Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Voor mij is het een raadsel, misschien weet iemand van jullie wat dit is.
Ik heb een 1.1 GSA-blok (carburateur, uiteraard) waarvan het toerental enorm schommelt. Het gaat om een regelmatige cyclus die ongeveer vijf a zes seconden duurt. Het blok gaat van 900 rpm naar 3000 rpm en weer terug.
Een tik op het gaspedaal resulteert in een paar seconden blijven hangen op een hoog toerental om dan pas terug te vallen. Er zit niks vast, alle klepjes. bewegen vrij.
Het euvel is gaandeweg steeds erger geworden en elke poging om het op te lossen lijkt een averechts effect te hebben.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Schoonmaken van alle sproeiertjes
- Nieuwe bougies
- Stationairsproeier gewisseld met een bewezen werkende (de andere GSA loopt prima op de sproeier van dit probleemgeval)
- Vlotterhoogte afstellen
- Spruitstuk lekdicht maken
- Vacuum-aansluitingen afdoppen
- Kleppen stellen
- Andere elektronische ontstekingsunit + module
Ik ben uitgetryal-and-error’ed. Iemand die mij kan vertellen wat dit euvel veroorzaakt?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zie je iets bijzonders in je carburateur als je de auto laat lopen met een gedemonteerd luchtfilterhuis?
Je zou het moeten kunnen zien als de carburateur ineens meer benzine gaat geven. Vaak zie je dan een straaltje brandstof uit een sproeier komen.
Nog een tip zet de auto eens af en kijk wat je dan ziet in de carbu. Misschien is je vlotternaald wel de boosdoener.
Ik denk toch echt dat het probleem in de carburateur zit. Je ontsteking kleppen etc staan optimaal dus vandaar het averechtse effect als je het werkelijke probleem niet oplost. Die verklaring lijkt me logisch.
Is het een Weber of een Solex?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het is een Weber.
De benzine-ingang wordt luchtdicht afgesloten als ik de naald indruk. Die beweegt ook nog mooi soepel dus dat lijkt me ok.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
- Andere elektronische ontstekingsunit + module
Bijna 5 jaar geleden had ik een probleem met mijn ontstekings moduul wat ook een zeer onregelmatige loop gaf, pas na het monteren van module 3 of 4 had ik een goed werkende te pakken. Kan dus zijn dat de module niet goed is zoals bij mij.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Owk. Om helemaal zeker te zijn zal ik er eentje testen uit een werkende auto.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30