Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is een soort internationaal sm forum wat al zo’n 10 jaar bestaat Mark. Hier kun je je aanmelden. Het is wel allemaal in het Engels, maar werkt zéér goed!
http://autos.groups.yahoo.com/group/Sport-Maserati-L/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok thanx, zal me eens aanmelden
gr mark
gr Mark
waterman schreef:Nou nog een soort van testbankje bouwen. Ga ik even over nadenken vanavond
Test rig design Of toch maar iets eenvoudiger…Is wel supercool voor beuntje…
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mark sm schreef:de maten zijn normaal gesproken 41 of 46 mm (doppen) maar als ik meet met een passer in het gat en er daarna mijn schuifmaat tegen de passer leg kom ik op ongeveer 44,5 mm.
Dit lijkt mij ook een vreemde maat voor citroen, maar je weet maar nooit.Ik moet er wel een dop voor verbouwen want een dop uit een 3/4 set maat 46 gaat dus niet over de as
ff doorslijpen en er een pijpje tussen lassen
miss met een 6-kant 46 proberen…wat de asjes betreft, een prijs idee?
gr mark
1 3/4 in. Is de moer van de achtertrommel op de A-typen. Zouden ze die hebben gebruikt? Ik heb daar een dop voor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
bogaard77 schreef:Dat deed ik met de kop van mn SS50. klepgeleiders eruit stoken. Ma was weg.. Het hele huis blauw van de rook…
Lijkt me vakwerk die bak Waterman, respect en suc6 met inbouwen.
De asje zijn gescoord via een bekend revisie bedrijf uit Limmen!!!
Zit ik het hele diff nog eens te bekijken, metname de lange as, deze is slechts aan een zijde geborgd met een speciale bout.
Aan de geborgde zijde zit ook totaal geen slijtplek o.i.d. immers; deze zit opgeloten in zijn gat (lees: vast) door dat de speciale borgbout hem vast zet in het huis.
De andere zijde van het lange asje zit als het ware los in het huis omdat deze niet voorzien is van een borging (speciale bout). Ook hier zie ik duidelijk slijtplekken op het asje.
Als ik mijn andere setje asjes monteer ga ik ze aan beide kanten van de lange as borgen, of heeft hier iemand een goede rede dat ik dat niet zou moeten doen…
gr mark
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mark, wat kosten die asjes nou dan????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zie pb
gr mark
gr Mark
Dit zijn nu mooie reportages, zeer leerzaam, dank Yuri!!
Sterker nog, ik denk dat ik in de toekomst mijn bak maar preventief uit elkaar haal en na ga kijken, hij ligt er nu tenslotte uit, en ach als het allemaal nu een jaartje langer duurt dat maakt ook niet meer uit…..
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GJ, vraag Waterman om mee te kijken! vind ie leuk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
mark sm schreef:
nog een vraagje dan : de moer die op het asje in de eindstukken zit, is dat een maat 1 3/4”, ongeveer 44.5mm?
vandaag ff een 3/4’ dop 46 door geslepen en een pijpje van 20 cm tussen gelast en dan de moer los gedraaid (na de borging los te draaien uiteraard)
De moer bleek toch 1 3/4” te zijn en geen 46 !
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooie tools mark! De andere tools zijn onderweg naar je. Mail/pb die andere marc maar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zit toch geen copyright op je tools???
Ik zal ze na maken dan ligt er in Zeeuws-Vlaanderen ook een setje voor de steek assen en de moer van de pignon-as.
Als er dan iemand ze wil gebruiken ligt er in het zuiden (voor evnt. de belgische collega’s) ook een setje klaar
Zo helpen we elkaar de sm rijdend te houden !!
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je mag alles namaken hoor, marc heeft zelfs nog een uitleg voor je. Er moet namelijk een sleutel worden verklust
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
regel ik voor je !
gr Mark