook