kapotte uitlaat XM break Turbo CT
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 29 juni 2010 01:47 PM

Hallo,

Gisteren ineens een bak herrie: bleek dat de pijp van de tussendemper ter hoogte van de achterwielen van de demper af is gerot!

Nu zat ik te kijken en zoeken op internet, deze auto heeft 2 tussendempers: eentje voroaan achetr de kat, dan een pijp naar achteren, daar zit de 2e tussendemper (nu los van de pijp) en dan de einddemper. Ik zou dus een nieuwe 2e tussendemper moeten hebben, maar moet dat eigenlijk wel? Wat als ik na de pijp naar achteren meteen de einddemper monteer, of een uitlaat van een andere XM? Kan dat?
Ervaringen? Ben benieuwd!

Groet Matthijs

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 29 juni 2010 02:38 PM
  [ # 1 ]

Je kan vast wel wat pas maken Razz Zo heb ik nog wel een demper van een V6 liggen, midden en dwars. Misschien dat dat past, ben je voor 30 euro klaar voorlopig. Heb volgens mij ook nog wel wat andere dempers liggen.

Maar: waar is het prcies rot? slecht een klem kapot of flens eraf gerot of je hele demper doormidden of…?

Ouwe mopperkont

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juni 2010 02:41 PM
  [ # 2 ]

Flens is eraf gerot…. Kan misschien ook wel gelast worden, maar ja, het is maar dun metaal en al rot, dus of dat soelaas biedt…?

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juni 2010 02:41 PM
  [ # 3 ]

Hangt er helemaal vanaf waar op de flens, etc. Foto’s Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juni 2010 02:42 PM
  [ # 4 ]

ok. Zal vanavond foto’s maken!

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 juni 2010 10:54 AM
  [ # 5 ]

Opgelost!!!!

Gisterenavond heb ik de auto omhoog gezet, om eens goed te kijken. Bleek dat de flens van de demper nog niet rot was, maar dat de pijp zelf was doorgebroken vlakbij het uiteinde. Daar zit een lichte knik in de pijp, op de lasnaad van die knik was ie doorgerot en afgebroken. Heb geprobeerd te lassen, maar het dunne metaal in combinatie met mijn elektrode-lasapparaat werkte niet, je brandt alleen maar gaten erin. Maar het uiteinde zit er wel weer op, kan eventueel in de toekomst wel prof. worden gelast door een mof erop te plaatsen ofzo. Maar het geluk is met de dommen: ik had toen ik de auto kocht een zooi onderdelen erbij gekregen, waaronder precies de goede uitlaatpijp! Dus was het een kwestie van effe goed ruzieën met de uitlaatklemmen en die andere pijp monteren, uiteindelijk was ik 1,5 uur bezig en was de klus geklaard!

Broem broem, geen sportgeluidje meer!

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 30 juni 2010 11:55 AM
  [ # 6 ]

Haha, beter leren lassen joh Wink

Maar wel fijn dat alles weer opgelost is Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook