dweil
ramjet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 25 juni 2010 11:07 PM

Hallo, ik heb net de linkerfuseekogel (voor) van m’n ZX 1.8i vervangen. Was compleet rot. Aangezien de zx klapperde en bij een snelle rechterbocht op de helft enorme overstuur kreeg dacht ik dat dit het probleem zou verhelpen. Hij stuurde verder vrij strak, alleen bij vlot accelereren in 2 of 3 trok hij wat naar links.
Geklapper is (tot nu toe) weg, maar hij dweilt nu enorm over de weg. Er is echt geen lijn te houden en bij accelereren trekt hij ook nog. Het voelt alsof er soms iets rechtschiet of zelfs een beetje alsof de carrosserie los op het chassis staat. Overdreven, maar het is best eng.
Voorste silentblocks van de achteras (juist ja, die lastige) zijn net vervangen.

Heeft iemand eenzelfde ervaring? Ik hoor graag wat de oplossing is!!

Groetjes, Rogier

Doet u mij maar een BX in rally-uitvoering (maar ja, waar vind je zoiets…)

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 26 juni 2010 10:24 AM
  [ # 1 ]

edit mod: quoten op het vorige bericht is niet nodig.

je zal de wagen opnieuw moeten laten uitlijnen dan zal het probleem wel verholpen zijn.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 27 juni 2010 08:48 PM
  [ # 2 ]

overstuur kan duiden op versleten rubbers van de achteras.
Verder inderdaad uitlijnen

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

ramjet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 30 juni 2010 02:02 PM
  [ # 3 ]

Hoi, vandaag nog eens onder de auto gelegen en een ander laten rijden. Bij wat hogere snelheid en accellereren trekt de auto naar rechts, maar stuurt naar línks!! En bij gas los gaat het omgekeerd! Dat maakt het eng. Bij de auto op de krik en sturen naar links komen de wielen na het loslaten van het stuurwiel niet terug, maar de andere kant op (rechts dus) draait het geheel wel een heel stuk terug naar het midden (uit zichzelf dus).

Ligt dit echt aan uitlijnen? Of aan het kruisstuk/stuurhuis? Ik kom er zelf niet meer uit, dus misschien moet ik hem maar wegbrengen naar de garage…

Alvast bedankt.

Doet u mij maar een BX in rally-uitvoering (maar ja, waar vind je zoiets…)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook