Na wat geGoogel kom ik dit tegen, lijkt er verdacht veel op…
http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=12054&highlight=cnage
Zoals ik je telefonisch ook al zei, ik heb ook al origineel door Valeo gereviseerde valeo’s gezien die na een jaar volledig op waren doordat men ze simpelweg totaal niet had gesmeerd.. Alles was gortdroog en ding zat vol met gruis!!!
Die zou ik dus ook niet zomaar ineens uitsluiten.. Vooral als je voltage zo instort en hij toch niet start!
Problemen waren gelijk aan wat jij omschrijft.. Ging wel om een Fiat punto, maar dat maakt in dit geval niet uit.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dus toch de start motor? Of gaat het hier om stekker verbinding die gecorrodeerd is?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ja, ik weet het, maar ik wil het (nog) niet geloven
Ik hoop liever een verrot kabeltje of stekkertje tegen te komen, en
aangezien dat kennelijk ook voorkomt ga ik eerst die weg bewandelen.
Zal wel morgenavond worden, vanavond helaas geen tijd.
Altijd handig zo’n reserve Citroën voor de deur, kost wat, maar
heb je ook wat.
Xsara Coupe schreef:Zoals ik je telefonisch ook al zei, ik heb ook al origineel door Valeo gereviseerde valeo’s gezien die na een jaar volledig op waren doordat men ze simpelweg totaal niet had gesmeerd.. Alles was gortdroog en ding zat vol met gruis!!!
Die zou ik dus ook niet zomaar ineens uitsluiten.. Vooral als je voltage zo instort en hij toch niet start!
Problemen waren gelijk aan wat jij omschrijft.. Ging wel om een Fiat punto, maar dat maakt in dit geval niet uit.
Zo’n wegenw8 meneer weet kennelijk wel waar hij het over heeft. Vandaag de startmotor vervangen na 3 jr en 50.000 km trouwe dienst, niet erg veel vind ik zelf. Met de nieuwe startmotor gemonteerd vlogen mijn zuigers bijna het blok uit, wat een verschil met de oude brakke startmotor zeg. Ik wilde het eigenlijk niet geloven zoals in mijn reactie op xsaracoupe te lezen is maar had eerder het idee dat de kabels en verbindingen de schuldigen waren. Ik heb de oude startmotor vanmiddag compleet gedemonteerd en je wilt niet weten wat je daarbinnen allemaal tegenkomt, afgezien van de enorme stank (brandlucht). Zoals xsaracoupe als schreef heel veel gruis van de magneten, die zelfs op de spoel hadden ingevreten, hele happen zaten er in. Achteraf nog verbazingwekkend dat ie ‘t tot ‘t laatst wel gedaan heeft, al zij het erg langzaam draaiend. Ondanks dat ik de oorzaak nu waarschijnlijk te pakken heb ga ik toch de bedrading tussen accu en dynamo + startmotor vervangen. Bij de ES9 is de plusdraad vanaf de accu op een gegeven moment vertakt in 1 draad naar de dynamo en 1 draad naar de starmotor. De andere aansluiting op de startmotor (dunne draad) is om te starten en je kunt daar een extra draad leggen met een soort startknop erop onder je motorkap zodat je je contactslot kunt omzeilen. Als je dan eens een brak contactslot hebt kun je toch starten. Veel DS-en hadden zo’n knop naast de accubak zitten. En nu koud bier…....