2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
voorkant gaat niet omhoog, achterkant wel
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 26 mei 2010 05:35 PM
  [ # 16 ]

ik heb vandaag onder de auto gekeken, ik zie iets van een stang, en heb nog wat foto’s gemaakt. Achter zie je dat de auto omhoog is, dat is de hoogste stand in de schakelaar binnen.

Zien jullie iets?

Afbeelding Bijlagen
20100526011.jpg20100526012.jpg20100526014.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 26 mei 2010 05:36 PM
  [ # 17 ]

nog een foto

Afbeelding Bijlagen
20100526015.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 mei 2010 08:23 PM
  [ # 18 ]

Pak een goeie zaklamp en ga op je buik naast de bestuurderskant liggen op straat.
Schijn met de zaklamp tegen de binnenkant v/d rechterdorpel: ongeveer ter hoogte van de deur zit de hoogteregelaar.
Terwijl een helper in de auto met lopende motor de hoogteschakelaar/ -hendel in de hoogste stand zet kijk jij of je de stangen bij de hoogteregelaar ziet bewegen.
Doen ze dat, hangt de voorste los?
Achter de vooras- hartlijn zit op de dwarsbalk de afstelling voor wagenhoogte: misschien is die losgeschoten? (lijkt me erg onwaarschijnlijk…maar toch).

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 mei 2010 09:53 PM
  [ # 19 ]

Hey Pascal

samuel schreef:

Even controleren of het motortje dat de hoogteregeling bedient werkt. Dat kan je zonder brug controleren door gewapend met een zaklamp links naast de auto te gaan liggen. Kijk dan in het midden van de auto naar de binnenzijde van het subrfame van de rechterkant van de auto, haast helemaal aan de andere kant van de auto dus. Laat met de auto op contact een helper de schakelaar bedienen. Je moet dan de bediening zien bewegen. Een stangetje naar voren en het andere stangetje naar achter en andersom. Als de hoogteregelaar zelf kapot is dan op de brug of in de put.

Kan geen toeval zijn Very Happy

Die rijd weer! toch?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 mei 2010 10:34 PM
  [ # 20 ]
zloek schreef:

ik heb vandaag onder de auto gekeken, ik zie iets van een stang, en heb nog wat foto’s gemaakt. Achter zie je dat de auto omhoog is, dat is de hoogste stand in de schakelaar binnen.

Zien jullie iets?

Op de foto’s is niet zoveel te zien,maar ben je nog iets opgeschoten we zijn weer 2 dagen verder,ben wel benieuwd hoe je het gaat oplossen

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2010 10:13 AM
  [ # 21 ]

ben nog niks opgeschoten, heb gister een betere krik gekocht, ga vandaag kijken of ik onder de auto kan komen, en ja ik weet dat ik extra beveiliging moet hebben. Als ik onder de auto zit dan zal ik denk meer kunnen zeggen of foto’s maken.
Zodra dit achter de rug is dan laat ik het jullie weten.

Dank voor zo ver voor jullie hulp. Zonder jullie had ik totaal geen idee wat ik moest doen:)

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 29 mei 2010 03:30 PM
  [ # 22 ]

oke, ben vandaag onder de auto geweest, heb de stangetjes gevonden, als ik met mijn vingers aan voelde waren ze losjes bij, ook met de motor aan teon in de hoogste stand en er bewoog niks. Dus waarschijnlijk stangetjes los, ik kon niet goed onder de auto, maar ik heb wel een foto kunnen maken.
Alles is nat want ik heb het met kruipolie gespoten.

Als de stangetjes niet bewegen, wat moet ik dan nu doen?

Afbeelding Bijlagen
20100529016.jpg20100529017.jpg20100529018.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 30 mei 2010 02:10 PM
  [ # 23 ]

Ik denk dat je op deze manier niet verder komt,je moet de auto op een brug zien te krijgen misschien bij jouw (huis)garage.
Vanaf de straat vandaan is deze reparatie niet optelossen denk ik.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 30 mei 2010 06:05 PM
  [ # 24 ]

Och het moet toch wel lukken om dat ding omhoog te krijgen. De stangetjes inspuiten met kruipolie gaat i.i.g. niet helpen. In eenvoudige woorden: Op de laatste foto kan je nog net zien dat het stangetje overgaat in een cilindrische bus. In die bus zit een veer. Na die bus gaat het stangetje verder en gaat in een wittig kunstof doosje. In dit doosje zit de hoogteregelaar. Het doosje wordt door een geklemd kunstof deksel afgesloten. Als je die deksel weghaald kan je zien dat het stangetje haaks gebogen is en in een armpje van de hoogteregelaar zit. (als het goed is tenminste) De verdenking is dat dit armpje van de hoogteregelaa niet soepel meer kan bewegen door inwendige vervuiling van de hoogteregelaar. Door het armpje in de rinchting van het stangetje op en neer te bewegen moet het lukken om dit weer enigzins gangbaar te maken zodat ie de auto minsten voor een keer weer in de rijstand krijgt. Is toch wel handig want een cx die plat ligt verrijden en op de brug zetten is niet echt handig.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 13 juni 2010 12:47 PM
  [ # 25 ]

Hoe staat het ermee? Weer in orde?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 13 juni 2010 06:37 PM
  [ # 26 ]

helaas heb ik nog geen tijd gehad.
Ik weet al wat ik moet doen, als ik tijd heb ga ik weer onder de auto en dan zal ik laten weten of ik iets opgeschoten ben.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 25 juni 2010 05:49 PM
  [ # 27 ]

vandaag heeft een specialist onder de auto gekeken en de stangetjes zaten vast, beetje bewogen heen en weer en hij doet het weer.
Dank allemaal voor hulp en advies.

Groet,

Loek

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 juni 2010 05:59 PM
  [ # 28 ]

Doe jezelf dan meteen een plezier, en ververs je LHM een keer.
Voorkomt een hoop problemen als vastzittende systeemorganen…
Goed ontluchten en doorspoelen (je moet eens zien hoe cola-bruin het uit de remklauwen kan komen..), en je dame kan er weer een tijd tegenaan zonder LHM-gerelateerde crap…als het goed is.

Rolling Eyes

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 25 juni 2010 07:49 PM
  [ # 29 ]

eh hmmm Om de hoeveel jaar moet LHM ververst worden?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 juni 2010 08:41 PM
  [ # 30 ]

Citroën zegt zelf elke twee jaar, ik durf het wel een jaartje extra aan.
Even een ontluchtingsnippel op een remklauw openen en de kleur van de LHM aldaar controleren zegt al veel.
Zolang auto’s onder een lease- (en dus onderhouds-)contract lopen zal het ongetwijfeld netjes gebeuren, ik ben echter al veel (met name BX-en en Xant’s) tegengekomen die ná die periode nooit nieuwe schone LHM hebben gezien….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook