Ik zie daar ook geen problemen in.
Alleen bij dit soort dingen komt des te meer naar boven: Veel dunne lagen.. Spuit je 1 dikke laag dan zullen de kuiltjes idd vol gaan staan. De eerste laag hoeft helemaal niet dekkend te zijn!
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Zolang je niet de schuurmachine met bruut geweld op de bumper gaat zetten, dan kun je het alleen al af met spuiten en zal je die structuurverf niet nodig hebben. Ik zeg; jij hebt koemnd weekend weer wat te doen! Het word echt een stuk mooier en gaat weer ogen als nieuw.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo weer terug van weggeweest.
Nog bedankt voor de bumper adviezen
Vandaag nog even bezig geweest met een aantal “dingetjes”, al die dingetjes bij elkaar zijn toch een volledige werkdag van 8 uur.
Eerst maar eens begonnen met wat roest.. En ook op de dorpel zaten wat kleine plekjes.
Na wat schuren en plakwerk
Hier nogmaals na zinkspray, primer en laagje Gris Perlé uit een spuitbus.
De rest van de dorpels weer in de wax gezet net als vorig jaar. Dat blijft daar lang zitten, want het was nog steeds glad.
Er komt in een jaar rijden toch aardig wat vuil tussen de dorpel kappen.
Hier goed het verschil te zien tussen de vuile kap en de schone kap erachter.
De CX is nu in elk geval weer compleet, want die dorpel kappen lagen al weer eventjes af.
Verder ook nog lekker met Noverox aan het smeren geweest, mijn ervaring is inmiddels dat dit goedje toch de roest behoorlijk remt.
Ook nog even lekker bezig geweest met de Trim Restorer. Nu is alles weer lekker zwart
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Je hebt je vandaag weer nuttig gemaakt Arjan…
Lekker bezig geweest Arjan! Zo gaat die dame nog wel even mee
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoop het ook
Net maar eens even naar een losse stekker van de achterruit verwarming gekeken.
De verwarming werkte nog wel, want dit is een stekker van het “auto” gedeelte van de achterruit verwarming. Wellicht is niet iedere CX rijder hiermee bekend, want alleen op de luxe serie 2 modellen geleverd zover ik weet. Een serie 2 Turbo heeft het standaard. Ik vermoed verder de CX modellen met het VIP optie pakket.
Het idee achter dit systeem is dat de achterruit verwarming automatisch ingeschakeld wordt als de ruit vochtig wordt.
Ik weet niet hoe en waarom, maar om 1 of andere rede was de pin van de ruit afgebroken, waardoor de stekker niet meer paste. Mogelijk is dit altijd al zo geweest sinds ik hem kocht, maar het zou ook kunnen dat die afgebroken is toen de achterruit er opnieuw ingeplakt is.
Ik heb van een stukje koper een nieuwe pin kunnen maken en deze vertint.
Hier heb ik de pin alweer op het resterede stukje op de ruit gesoldeerd. Het opstaande gedeelte was dus weg, het liggende plaatje zat nog wel op de ruit.
Voor de geintereseerde, dit is de “sensor” in de achterruit. Als hier vocht op komt verbind het de linker en rechter aansluiting kort, waardoor de achterruit verwarming ingeschakeld zou moeten worden. Al werkt dat in de praktijk volgens mij lang niet altijd even goed, maar het idee is leuk
Zo het stekkertje er weer op, alsof het nooit anders is geweest
Ik ben benieuwd of de achterruit verwarming ook echt automatisch ingeschakeld wordt. Dat zal nog wel even op zich wachten, want met dit weer hebben we gelukkig geen last van beslagen ruiten
Als het niet werkt jammer dan, dan gebruiken we de handmatige stand gewoon. Nu zit in elk geval de stekker weer optisch vast, want zo’n loshangende stekker is ook maar een rommeltje.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
weer netjes in orde geklust !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Lijkt me een zweetklusje met dit weer onder die achterruit. Maar netjes gedaan…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks voor het compliment beide
Ik moet zeggen dat het met de warmte eigenlijk wel mee viel. Zodra alle ramen open staan is de warmte wel redelijk snel uit de auto.
En het meeste werk heb ik binnen gedaan, want het meeste werk zat in een plaatje zoeken en passend maken
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag de linker mistlampen weer even gefixt. 1 van de contacten was flink gaan roesten. Nu staan ze flink in de vaseline, hopelijk gaat het nu langer goed
Ook nog even de jaloezie in de trim restorer gezet.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX staat er nu wel weer leuk bij. Net even gewassen en in de Quick Detailer Plus gezet, nog geen 20 min werk.
Toch nog maar even de moeite genoemen om wat foto’s te maken
Hier in totaal 75 foto te bekijken: ALBUM
Ik vind zelf het gele licht wel erg mooi staan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zeker!
Netjes!
Tijd voor een update v.w.b. de kentekenplaten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks
Ja die moeten er ook ooit nog eens op, maar dat staat laag op het prio lijstje.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi mooi!
wat zal ‘t opknappen als het nummerbord achter ook recht hangt, en je de voor-bumper van een verflaagje voorzien hebt….. spuitbusje, kan niet moeilijk zijn.
en je hebt een nare roest plek deur recht voor, aan de onderkant….??
en dat gele is eigenlijk best wel leuk ! ik ben net op alles wit, maar dit is best leuk / passend.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje