Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo,
Na een tijdje rond te hebben gelopen met het idee om een Visa aan te schaffen, zou ik toch een beetje meer kennis willen hebben van de auto. De Visa vind ik echt een leuk autootje. Ik ben met name geïnrteresseerd in een Visa met 1.1 of 1.4 motor.
Waar moet ik zoal op letten? Wat zijn zwakke punten van de Visa? Zijn er Visa’s geleverd met TRX banden? (Mijn BX uit Zwitserland stond ook op TRX banden)
Ik ben benieuwd!
Groeten Harm Jan
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hoi Harm Jan,
Zoals je overal in dit gedeelte wel kunt lezen zijn de zwakke punten roest en remmen.
Wil je een beetje betaalbaar visa blijven rijden, moet je dus een beetje overweg kunnen met een lastoestel
(of je moet Kees heten, haha)
Succes met je zoektocht!
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Roest kan over al zitten, lijkt me . Zijn er nog bijzondere plekken waar roest zit bij een Visa?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Bedankt voor de tip Joost! Graag gedaan hoor Harm Jan
Gebruik je zoekfunctie maar even, dan kom je er wel achter…
Dezelfde punten als elke andere oude auto, stijlen, binnenschermen, ruitframes…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Aangevuld door mij met:
-Wielkasten achter
-veerschotels achter
-kofferbakhoekjes onder de achterlichten
-felsrand kofferbakvloer net achter bank onder tapijt
-Paravent
-langsdragers
-achterplaat tussen achterlichten
-net achter de koplampen (slecht te zien door accu’s en slangenspul)
-krikpunten voorkant
-motorkaprand
TRX banden voor visa’s zijn net zo problematisch als iedere andere TRX, lastiger te vinden en ook gewoon jáááren voorbij de houdbaarheidsdatum.
Qua motorproblemen overkomt je eigenlijk vrij weinig, is qua betrouwbaarheid wel een uitschieter!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist