Heeft iemand een idee hoe ik de snelheidsafhankelijke volumeregeling van de radio (RD3-01) kan activeren? In de setuplijst staat het op ‘off’. Ik kan het niet aanpassen.
Op dat punt was ik al beland. Ik kan de off echter niet omzetten naar on. Alle (en ik hoop bijna alle) knopjes van de radio/boordcomputer geprobeerd om het om te zetten. Geen resultaat.
Waarschijnlijk moet dit item eerst in de BSI aangevinkt worden.
Nu had ik verwacht dat deze optie wel zou zijn geactiveerd bij een af-fabriek audio-installatie. Of is dat te simpel gedacht. Wat ook mogelijk is is dat de RD3-01 (Clarion-OEM) de snelheidsafhankelijke volume correctie niet biedt…
Goh, die van mij gaat niet meer op Off…..... Ruilen????
In mijn phase I kan je dit in het Audio menu, waar je ook de Bass en Treble regelt uit en aan zetten. Echter zodra ik het dus op Off gezet heb, gaat de setting vanzelf weer naar On. Heel frustrerend.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Als ik je vraag zo lees, is het toch gewoon een kwestie van de knop op het uiteinde van de rechter stengel 2 seconden ingedrukt houden? Of lukt dat ook niet?
Wat ook kan helpen is de accu een uurtje losgooien, dan springt alles op reset en bij mij staat-ie dan vanzelf op “” on”...
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Geo schreef:Als ik je vraag zo lees, is het toch gewoon een kwestie van de knop op het uiteinde van de rechter stengel 2 seconden ingedrukt houden? Of lukt dat ook niet?
...
Nee, dat lukt niet, volgens mij worden dan alleen de verbruiks-, en afstandsgegevens gereset.
Ik heb, aangemoedigd door de suggesties maar weer eens alle mogelijke knopcombinaties uitgeprobeerd (ook het knopje aan het uiteinde van de ruitenwisser) om de ‘off’ om te zetten in ‘on’. Tevergeefs. Naar ik mag aannemen kunnen de menu-opties alleen via de audio-knop op de radio worden opgeroepen en de variabelen met de naburige ‘pijltjes’-knopjes worden aangepast. In een wanhoopspoging de riedel herhaald in de drie contactstanden-assecoires-contact-en motor aan ( je weet immers nooit hoe ondoorgondelijk de multiplexwegen van de C5 zijn) maar helaas zonder resultaat.
Ik weet het. Het is klein leed maar het knaagt wel. Zeker omdat ik in de reacties wel zeer uiteenlopende ervaringen met deze optie lees…
Tips blijven dus welkom!
Phritz schreef:Geo schreef:Als ik je vraag zo lees, is het toch gewoon een kwestie van de knop op het uiteinde van de rechter stengel 2 seconden ingedrukt houden? Of lukt dat ook niet?
...Nee, dat lukt niet, volgens mij worden dan alleen de verbruiks-, en afstandsgegevens gereset.
Volgens mij blijven die gegevens juist wel in het geheugen staan, maar hoe dan ook, als het werkt, zet je die gegevens bij de volgende tankbeurt weer op reset…
Ik heb een aantal keer de accu eraf genomen, omdat ik kuren had met de radio en elke keer (ook na een hele nacht zonder stroom) bleven de afstandsgegevens en verbruiksgegevens bewaard en werd de radio gereset, hetgeen resulteerde in een automatisch volume op ” on” .
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Tja,........dan weet ik het niet meer, bij mij blijft het automatische volume continue op off staan (is niet op on te krijgen) en de verbruiksgegevens worden gereset.
Misschien een idee om bij de volgende meeting de C5’s naast elkaar te zetten en dan wat te experimenteren
Da´s wel erg vreemd ja, dat ze kennelijk verschillend reageren…
Misschien scheelt het dat die van mij een diesel is? Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar ik kan nix beters bedenken…
Nou ja, proberen kan dus altijd, maar het is dus de vraag of het werkt…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Phritz schreef:
Tja,........dan weet ik het niet meer, bij mij blijft het automatische volume continue op off staan (is niet op on te krijgen) en de verbruiksgegevens worden gereset.
Misschien een idee om bij de volgende meeting de C5’s naast elkaar te zetten en dan wat te experimenteren
zou het trouwens veel uitmaken? ik hoor niet echt verschil (op mijn Goldwing motor had ik ook zo’n knop, en die werkte tenminste naar behoren. Als ik voor een stoplicht stond te wachten, was er een noirmaal relatief zacht vollume. bij optrekken en op de snelweg werd het volume navenant bijgeregeld.
In de c5 hoor ik geen verschil.
zou het trouwens veel uitmaken? ik hoor niet echt verschil (op mijn Goldwing motor had ik ook zo’n knop, en die werkte tenminste naar behoren. Als ik voor een stoplicht stond te wachten, was er een noirmaal relatief zacht vollume. bij optrekken en op de snelweg werd het volume navenant bijgeregeld.
In de c5 hoor ik geen verschil.
