89 van de 97
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 11:17 PM
  [ # 1321 ]

Je weet toch nog niet hoe groot de roestschade is?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 11:28 PM
  [ # 1322 ]

Neen, maar rekening-houdende met dat de plaat onder de spatborden ook enorm rot is doet me vermoeden dat het niet veel soeps gaat zijn…

En dan de plekjes rond de voorruit. Allemaal minder erge dingen maar dat heeft de witte gewoonweg niet.

Edit: ik ga misschien eerst even afwachten wat een bevriende lasser er over te zeggen heeft…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 11:35 PM
  [ # 1323 ]

Als jij het met de papieren voor mekaar kan krijgen is de rest best simpel. Gewoon veel werk, dat wel.

De bekabeling voor de injectie staat los van de rest, op een paar draadjes na. Die draadjes zijn voor dingen als stroom naar de computer en het motormanagementlampje. Die kunnen natuurlijk uit de betreffende stekkers worden gedemonteerd. Voor het verwijderen en overzetten van die bedrading moet je van beide auto’s het rechter voorspatbord verwijderen, de kabelboom loop tot onder de rechter voorstoel. Ik weet niet hoe oud die witte is maar er is een kans dat je een flink groot gat moet maken in de A-stijl.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 11:44 PM
  [ # 1324 ]

Is dat ombouwen eigenlijk te doen zonder brug? En zonder enige ervaring met motorwissel? En hoeveel tijd zou je daarvoor moeten rekenen? Als die motor er uit is dan lijkt mij het vervangen van de HD-leidingen ook een eitje? Of ben ik verkeerd? En hoeveel tijd heb je nodig voor een motorwissel?

Die witte is van 1988, die wordt dus ook nog eens iets vroeger belastingsvrij…

Papieren heb ik trouwens per toeval gevonden, staken in een zak van de achterstoel. Dus het ding heeft papieren Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2010 11:54 PM
  [ # 1325 ]

Wat voor motor ligt er in de witte? Een motorwissel zonder brug is te doen maar je hebt een motortakel nodig. Verder hoe snel je het kan doen is erg afhankelijk van je eigen kennis en kunde. Aangezien je de witte zou ombouwen naar automaat moet dus ook de middenconsole er uit en de schakelstangen/pook vervangen worden.

Welke HD leidingen moeten er vervangen worden?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 juni 2010 11:55 PM
  [ # 1326 ]

Motortakel zou ik misschien wel ergens kunnen lenen…

Kennis en kunde, pak maar worst case scenario Rolling Eyes Zucht, wat een dillema’s toch :S

Edit: het zijn de leidingen links in elk geval, die zagen er zeer roestig uit.

Edit 2: ik heb een bericht gemailed naar een bevriende lasser. Ik ga afwachten wat hij gaat zeggen. Mocht hij zeggen dat hij het niet kan/wil doen of mocht zijn schatting qua kosten mijn budget overschrijden dan vrees ik dat het hierbij ophoudt..
Het roestverhaal ben ik ZO beu. En als al de rest goed zou zijn dan zou ik nog zeggen ‘ok, een jaar water en brood gaat ook’ maar dat is het ook niet.

Dit is 1 van de pijnlijkste beslissingen die ik al heb moeten maken maar een mens moet realistisch blijven..

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 juni 2010 12:59 AM
  [ # 1327 ]

Tsja dat zijn moeilijke zaken natuurlijk.
Je zou om het simpel te houden er voor kunnen kiezen om hem even handgeschakeld te houden, dat scheelt alvast een bult werk.
Motor wisselen kan in principe in een dag maar maak er twee van dan zit je wel goed, qua kennis en kunde lijkt me dat je al voldoende hebt weten te verstouwen inmiddels, dat lijkt me de moeite niet.
Vorig jaar heb ik de motor van een 16V vervangen, dat was ook voor het eerst dat ik een compleet blok wisselde, het scheelde wel dat er een 16V motor in een 16V geprakt moest worden dus alle kabels en zo bleven hetzelfde maar we moesten qua slangen, sensoren, koppeling en distributie ook alles omgooien.

hier wat foto’s ter inspiratie

Veel succes met het maken van de beslissing man!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 29 juni 2010 09:27 AM
  [ # 1328 ]

als je de papieren van die witte gevonden hebt, check al eens eerst op de keuring of die niet geseind staat als keuring na ongeval, als dat het geval is vergeet het maar al dan.

voorts zou ik niet te rap panikeren, je kan uit de witte perfect stukken uitslijpen om de roestige delen van de zwarte te vervangen, als je lasser dat ziet zitten lijkt me dat eigenlijk nog het makkelijkste.
is wat werk maar eens je aan’t lassen bent heb je de meeste rompslomp gehad en dan is eigenlijk het plooien van de platen nog het meeste werk wat hier al wegvalt omdat je de witte voor donorstukken kan gebruiken die mits goed geslepen dan ook perfect en direct passen.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 juni 2010 09:42 AM
  [ # 1329 ]

Kijk dat vind ik een hele slimme reactie. Inderdaad de witte als donor voor plaatwerk, als die plekken wel goed blijken te zijn, is waarschijnlijk het handigste en snelste. Maak je niet al te druk om de roest om de voorruit van Graf Spee, spuit ‘t gewoon in (rubber opzij buigen) en vergeet ‘t.

Wat je ook doet, het laswerk is waarschijnlijk duurder, het overbouwen kost vele malen meer tijd.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 juni 2010 02:42 PM
  [ # 1330 ]

Voila, er is mogelijk een oplossing in de zin van ‘er wordt gelast’  Smile Goed , kan ik vanavond eens deftig slapen in plaats van er wakker van te liggen.

Het hoe, wat, hoeveel en hoe duur moet nog bepaald worden maar goed nieuws is het in elk geval. Liever nu de korte pijn om hem deftig aan te laten pakken dan dat ik bezig blijf. En als het gelast is dan is het meteen ook goed voor een paar jaar Smile . En nu is het moment, de achterbrug gaat er namelijk toch af Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 juni 2010 08:13 PM
  [ # 1331 ]

Toch begrijp ik niet dat je telkens om advies vraagt om vervolgens je eigen plan te trekken.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 juni 2010 08:17 PM
  [ # 1332 ]

Ik vraag op meerdere plaatsen advies Wink Ook aan mensen die mij persoonlijk kennen én mijn kunnen beetje kunnen inschatten.

De enige mogelijkheid was ‘ofwel ophouden met deze BX’en en verlies pakken’ ofwel met de zwarte doorgaan en hem meteen goed laten aanpakken. Ben voor die laatste keuze gegaan.

Ik heb het starten met de witte écht in overweging genomen, maar het feit dat het ZOVEEL werk zou zijn en dat ik een nieuwe kabelboom nodig heb/moet trekken heeft me af geschrikt.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 juni 2010 09:11 PM
  [ # 1333 ]

Ik gun je vooral het beste hoor! Wink

Ik hoop dat je uiteindelijk een of andere BX naar je zin weet te krijgen. me dunkt dat je dat nu wel zo’n beetje verdiend hebt…

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 juni 2010 11:10 PM
  [ # 1334 ]

Ik weet dat jullie allemaal het beste bedoelen Smile En daar ben ik jullie ook dankbaar om Wink

Profiel  
 
ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 28-05-2010

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 30 juni 2010 01:30 AM
  [ # 1335 ]

Ik zie dat je een hele waslijst aan werkzaamheden hebt opgesteld, en nu blijkt dus ook die roest. Kan zijn dat het een botte tegenvaller is, maar het lijkt me dat na 86 pagina’s op het forum de auto het in die zin hoedanook waard is.

Verder heb je nu een hele mooie zwarte bx die dan misschien vrij slecht is kwa roest, en allicht kun je alles overzetten maar dan heb je een witte… waar heel veel werk in is gaan zitten om technisch gezien de staat terug te krijgen naar die zoals je die had bij de zwarte.

Volgens mij zijn we bij de bx-en al zover dat het niet langer een klassieker-in-wording is maar gewoon binnenkort een echte klassieker. Dan kun je mijns inziens beter de zwarte hebben (vrij zeldzame kleur nog onderhand volgens mij, en vooral een hele mooie kleur) waar je daadwerkelijk aan restaureert, wat nu eenmaal hoort bij klassiekers.
Of je dat trekt kwa geld zou er bijna los van moeten staan. Of je nu een boterham minder moet eten of dat die wagen een tijdje langer niet op de weg is omdat er wat aan gedaan moet worden… Het is een ander verhaal als je de auto ook echt nodig hebt.

Maargoed, dit had je ondertussen al wel bedacht, in ieder geval de keuze voor de zwarte. En die keuze juich ik dus toe.

Profiel  
 
 
89 van de 97
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook