87 van de 97
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 04:13 PM
  [ # 1291 ]

Mjah, die witte moet een nieuwe voorkant hebben, allemaal nieuwe leidingen, moet dan de motor van de zwarte krijgen enzovoort, ook een heleboel werk. En die witte hoeft niet ingevoerd worden, enkel gekeurd worden (want die is Belgisch)

En ik heb een mail met foto gestuurd naar een bevriende lasser die ervaring heeft met lassen. Eens kijken wat die gaat zeggen.

Zucht…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 04:22 PM
  [ # 1292 ]

Ik weet niet of ‘t echt zo erg is. Heb je al geprobeerd er een schroevedraaier doorheen te steken? Die plek bij de tank is geen probleem en dat draagt niks. Zo’n plek besprenkel ik met oude LHM en dat rot nooit meer verder. En als bij je subophanging de boel sterk genoeg is, dus er gaat geen schroevedraaier doorheen zeg ik ‘t zelfde, gewoon een flink glas oude LHM in laten lopen en goed verspreiden. Van onderaf moet je wat meer je best doen om ‘t daar goed vet te krijgen maar met ‘t sub er af is dat ook geen probleem.

Paniekvoetbal begint over 38 minuten wat mij betreft.

Om je een idee te geven: ik bescherm al 18 jaar op die manier tegen roest en hoef nooit iets te laten lassen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 04:37 PM
  [ # 1293 ]

@ Alcylone: Very Happy Very Happy Heb vandaag trouwens kettingvet gekocht. Zal het achterstesubframe van de zwarte er straks proberen af te halen en dan nog foto’s schieten…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 04:41 PM
  [ # 1294 ]

Oh en dan nog wat: Die plaat neemt de krachten op van de twee tapeinden van ‘t subframe, en verdeelt ze over een groter gebied. Die tapeinden zijn lang genoeg dus je zou een dikke plaat kunnen maken die precies in die ruimte past, inclusief de gaten voor de tapeinden, en dat goed vastzetten met de moeren. Dan nog wat zelfborende parkers gebruiken en de plaat vastschroeven op de plekken waar ‘t niet rot is, dan klemt ‘t nog beter. Je kan natuurlijk ook die inlegplaat voorzien van gaatjes zodat je de boel gelijk kan laten puntlassen. Wat je ook doet, goed vol laten lopen met olie naderhand zodat het niet tussen die platen kan rotten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 04:47 PM
  [ # 1295 ]

Voor de geïnteresseerden:


En valt daar ook eenvoudig een nieuwe plaat in te lassen? Of is dat eigenlijk niet te doen? Want mijn lasser wou in Augustus/September wel eens een dagje uit trekken (zal hoogstwaarschijnlijk wel meer nodig zijn)

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 04:58 PM
  [ # 1296 ]

De boel er uit slijpen en vervangen door een andere plaat is veel meer werk dan er iets aan toevoegen en ‘t roesten stoppen. Als je aan zulke plekken gaat lassen moet ‘t ook echt goed gebeuren, dus doorgelast in plaats van gepuntlast. Aangezien er nu nog structurele integriteit is van ‘t bestaande kun je daar nog wat mee.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2010 05:05 PM
  [ # 1297 ]

Je weet dat je er problemen mee kunt krijgen bij de belgische keuring hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 05:07 PM
  [ # 1298 ]

Als ze het zien wel ja.

Mogen ze daar delen uit je interieur verwijderen om in holle ruimtes te kijken? Zo niet, is er weinig aan de hand, als ‘t maar niet van de buitenkant zichtbaar is.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 05:13 PM
  [ # 1299 ]
waterman schreef:

Je weet dat je er problemen mee kunt krijgen bij de belgische keuring hé Wink

Dat is toch geen chassis? Of wel?

En dan vervolgens, is er een truk om een uitlaat los te krijgen? Want die 2 stukken zitten aardig vast aan elkaar (dus halverwege de BX)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2010 05:15 PM
  [ # 1300 ]

Da’s wel dragend deel hé... en als ze bij jullie laswerk zien aan dragende delen/subframes of chassis dan worden ze helemaal gek kan ik je vertellen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 05:16 PM
  [ # 1301 ]

Ophangpunten van een subframe zijn weldegelijk kritisch. Heb je je sub al los? Wil wel eens weten of ‘t lukt met die schroevedraaier.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 05:27 PM
  [ # 1302 ]

Het sub van die andere is nog niet los… Weet niet of het vandaag nog gaat lukken want krijg die uitlaat niet gescheiden !!

Heb hem ingespoten met WD40 en dus zullen we zien wat het geeft. Nu ben ik even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

Valt een carbu BX eenvoudig om te bouwen naar een injectie BX? Want een mogelijkheid is natuurlijk een nieuw front op de witte lassen en dan beginnen met alles over te bouwen van zwart naar wit. Maar wil ik dat is natuurlijk een andere vraag.

En is dat te lassen dat je het niet ziet?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 05:44 PM
  [ # 1303 ]

Het hangt allemaal een beetje af van wat je kan en weet. Voor mij is ‘t ombouwen van carb naar injectie een eitje.

Alles valt te lassen en nabewerken zodat het niet zichtbaar is. Daar hangt natuurlijk wel een prijskaart aan.

Ja die uitlaten zijn wel eens k*t.


Ik wil de foto’s van de roest graag zien, dus desnoods haal je de uitlaat los van je spruitstuk (ik geloof dat ze dat een collecteur noemen bij jullie?).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 05:49 PM
  [ # 1304 ]

Dat was ik ook aan het denken (je bedoelt toch aan de motor daar?)... Moet er dan achteraf nieuwe pakking in? En moet dat dan met een momentsleutel vast achteraf?

Voor de rest is hij nog wel strak, heb de binnenbekleding weg getrokken en dat valt allemaal heel goed mee Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 05:54 PM
  [ # 1305 ]

Nee hoor, dikwijls hoeft er geen nieuwe pakking daar. Tenzij je natuurlijk je spruitstuk van je motor af haalt, wat je dus ook niet moet doen. Momentsleutel is niet nodig, het is wel gepiel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
87 van de 97
« Eerste  < Vorige 85 86 87 88 89 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook