achter vering xsara picasso uit 2000
rdolfijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-05-2010

- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Gepost: 08 mei 2010 01:10 AM

weet iemand of het mogelijk is de achtervering hoger te zetten?
zo ja hoe dan?

hij hangt al iets achterover zonder belasting.
het is een 1.8 16V uitvoering op lpg.
zitten we er met 4 man in slaat de as bij een hobbel door tegen zijn eind aanslag.

renault megane scenic/lpg uit 1998 ingeruilt tongue wink
xsara picasso 1.8 16V/lpg uit 2000

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 14 mei 2010 12:34 AM
  [ # 1 ]

ik heb ook een 1.8-16v op G3, setje (mad) hulpveren eronder, blijft ie zelfs met 3 kinderen achterin en een volle kofferbak en een caravan op de knobbel goed staan.
Maar ook onbeladen is de auto stukken stabieler geworden, investering dubbel en dwars waard!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 14 mei 2010 01:05 AM
  [ # 2 ]

Monteer een setje Koni’s of Monroe’s met hulpveren. De beste oplossing.Ik heb jaren bedrijfsmatig met een gastank gereden, en met deze veren, totaal géén problemen met doorhangen gehad, ook niet met de caravan erachter.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
rdolfijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-05-2010

- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Gepost: 14 mei 2010 11:10 PM
  [ # 3 ]

bedankt voor de adviezen

vraag me af of er 2de hands iets te krijgen is?
schokbrekers met hulpveren of de mad hulpveren

trouwens waar worden de mad hulpveren gezet? waar nu de doorslag veer zit?

renault megane scenic/lpg uit 1998 ingeruilt tongue wink
xsara picasso 1.8 16V/lpg uit 2000

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 15 mei 2010 12:49 AM
  [ # 4 ]
rdolfijn schreef:

vraag me af of er 2de hands iets te krijgen is?


trouwens waar worden de mad hulpveren gezet? waar nu de doorslag veer zit?

ik heb ze 2e hands via dit forum, ze worden gemonteerd met een steuntje op de draagarm en over de aanslag heen, heel eenvoudig ongeveer 20 min per kant.

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
rdolfijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-05-2010

- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Gepost: 15 mei 2010 01:43 AM
  [ # 5 ]

[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]

cheese
heeft iemand 2de hands mad hulpveren voor de xsara picasso 2000 te koop ??

renault megane scenic/lpg uit 1998 ingeruilt tongue wink
xsara picasso 1.8 16V/lpg uit 2000

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 01 juli 2010 06:19 PM
  [ # 6 ]

Ze zijn echt ideaal, ik heb er eerder een onderwerp over gemaakt op dit forum.
zie hier; http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203922/

Ik rijd er nu een tijd mee, met de MAD hulpveren. Hij staat wat hoger op de poten, en na een maandje is dat een centimeter lager.(dat is vaak zo na het monteren van nieuwe veren).
Idééááll !!! Het gevoel alsof de auto nu alles aankan.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
rdolfijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-05-2010

- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Gepost: 01 juli 2010 09:34 PM
  [ # 7 ]

[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]

vandaag heb ik de veren binnen, zie dat er een grote maat sleutel nodig is dus morgen op het werk maar.
aan de bestuurders kant (achter) zit geen opvang/eind demper/rubber meer. hoop dat ik de bovenkant daarvan niet nodig heb.
ziet er wel stoer uit die blauwe veren. Morgen meer dus.

@grijzemuis heb je stukje even door gelezen, handig kan ik morgen meteen 2x sleutel 24 pakken.
snap eigenlijk niet waarom je juist de boven bout los moet hebben, volgens mij kan het ook met de onderste bout alleen moet je dan de wielarm omhoog drukken om hem er weer in te krijgen. (lijkt me) ga dat niet uitproberen gezien ik niet echt dik in de tijd zit.
maandag de caravan er eens achter hangen.

renault megane scenic/lpg uit 1998 ingeruilt tongue wink
xsara picasso 1.8 16V/lpg uit 2000

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 02 juli 2010 04:59 PM
  [ # 8 ]

Om de veren te monteren is het aanslagrubber zelf niet belangrijk, wel datgeen eromheen, een stalen schoteltje, dat aan de carosserie zit. Om dat schoteltje moet namelijk de ring die bij de verenset zit. Wel zou ik een aanslagrubber gaan halen bij de dealer als dat nog gemonteerd kan worden. Dat hoort zo. en mocht je een keer echt diep gaan, geeft dat geen rare reactie door de auto, maar word het gedempt.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
rdolfijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-05-2010

- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Gepost: 02 juli 2010 11:41 PM
  [ # 9 ]

vandaag dacht ik in de middag pauze de veren eronder te zetten.
ten eerste was het vreselijk warm.
twee sleutels 24 in de hand en de gebruiksaanwijzing. krik onder de auto en proberen de schokbreker los te krijgen.
de tweede 24 sleutel moest een dikke torc zijn, imbus 12 slipt net door, maar met een griptang kon ik de meedraaiende kop tegen houden.
eenmaal de schokbreker los blijkt het wiel maar een klein stukje verder te zakken.
de veer gaat er dus zo niet onder, dan maar de veer onder de pers en met staaldraad vast gezet.
zo ging hij er wel tussen. draad door geknipt met een goede tang en de veer zat op zijn plaats.
schokbreker weer vastgezet en het wiel gemonteerd.
andere kant maar gedaan zonder de schokbreker los te halen en de veer verder in te persen.
kortom geen klusje voor thuis op straat.

maar staat erg stoer kontje iets omhoog, merk wel duidelijk verschil in vering. maandag de caravan erachter.

renault megane scenic/lpg uit 1998 ingeruilt tongue wink
xsara picasso 1.8 16V/lpg uit 2000

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 04 juli 2010 08:11 PM
  [ # 10 ]

Tja anderen kunnen het zo mooi vertellen van “ik heb het in een half uurtje gepiept en als de vakantie voorbij is haal ik ze er weer vanaf”. Dat misleidde mij ook. Zelfs de makkelijke handleiding misleid. Dat in de zin van; laat het een garage maar doen, want het lijkt simpel maar het kan zwaar tegenvallen.
De veer is errrg krachtig ! Zoals ik mijn link te lezen is had ik ze toen met de bankschroef proberen in te drukken (een grote bankschroef) ik heb wat moeten draaien zeg. Je hebt je vingers wel geriskeerd met die staaldraadjes.
Ik hoop dat je je veiligheidsbril en handschoenen aan had want er staat een kracht achter die ingedrukte veren zeg.

Gefeliciteerd. Ik raad het iedereen aan om ze te laten monteren, want het is een echte verbetering.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook