Hoi eendengekken.
Ik heb een eend gekocht, het is een 2cv 6 special S6
morgen ga ik hem halen. Ik zoek op internet wat info over deze uitvoering maar kom niet heel ver.
Zijn er mendsen die leuke weetjes hebben zoals historische info, uitleg waar de s6 of special voor staan?
Ook is een digitaal technisch document erg welkom. Ik heb die ook voor mijn ID en maak daar veel gebruik van.
Groet Serge
Hoe kan ik hier een foto plaatsen? Ik ben niet zo’n computer wonder.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
leuke aankoop!
als je S6 op je kenteken hebt staan en het motortypeplaatje het getal 664, 644 of 642 bevat kan je eend op euro 95 benzine rijden, loodvrij. Is het een zwart typeplaatje met een andere codering dan moet er 98 in.
wat betreft de foto’s kun je ze uploaden op een site als http://www.imageshack.com of via http://www.photobucket.com. Als je dan een foto hebt geupload kun je de link (ervoor staat dan [img] ) hier plaatsen en is de foto zichtbaar.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Photobucket is geblokkeerd op dit forum Terecht overigens, want Photobucket is akelig traag!
Tipje van mij: plaats ze op http://www.mijnalbum.nl, ook lekker makkelijk in het Nederlands.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
neehoor. tegenwoordig kan het wél
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een Special is in die jaren de eenvoudigste versie. Met het kleine kilometertellertje en een ongedeelde voorbank. Ik geloof niet dat er in die jaren nog een buitensluiter dak op zat eigenlijk.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik geloof niet dat er in die jaren nog een buitensluiter dak op zat eigenlijk.
Jawel, de special heeft tot aan het eind een buitensluiter gehad.
Jeroen
Dat klopt, qua bank en buitensluiting.
Mijn eend heb ik inmiddels en het is nu al uit de hand gelopen.
Er moest Apk op en ik dacht, kom, laat ik de banken eruit pakken zodat ik de hoekjes kan laten lassen en hem door de keuring kan duwen. Nu verbaasde mij het ten zeerste dat ik 4 uur later de hele eend kaal had. Het lijkt wel of je aan een fiets sleutelt, zo eenvoudig. Nu heb ik hem maar meteen een totaalaanpak gegeven en staat hij klaar bij de spuiter voor een nieuw kleurtje binnen en buiten. Nieuw dakje erop (met buiten sluiting) en volgende week hoop ik weer te rijden.
Er was stiekem wel veel rot hoor!!
Nu zoek ik een voorbeeld van een 3-punts gordel achter in eend. Ik heb al gordels besteld die je normaal voorin plaatst. Die wil ik achterin zetten. Ik denk dat het een kwestie is van een extra bout lassen ergens op het buizenframe. Ik kan alleen niets op internet vinden hierover,vreemd genoeg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Vanaf 1 januari 1989 zijn gordels achterin verplicht, zo ook in de laatste 2cv’s
Origineel zijn er in de 2cv’s van de modeljaren 89 en 90 heupgordels achterin geleverd.
Zelfs horen er in de c-stijl bevestigingshaakjes om de gordels in te hangen.
Niet doen overigens want die dingen breken zeer snel af.
In Nederland zijn deze gordels nooit op nieuwe 2cv’s geleverd, misschien wel als accessoire?.
Bij Duitse of Belgische onderdelenhandelaren moet je zeker aan deze gordels kunnen komen lijkt me.
Kijk eens bv bij Der Fransoze, Autex, 2cvfactory of Club de Cassis op de website.
Succes