Waar bedoel je dan? Vlak voor de ‘vertakking’?
Ik veronderstel aan die veren daar?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Yep,daar houdt je uitlaat op en begint je uitlaatspruitstuk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
En hoe haal je dat los? Want na 20 minuten vijzen heb ik nog steeds geen resultaat !!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
aan één kant een sleuteltje 10 er op, aan de andere kant een dopje 10 met ratel en verlengstuk. en helpt dat niet, dan pak je de slijptol
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Precies. Het vervelende van die constructie is dat die twee boutjes de boel dragen met een verdikking die valt in twee cupjes. Die cupjes slijten waardoor de boutjes steeds dieper komen te liggen en het moeilijker wordt om grip te krijgen op de kop. Mijn advies, vervang gelijk de cupjes, boutjes en veertjes. Ga niet de oude troep terug monteren want dan vraag je om ergernis in de toekomst. Zo duur is zo’n set niet.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
BunnY schreef:Als mama dadelijk terug is van de winkel kan ik het achtersubframe laten zakken… Dat is dus al goed.
Maar wat nu Ik was net begonnen met het weghalen van de bekleding van de zwarte toen ik dit vond:
Aan beide kanten is het zo. Dus dat wil zeggen dat het ophangpunt van het subframe rot is… Hoe hard moet ik mij hier zorgen over maken? Is dit deftig te lassen? Zucht… waar ik dus schrik van had is waar geworden…
Bij mijn BX was het ook zoiets. Als je de kriksteun weghaald kan je er redelijk goed bij maar het is geen makkelijk klusje.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gais, kon je daar een schroevedraaier door steken?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hoe krijg je die sensor los trouwens? Want dat is het enige waar die nog vast mee hangt !
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Peuter de metalen clipjes uit de stekkers, dan schuiven ze zo uit elkaar.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Is dat aan de kant van de uitlaat? Want als ik die kabel volg dan splitst die in een stukje met stekker en een stukje dat véél verder gaat ???
Alcyone schreef:Gais, kon je daar een schroevedraaier door steken?
Niet door de kriksteun zelf (is flink dik) maar de koker erboven, waar je dus tegenaan kijkt vanuit het interieur, was helemaal niks meer.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Je hebt twee stekkers, die lopen als ik me goed herinner langs het schutbord omhoog om uit te komen in de buurt van de rechter veerpoot. De ene is blauw en is ‘t lambda signaal, de andere is zwart en is de verwarming van de sonde. Goed zoeken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Mjah, bij mij niet dus. In elk geval, de auto staat weer op zijn plek, op de grond, ik ga nu naar Gent met mama haar stuitermobiel, vnv feestje, morgen aan het strand liggen en daarna werken.
Ben ik echt blij om, kan ik de zaken rustig op een rijtje zetten nu.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
De kriksteun zit ook verbonden aan de dorpel en geeft daarmee ook krachten door. Bij Gais was ‘t inderdaad te erg, hopelijk is ‘t bij Graf Spee niet zo want dan wordt ‘t een behoorlijke klus.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Als ik dit zo lees ben ik nu toch serieus aan het overwegen om die witte in orde te maken…
Echter is mijn kabelboom wel helemaal om zeep, van die zwarte dus. Hoeveel werk is het ombouwen van die witte naar een 1600 monopoint injectie met automaat? En vooral, hoeveel werk/ergernis is het trekken van die kabelboom? Want dat is hetgeen waar ik het meest schrik voor heb.
Misschien toch maar eens realistisch zijn en overwege voor de slimste keuze te gaan? Die witte is helemaal strak op de leidingen en voorkant na.
Dus als ik die voorkant kan laten herstellen dan is die klaar voor de keuring volgens mij.. Moet ik wel de hogedrukregelaar ombouwen.
Kortom, wat zouden jullie doen? Met die zwarte doorgaan of voor die witte gaan? Omdat die een goede koets (op de snuit na) heeft…
Alvast bedankt voor de input