motorwissel
Avalon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 26 juni 2010 02:51 PM

De motor uit mijn 25 gti is stuk, ik heb een gereviseerde motor klaar staan om te verwisselen echter probleempje… De motor die er in zat is voor 99.9 procent het zelfde maar heeft 2 BDP sensoren (en vliegwielen denk ik) . De revisie motor maar 1.
Oftewel als ik de motor ophang heb ik een stakkertje over (of sensor te weinig) Kunnen deze bij elkaar geknoopt worden? heeft iemand hier ervaring mee? help!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 juni 2010 03:41 PM
  [ # 1 ]

Aan elkaar knopen gaat zeker niet werken. Je hebt een andere computer nodig, eentje die hoort bij een 2500 met 1 BDP.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7326

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 juni 2010 04:08 PM
  [ # 2 ]

Een motor met 2 vliegwielen ??? dat wil ik wel zien….....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 juni 2010 04:12 PM
  [ # 3 ]

Nee dat is volgens mij niet waar: je hebt alleen een kabelboom nodig voor het blok met één sensor.
Je hebt in jouw kapotte blok twee sensors; eentje voor ontsteking en eentje voor toerental.
Die in de starterkrans (ontsteking) blijft zitten, de ander komt te vervallen (de functie wordt door de ander overgenomen).
Je hebt dus alleen de motorkabelboom nodig van het één-sensor motorblok, de ombouw wijst zich eigenlijk vanzelf.

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met deze; dit was ook een GTI met één sensor op het blok die werd voorzien van een twee-sensoren GTI motor.
Na een tandje van de starterkrans iets te hebben afgeveild en de kabelboom omgebouwd (computer bleef zitten) loopt ze intussen als de spreekwoordelijke speer.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Avalon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 28 juni 2010 03:06 PM
  [ # 4 ]

Dank voor deze informatie. Ik hoop dat het zichzelf wijst, momenteel zie ik beide kabels een andere kant opgaan…maar ik zie anders wel als ik het allemaal los heb.Wat een fantastisch forum trouwens via citromobile op gewezen, aangemeld en gelijk allemaal hulp van andere liefhebbers. klasse! mijn dank hiervoor

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook