Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Hoi,
Is er iemand die een gouden tip heeft om de stalen ring te verwijderen.
Of is het boren van een 2,5 mm gaatje,zoals het werkplaatshandboek aangeeft, de beste en simpelste methode. Ik neem aan dat het daarna de bedoeling is dat je met de drevel de stalen ring iets kan oplichten, zodat je met een schroevedraaier of tangetje de ring kan verwijderen.
Heb ik dat goed? En zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Elk advies is welkom. Laat je horen alsjeblieft.
Jan
Boor het gaatje onder een hoek van~45gr, zodat je de ring
met je drevel naar buiten en naar binnen duwt , dan springt
hij er zo uit.
De plug wel een stukje naar binnen duwen
Nanko , (GUZZI diesel)
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Bedankt voor deze tip. Ik ga het op deze manier proberen.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het is al even geleden, maar ik wil toch melden dat het op deze manier goed gelukt is.
Het lekken is verholpen.
jan