Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Helaas is dat niet geheel juist:
De elektroklep opent NIET de weg naar de hydractiefbol, maar naar de klep die dat verzorgt. Die klep heeft de systeemdruk nodig om open te gaan.
Dus: als je de ontlastschroef opendraait VOORDAT die kleppen openstaan rest slechts de koubeitel en de moker om de middenbollen open te krijgen.
Er is dus maar één juiste procedure:
1 Auto in de laagste stand met draaiende motor.
2 Dan de deur open
3 Motor af en ontlastschroef open.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dit is de juiste methode.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Jullie hebben gelijk. Ik had even in mijn hoofd dat de druk voor het openen van de klep vanuit de bol komt, maar die komt natuurlijk uit de rest van het systeem.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daarom!
Ik zag de TS al een enorme groene wolk produceren onzer zn XM! hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>