Vraag lijkt me wel duidelijk.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel turbodruk een XM TCT hoort te leveren.
Wie weet dit toevallig?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
0.7 bar
Zo, klaar.
Slotje?
Geintje hoor.
Is nog best veel, 0,7 bar overdruk, geen wonder dat een TCT zo hard gaat
Ik had de turbo er uit gesleuteld en bij het monteren een van de slangklemmen niet goed vast gedraaid. Tijdens de proefrit bij de eerste keer flink gas geven klonk er een doffe plof onder de motorkap en de helft van de trekkracht was verdwenen. 0.7 bar is een waterkolom van 7 meter en dat is een behoorlijke druk.
Ja, duidelijk.
Ik heb een turbodrukmeter ingebouwd en die geeft met volgas ook 0.7 bar aan.
Met de turbo zit het dus nog wel goed.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Han S schreef:0.7 bar is een waterkolom van 7 meter en dat is een behoorlijke druk.
Ken je nagaan, op je lhm leidingen staat 160 bar….
Ongelofelijk he?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Beste BasisBix,
Hoe heb en waar heb je de turbometer aan verbonden.
Daar ben ik erg benieuwd naar. Mogelijk heb je een foto die je op de site kan plaatsen.
Mijn garagehouder weet niet goed waar je hem aan moet sluiten, en daardoor is het tot nu toe niet gebeurd.
Ook zou ik wel een meter aan willen leggen die tijdens het rijden de druk meet in het Hydraulisch systeem.
Bij voorbaat hartelijk dank voor je antwoord.
Vriendelijke Groet.
E. Booda
Haarlem
Citroen XM Turbo CT, orga 7343
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Op je inlaatspruitstuk, aan de kant van de accubak/dikke slang, zitten afgesloten doppen. Als je daar het rubber afhaalt, kan je daar de turbodruk meten en ook een dumpvalve monteren
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Beste Willem,
Hartelijke dank voor het antwoord op mijn vraag.
Vriendelijke Groet,
Erik Booda
Haarlem,
Citroen XM Turbo CT, 0rga 7343
erikbooda schreef:Beste BasisBix,
Hoe heb en waar heb je de turbometer aan verbonden.
Daar ben ik erg benieuwd naar. Mogelijk heb je een foto die je op de site kan plaatsen.
Mijn garagehouder weet niet goed waar je hem aan moet sluiten, en daardoor is het tot nu toe niet gebeurd.Ook zou ik wel een meter aan willen leggen die tijdens het rijden de druk meet in het Hydraulisch systeem.
Bij voorbaat hartelijk dank voor je antwoord.
Vriendelijke Groet.E. Booda
Haarlem
Citroen XM Turbo CT, orga 7343
Ik heb hem op dit slangetje aangesloten.
Zo kun je ook de onderdruk/vacuüm meten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90