Hmm, denk niet dat ‘t de remmen zijn/waren. ‘T klonkt toch meer als een uitlaat die ergens tegenaan rammelt, nu ik heb gemerkt dat de uitlaat wat loshangt…
En er hoeven van mij niet perse Michelins onder, denk dat de tijd dat een BX alleen ´goed´ reed met Michelins toch wel voorbij is (of nooit geweest is ) Zijn zoveel andere goede banden.
@ Harm: weet je ook om welke Dunlop en Continental het gaat? Want dan zijn dat wel potentiele kandidaten voor de BX.
De Dunlops waren SP Fast Response ofzo, de Continentals weet ik zo ff niet. Zou ik vanavond nog even moeten opzoeken.
Persoonlijk zweer ik bij Bridgestone Turanza’s. Op mijn BX heb ik nu Fulda Carat Progresso’s en dat plakt ook prima aan de weg. Bochtsnelheid is eigenlijk hetzelfde als bij mijn BMW op Turanza’s
Nou dan ga ik ook offtopic. In de test komt de Hankook band er verbazend goed uit, soms beter dan de gevestigde merken. Ik heb zeer goed ervaringen zowel op nat als droog bijna niet aan het slippen te krijgen bij een stoplicht. Nog een voordeel is dat de prijs niet zo belachelijk hoog is. Mijn volgende banden worden weer Hankook want ik heb nieuwe energy’s voor en bij nat heeft de auto de neiging al zeer vroeg rechtdoor te gaan, terwijl de Hankook zich dan vastbijten en goed reageren (zaten op mij vorige slee).
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Naar het schijnt ís Hankook zelfs een gevestigd merk, al zou je dat niet zeggen. Ik vind ‘t nogal klinken als FoekieWoekie troep, maar in werkelijkheid schijnt ‘t echt goed spul te zijn!
ik heb er in ieder geval super ervaringen mee (zeker op nat wegdek). Die merken welke echt niet heel goed scoren zijn de Wanli, Arrowspeed etc. Zulks rubber kan je beter niet gebruiken want die dingen worden na een paar maand knijterhard en gaan dus wel lang mee maar rijden hopeloos en gevaarlijk.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Soms scoren de wat minder bekende merken ook goed ja, mijn vader had op zijn C5 Maloya Futura Primato’s liggen, waren toen 3e in de ADAC test, reden echt prima!
Iemand ervaring met Uniroyal? Zo’n merk dat vaak redelijk tot goed scoort, slijt alleen wat sneller.
Die Dunlop SP Fastresponse worden trouwens niet in de maat van mijn BX gemaakt, 165/70 R14, 185 is de kleinste…..
Zal wel eens kijken naar Fulda’s, klinkt niet slecht, die scoren ook altijd wel heel aardig in testen.
En toch zijn er nog hordes mensen die per se Michelins moeten, en de enige betaalbare Michelin is een Energy (saver). Terwijl die op nat wegdenk dus eigenlijk gewoon gevaarlijk weinig grip hebben, en da’s funest bij een BX die toch al graag de wieltjes blokkeert bij hard remmen…
Eigenlijk weet ik niet in welke maten die banden er allemaal zijn, ik heb op de GTi 195 breed.
Nog maar even off-topic dan…
Had ‘vroeger’ onder m’n ZX ook Michelin Energy’s liggen, voor en achter. Bij droog weer, met constante snelheid op de rechte weg heerlijke, comfortabele bandjes! Totdat je iets te hard
door de bocht gaat, echt levensgevaarlijk! Auto brak zowel voor als achter uit, en het wegdek was
niet eens nat!
Heb persoonlijk erg goede ervaringen met GoodYear GT2, jaren lang onder m’n BX gehad, vooraan gingen 60.000 km mee, achter 120.000! En toen kwamen ze alsnog door de APK als adviespunt!
Erg goede band (ook qua grip), voor een nette prijs (40 euro p.s. all-in).
Alleen beetje luidruchtig op slecht wegdek.
Heb daarna ook nog Kumho gehad en op dit moment zitten er Yokohama’s onder, klinkt als 3e keus Taiwanese rommel, maar bevalt erg goed!! En voor verschrikkelijk weinig geld!!
Maar ff on-topic: Heb je de oorzaak van je bijgeluid al gevonden??
BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)
Off-topic: Yokohama=rommel dacht ik vroeger ook, totdat ik een keer bij de AutoRAI was, en onder veel sportieve, dure japanse (en zelfs enkele Europese!) auto’s zaten Yokohama’s :-p
On-topic: Het meest logische is de uitlaat, zit redelijk los, kan ‘m zo (makkelijk) naar links en rechts bewegen en het onregelmatige van het geluid zou het dichtst in de buurt komen van een uitlaat die tegen de carrosserie komt! Volgende week gaat ie toch naar de garage (voor oa banden) kan ik mooi effe onder de brug kijken of ‘t idd de uitlaat is, hoop van wel, zou meest simpele oplossing zijn
Best kans dat je ophangrubbertjes in staat van ontbinding verkeren…
Of zelfs gescheurd zijn.
Dan ben je tenminste snel en goedkoop klaar!
Suc6 en alvast een goede vakantie!
BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)
Of misschien is de achterste beugel gewoon losgerot, dat gebeurt ook vaak.
Ik zou in elk geval geen Energy Savers nemen Heb ik al een paar keer grip mee verloren (bijvoorbeeld remmen als het oranje wordt en er staat een flitser, dan slippen ze al gauw door). Al heeft, merk ik nu ik met mama haar Fordje rij, een BX wel een prachtige wegligging ! Ligt zo vast op de baan, bochten nemen kan je gewoon met vertrouwen waar ik met mama haar Fordje al snel een ‘oei, dat geeft weinig vertrouwen’ heb (en ik ben geen kerel die aan zijn banden hangt in de bochten
)
Voor de rest: laat het vooral weten
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Dan is dat Fordje wellicht aan nieuwe schokdempers toe. Een Ka hoort heel behoorlijk te sturen hoor.
Eh… dit is wel erg off-topic…
Laatste hierover: het gaat over een Ford Fusion (dus grote Fiesta) en hij is nog maar iets ouder dan een jaar en heeft een goede 5000km Dus zou me ergens verbazen
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Oh. Is dat een Fordje in jouw ogen. Magoe, moderne Fords staan bekend om hun uitstekende weggedrag. In alle klassen.
Back to topic