Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb de strip van Cyril!
Weet iemand iets van het bestellen van onderdelen bij de SMCDF? Ze hebben het over meesturen van een cheque, maar volgens mij weet zelfs mijn bank niet meer wat dat is!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kunt ook met een IBAN nummer geld aan ze overmaken hoor. Eerst dokken, na ontvangst van de poen sturen ze af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waar vind ik dat nummer?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Staat dat nergens op hun site?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als je lid bent,heb je normaal een bestelbon gekregen. Daar staat het rekeningnummer op.
SM Club de France
BP 68
42162 Andrezieux Cedex
France
Payment subscription
International Banking Account Number (IBAN)
CREDIT AGRICOLE AUCHEL
Code International : FR76 1670 6000 2909 2603 3100 062
Bank Identification code (SWIFT) AGRIFRPP867
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dank je!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet iemand hoe je bij de thermostaat van de airco kan komen.
Ook als mijn verwarmingsknop helemaal in het rood staat wordt de compressor bekrachtigd! Let wel: als de motor niet draait!
Hoe het is als de motor wel draait weet ik nog niet.
Wat wordt er geschakeld met de vacuumschakelaar van de airco?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Op de verdamper, dus de kachelradiateur, zit een thermische schakelaar. maar die is alleen bedoeld om de airco uit te schakelen als hij te koud wordt: dreigt te bevriezen, dus tussen de 0 en de 5 graden. Daar kom je bij door de schopplaat bij de passagier te verwijderen. Je zit dan de 2 draden en als je die volgt kom je er. Maar daar is niets aan te verstellen, hoewel ik er wel eens een heb gezien met een draaiknopje.Maar volgens mij is het zo dat de airco altijd loopt als de aanjager ingeschakeld is. Je regelt de uittredende luchttemperatuur met de handels van de kachel.Sommige uitstroommonden kunnen alleen warme lucht leveren en andere alleen koude. Kijk maar eens in het whb.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In het WPHB wordt het “thermostat d’ambiance” genoemd en volgens de plaatjes wordt die bediend door de temperatuurschuif. Raar trouwens dat die compressor ook ingeschakeld wordt als je warme lucht wil hebben! Weet je ook wat er bediend wordt door die vacuumschakelaar? Die is nergens in de elektrische schema’s terug te vinden. Het impliceert volgens mij wel dat er in de airco iets is dat allen bij draaiende motor functioneert.
Die schopplaat heb ik onder los. Waar zit hij aan de bovenkant vast?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Aan de bovenkant zit hij vast naast het kaartleeslampje dat daar ook zit. Op je rug, en dan naar boven kijken naar de plake waar de schopplaat in het dashboard verdwijnt en je ziet daar een paar boutjes. Eruit draaien lukt wel natuurlijk, erin vergt een vaste hand
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Boutjes? Niet dat kruiskopschroefje waar je de schroevendraaier niet recht voor krijgt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nou, op zich is dat niet zo raar; je zou het zelfs vooruitstrevend kunnen noemen. Het is goed voor de compressor en het droogt de warme lucht in de winter. Maar; er zijn mensen die een schakeling maken om de aanjager te kunnen gebruiken zonder dat de compressor inkomt. De temperatuurschuif bedient de kachelkraan. De vacuumschakelaars bedienen via de vacuumpot (die inderdaad leeg zal zijn als de motor niet loopt en je een paar keer aan de handels hebt gezeten) in de motorruimte de luchtkleppen om bijvoorbeeld recirculatie in te stellen (temp.schakelaar uiterst rechts in het blauw) en om de warme lucht naar boven of onder te leiden. Onverwarmde aircolucht kan alleen uit de centrale roosters komen boven de middenconsole en uit de zijmonden, voorzover ze geopend zijn.Als je het Franse WPHB hebt zie je in S.640.00 een heldere tekening.
Gutta cavat lapidem…
Oei, kruiskop of boutje? Ik weet het niet meer, ik dacht toch boutje.
Gutta cavat lapidem…
In gedachten zie ik ze namelijk elke keer omlaag lazeren…..
Gutta cavat lapidem…