Bedoel je dat je de radio even hard vindt klinken bij verschillende snelheden? Dan is de automatische regeling dus effectief. Of bedoel je dat hij zachter klinkt en dus niet effectief bijregelt.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
jo schreef:Phritz schreef:
Tja,........dan weet ik het niet meer, bij mij blijft het automatische volume continue op off staan (is niet op on te krijgen) en de verbruiksgegevens worden gereset.
Misschien een idee om bij de volgende meeting de C5’s naast elkaar te zetten en dan wat te experimenterenzou het trouwens veel uitmaken? ik hoor niet echt verschil (op mijn Goldwing motor had ik ook zo’n knop, en die werkte tenminste naar behoren. Als ik voor een stoplicht stond te wachten, was er een noirmaal relatief zacht vollume. bij optrekken en op de snelweg werd het volume navenant bijgeregeld.
In de c5 hoor ik geen verschil.
Ook hier wat vragen over deze functie.
Ja, ik kan via de bediening wel kiezen tussen aan en uit. Hij staat bij mij op ‘aan’, maar ik merk inderdaad niet dat de radio harder gaat spelen als de snelheid toeneemt. Nee, ik geloof niet dat het systeem zo subtiel is dat het juist de bedoeling is dat ik niet merk dat de radio harder speelt als de auto harder rijdt
[opschep mode aan] Het kan natuurlijk zo zijn dat zo’n mooie V6 zo stil blijft bij hogere snelheden dat…. [opschep mode uit]
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Ronald_Xantia schreef:jo schreef:Phritz schreef:
Tja,........dan weet ik het niet meer, bij mij blijft het automatische volume continue op off staan (is niet op on te krijgen) en de verbruiksgegevens worden gereset.
Misschien een idee om bij de volgende meeting de C5’s naast elkaar te zetten en dan wat te experimenterenzou het trouwens veel uitmaken? ik hoor niet echt verschil (op mijn Goldwing motor had ik ook zo’n knop, en die werkte tenminste naar behoren. Als ik voor een stoplicht stond te wachten, was er een noirmaal relatief zacht vollume. bij optrekken en op de snelweg werd het volume navenant bijgeregeld.
In de c5 hoor ik geen verschil.Ook hier wat vragen over deze functie.
Ja, ik kan via de bediening wel kiezen tussen aan en uit. Hij staat bij mij op ‘aan’, maar ik merk inderdaad niet dat de radio harder gaat spelen als de snelheid toeneemt. Nee, ik geloof niet dat het systeem zo subtiel is dat het juist de bedoeling is dat ik niet merk dat de radio harder speelt als de auto harder rijdt[opschep mode aan] Het kan natuurlijk zo zijn dat zo’n mooie V6 zo stil blijft bij hogere snelheden dat…. [opschep mode uit]
Gr. Ronald
Het is niet voldoende deze functie enkel in te schakelen. De mate waarin het volume verhoogt naarmate de snelheid verhoogt, moet ook nog worden ingesteld, en dat kan enkel… bij de dealer, die dat doet door je auto aan de Lexia-diagnosecomputer te hangen. Voor zover ik weet is dit de enige mogelijkheid. Bij het instellen heeft hij de keuze tussen 4 niveau’s, ik zou je aanbevelen om ten minste niveau 3 te kiezen.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
c5breakhdi schreef:Ronald_Xantia schreef:jo schreef:Phritz schreef:
Tja,........dan weet ik het niet meer, bij mij blijft het automatische volume continue op off staan (is niet op on te krijgen) en de verbruiksgegevens worden gereset.
Misschien een idee om bij de volgende meeting de C5’s naast elkaar te zetten en dan wat te experimenterenzou het trouwens veel uitmaken? ik hoor niet echt verschil (op mijn Goldwing motor had ik ook zo’n knop, en die werkte tenminste naar behoren. Als ik voor een stoplicht stond te wachten, was er een noirmaal relatief zacht vollume. bij optrekken en op de snelweg werd het volume navenant bijgeregeld.
In de c5 hoor ik geen verschil.Ook hier wat vragen over deze functie.
Ja, ik kan via de bediening wel kiezen tussen aan en uit. Hij staat bij mij op ‘aan’, maar ik merk inderdaad niet dat de radio harder gaat spelen als de snelheid toeneemt. Nee, ik geloof niet dat het systeem zo subtiel is dat het juist de bedoeling is dat ik niet merk dat de radio harder speelt als de auto harder rijdt[opschep mode aan] Het kan natuurlijk zo zijn dat zo’n mooie V6 zo stil blijft bij hogere snelheden dat…. [opschep mode uit]
Gr. Ronald
Het is niet voldoende deze functie enkel in te schakelen. De mate waarin het volume verhoogt naarmate de snelheid verhoogt, moet ook nog worden ingesteld, en dat kan enkel… bij de dealer, die dat doet door je auto aan de Lexia-diagnosecomputer te hangen. Voor zover ik weet is dit de enige mogelijkheid. Bij het instellen heeft hij de keuze tussen 4 niveau’s, ik zou je aanbevelen om ten minste niveau 3 te kiezen.
yep, heb precies dezelfde ervaring. Standaard is regeling amper actief, even langs de dealer geweest. Nu is de regeling veel beter. jammer dat dat bij de delear moet. Bij (bijv) Opel kun je de factor gewoon zelf in het menu van de radio instellen.