8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 juni 2010 05:04 PM
  [ # 106 ]

Mwah, dan zou ik geen ZPJ terug plaatsen. Als je dan toch bezig bent en je toch een handbak hebt, zou ik er een ZPJ4 voor in de plaats hangen, maar goed dat is je eigen keuze! Een ZPJ4 uit een type 2 is een zeer betrouwbaar blok met alle mod’s gedaan..
Ik weet misschien nog wel een sloper te staan…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 juni 2010 05:36 PM
  [ # 107 ]
JanSr schreef:

Ik heb zo’n exercitie net achter de rug vanwege mijn automaat, dankzij Brian en Matthijs309.

Ho ho, ik heb jouw automaat niet kapot gereden haha Wink

We hebben dat diagnose spullen gekocht en zullen er eerdaags mee aan de slag gaan en een plan trekken.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 juni 2010 05:37 PM
  [ # 108 ]
Xsara Coupe schreef:

Mwah, dan zou ik geen ZPJ terug plaatsen. Als je dan toch bezig bent en je toch een handbak hebt, zou ik er een ZPJ4 voor in de plaats hangen, maar goed dat is je eigen keuze! Een ZPJ4 uit een type 2 is een zeer betrouwbaar blok met alle mod’s gedaan..
Ik weet misschien nog wel een sloper te staan…

Complete rijdbare sloper? Je mag wel pbén.. alhoewel een complete transplantatie van dergelijke formaat ietwat enthousiast is voor alleen 1 lekke pakking Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 juni 2010 11:43 PM
  [ # 109 ]

Is meer dan alleen ander blok er in hangen, er zal nog het nodige aangepast moeten worden. Ook heb ik nog maar 2 weekeinden en een aantal avonden de tijd om het gereed te hebben voor de vakantie.

Volgens het WPH kunnen trouwens beide koppen eraf zonder het blok uit te bouwen. En verder hoop ik sinds vanavond dat het om een lekke koelwaterslang gaat. Het is in ieder geval een externe lekkage, zag ik vanavond toen ik de diravi-bol probeerde te vervangen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 juli 2010 02:15 PM
  [ # 110 ]

Dat geeft weer hoop als de lekkage extern blijkt te zijn Wink. De pers op het reservoir zetten en voorzichtig afpersen en kijken waar het extern lekt.
Zou je het verbeeld hebben over de koelvloeistofgeur in het uitlaatgas?

Ik dacht ook dat de koppen eraf konden zonder de PRV/ZPJ motor uit te bouwen. Bij een ZPJ4 wordt het lastiger door de hogere koppen, maar de chef monteur van de Citroën garage die ik ken heeft mij verteld dat het hem wel was gelukt met veel moeite. Want de motor uitbouwen zag hij ook niet zitten Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 juli 2010 02:58 PM
  [ # 111 ]

Ik hoop nu maar dat het een slang is en niet de pakking die naar buiten toe lekt.Beetje onder druk zetten inderdaad, of de motor starten, dan zie ik het ook wel tevoorschijn komen. Is alleen iets minder subtiel Wink

Wat er denk ik is gebeurd is dat de lekkende KVS aan de hele onderkant van de auto zat door de rijwind. Ja dan ruik je het als je achter de auto staat en een beetje bukt.

Het WPH noemt expliciet ‘removing and refiiting the cylinder heads, in the vehicle’ Is wel een heleboel demontage werk van alles er omheen, maar dat moet ook als het blok er uit moet. Kan best zijn dat ik sowieso het 1 en ander moet demonteren om het lek te vinden, gisteren kon ik het niet goed bekiken door alle slangen etc. die er lopen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 juli 2010 06:59 PM
  [ # 112 ]

Het is een slang! Een beetje hoera mag wel. Niet heel erg hoera want het is nogal een werk om hem te vervangen. Het is een van de slangen naar de kachelradiateur. Het vervelende is dat die bij een V6 tussen het inlaatspruitstuk en de achterste kop doorloopt, met de aansluiting net onder het inlaatspruitstuk. Oftewel het spruitstuk moet er af.

En ik moet nog even ergens de goede slang vinden. Op service.citroen.com staat de verkeerde slang, anders had ik hier wel een plaatje gepost. Maar als iemand nog een voorraad koelslangen voor de ZPJ heeft liggen hoor ik het graag.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juli 2010 07:11 PM
  [ # 113 ]

Ha Brian, onder het inlaatspruitstok lopen uit mijn hoofd geen slangen maar pijpen.
Een niet zo erg grote klus is het demomteren van het gasklephuis. Als dat er af is kan je veel zien.Pak een goede lamp en kijk wat daar zit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 juli 2010 09:13 PM
  [ # 114 ]

Volgens het plaatje in het WPH loopt de slang door tot die bijna weer onder het spruitstuk vandaan komt. Ik voel ook de overgang van pijp naar slang.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 juli 2010 11:52 PM
  [ # 115 ]

Even een plaatje uit het WPH.
Met de groene pijlen is de slang aangegeven, de aanvoer naar de kachelradiateur dus.
In de ovaal zit ergens het lek. Aan de onderkant van de slang, dus waar precies is niet te zien, maar het lijkt er op in het bochtje of iets richting het begin van de slang.Op de tekening lijkt het alsof de slang uit twee delen bestaat, in het echt hebben we dat niet zo gezien, maar misschien keken we niet goed.

Afbeelding Bijlagen
Lekke_slang.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juli 2010 11:55 PM
  [ # 116 ]

De slang bestaat niet uit 2 delen, het eerste deel is een stalen pijp.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 juli 2010 12:00 AM
  [ # 117 ]

Van de bovenste pijl tot het ovaal is een pijp, geen slang.
De pijp zit met een o-ring in het waterpomphuis.
Als je het gasklephuis (bij de punt van de zwarte pijl) demonteert kan je er goed bij.
Het gasklephuis zit met 3 M8 moeren vast (sleutel 13).

Ik zou met het gasklephuis beginnen, dan kan je ook zien wat er precies lekt. Het zou ook een doorgerotte pijp kunnen zijn. Ook die is vrij simpel te vervangen.

Hoe kom je eigenlijk aan dit mooie plaatje? Graag publiceren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juli 2010 12:02 AM
  [ # 118 ]

Dat zei Jan Sr. ook al, maar het bochtje in het cirkeltje is zeker van rubber, en ik meen daar waar die aan de andere kant bijna onder het spruitstuk vandaan komt toch echt rubber gevoeld te hebben. Zou daar ooit rubber ingebeund zijn? Zou niet weten waarom en het is sowieso geen auto waar aan gebeund is. Mmmm, maandagavond nog maar eens kijken waar precies het rubber ophoudt en het staal begint.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 juli 2010 12:04 AM
  [ # 119 ]

Volgens mij heb ik die pijpjes liggen. Ik maak morgen wel even een fotootje

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juli 2010 12:08 AM
  [ # 120 ]

very good

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook