9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
MJKMOB’S Xsara VTS 2.0 16v coupé  Phase II
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 06 maart 2010 08:25 PM
  [ # 121 ]

Die velgen zijn idd echt gaaf! die zou ik er ook wel onder willen hebben haha

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 13 maart 2010 05:08 PM
  [ # 122 ]

Even een update: Heb vorige week alle standaard speakers vervangen voor pioneer speakers het geluid is nu een stuk beter dan eerst. Auto blijft prima rijden en heb het verbruik even bijgehouden met de tankbeurt van vandaag. Boordcomputer gaf 7.2/100 aan maar het was in het echt 8/100 oftewel ruim 1 op 12. Moet wel zeggen dat ik vooral op autowegen/autosnelwegen rij.

Heb vandaag even onder de auto gelegen en nu zag ik dat het motorblok rechtsonder(vanuit de auto gezien) wel redelijk vettig was.Ook de richel onder de radiator was vettig. Bovenkant van het blok is schoon en ook de koelvloeistof ziet er normaal uit. De dop van de koelvloeistof is ook gewoon schoon, dus het is geen koppakking.

Het drupt niet en ik zie ook geen plasjes. Oliepeil is goed, motor loopt goed, komt goed op temperatuur en ik krijg geen waarschuwingen. Auto heeft nu 153000 gelopen. Is het normaal dat een motor van onderen redelijk vettig is?

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 13 maart 2010 05:17 PM
  [ # 123 ]

Het kan altijd natuurlijk. Je weet nooit wat er onder motorkap ooit gebeurd is.
Ik zou alles een keer echt goed schoonmaken, als dat lukt, heb het vandaag ook geporbeerd, geen succes.
Binnenkort wat dinger eruit halen en stralen en sommige spuiten.

als het olie pijl goed blijft zou ik me er niet zo’n zorgen om maken.
Het verbruik is inderdaad zeer netjes!!! ik ben nog niet boven de 1 op 10.5 uit gekomen. En wat ik vandaag gereden heb heeft ook niet echt geholpen. had al 3 dagen niet in de vts gereden of naar gekeken.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 13 maart 2010 05:26 PM
  [ # 124 ]

Dat is idd een heel net verbruik dan moet je niet hard rijden en ook niet vaak op zijn flikker geven! Ik zou gewoon je blok van onder goed schoonmaken en kijken of het terug komt! Zou kunnen dat er iets geknoeid is ook wat is blijven hangen.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 13 maart 2010 05:43 PM
  [ # 125 ]
j-wvb schreef:

Het kan altijd natuurlijk. Je weet nooit wat er onder motorkap ooit gebeurd is.
Ik zou alles een keer echt goed schoonmaken, als dat lukt, heb het vandaag ook geporbeerd, geen succes.
Binnenkort wat dinger eruit halen en stralen en sommige spuiten.

als het olie pijl goed blijft zou ik me er niet zo’n zorgen om maken.
Het verbruik is inderdaad zeer netjes!!! ik ben nog niet boven de 1 op 10.5 uit gekomen. En wat ik vandaag gereden heb heeft ook niet echt geholpen. had al 3 dagen niet in de vts gereden of naar gekeken.

Ik hou het oliepeil idd goed in de gaten heb weinig zin in een motor die in de soep loopt…

Het was zeker erg lastig om je zelf 3 dagen te bedwingen Wink Vind trouwens de kentekenplaat houder niet verkeer staan op die van jou. Heb nu zelf luxe platen en neutrale zwarte houders zonder dat er schroeven te zien zijn, staat ook erg strak.

 

mafkeessss schreef:

Dat is idd een heel net verbruik dan moet je niet hard rijden en ook niet vaak op zijn flikker geven! Ik zou gewoon je blok van onder goed schoonmaken en kijken of het terug komt! Zou kunnen dat er iets geknoeid is ook wat is blijven hangen.

Ik was toch van plan om de vts even goed schoon te maken, dus dan pak ik het blok ook even mee, ik hou het in ieder geval ook qua oliepeil goed bij.

Het verbruik is natuurlijk ook het gevolg van de vele km’s op de autoweg. Dat zijn lange stukken met warme motor met snelheden van 90-110 km/h (hangt af of er veel vrachtverkeer is) op snelwegen probeer ik gewoon lekker mee te rijden met het verkeer, invoegen is dan uiteraard het leukste deel met de vts Smile.

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 13 maart 2010 05:46 PM
  [ # 126 ]

Luxe plate staat bij mij ook nog in de planning. was vandaag wel chrome plaathouders tegen gekomen waarin je dus de plaat niet hoef te schroeven. die gaat er dus zeker komen als ik voor de luxe plate ga.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 13 maart 2010 05:46 PM
  [ # 127 ]

Ja invoeren of gewoon 100 rijden dan terugschakelen naar 3 en dan volgas ervandoor dat is ook wel leuk;)

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Ronin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 31-01-2010

Gepost: 13 maart 2010 10:35 PM
  [ # 128 ]

Kerel,

Het is echt niet stoer om te patsen met je zuuunige verbruik of zo. Straks met mooier weer hoop ik toch wel voor je dat je een beetje gaat genieten en minimaal terugkomt met 9 a 10L op 100km.

Anders had je maar een slet 1.4 moeten kopen ofzo Wink

Vettigheid is normaal, no worries. Ik weet wel bijna zeker dat het komt door het oliefilter, elke keer als je die vervangt loopt 0,2/0,3l olie eruit.

Het blokje loopt verder mooi, verbruikt geen olie oid dus het kan niks zijn. Schoonmaken zou ik niet aan beginnen, het geeft geen toegevoegde waarde en je wilt echt geen vocht hebben bij de elektronica.

Premium Vectra met Alfa hart

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2010 10:39 PM
  [ # 129 ]
Ronin schreef:

Kerel,

Het is echt niet stoer om te patsen met je zuuunige verbruik of zo. Straks met mooier weer hoop ik toch wel voor je dat je een beetje gaat genieten en minimaal terugkomt met 9 a 10L op 100km.

Anders had je maar een slet 1.4 moeten kopen ofzo Wink

Zeg, het mag wel wat minder hoor…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 03 juli 2010 07:49 PM
  [ # 130 ]

Even weer een update, km stand nu ongeveer 156200 km. Had laatst problemen met het (achteraf ingebouwde) alarm. Het alarmsysteem/startonderbreker reageerde niet meer op de afstandsbediening dus de auto wou niet meer starten. Gelukkig kon de ANWB de boel weer op gang krijgen.

Verder zijn de achterremmen aan vervanging toe, ik hoor een schurend geluid tijdens het rijden en weet vrijwel zeker dat de blokken op zijn. Vervang denk ik ook direct de schijven, ben ik in ieder geval daar weer klaar mee. Heb een scherpe offerte gekregen via via, voor ongeveer €180 ben ik klaar. Lijkt me niet al te duur.

Wil de auto nu eerst in technische top-staat brengen, voordat ik met nieuwe velgen ga beginnen. Recente foto’s post ik binnenkort.

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
Ronin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 31-01-2010

Gepost: 13 juli 2010 11:44 AM
  [ # 131 ]

Prima update wel.

180 euro echt NIET duur. Houd je mooi geld over voor een stel Lexus achterlichten (vind ik zo’n mooie auto he, zo’n Lexus)

Met die kmstand zou ik uitkijken naar een ruilblok. Met een franse 2 liter die door stakende Algerijnen in elkaar gescheten is zou ik gaan oppassen.

Premium Vectra met Alfa hart

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 13 juli 2010 12:18 PM
  [ # 132 ]

een goed onderhouden RFS blok gaat makkelijk 250.000km mee, dus ik zou over 100.000km pas aan zoiets gaan denken.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juli 2010 07:36 PM
  [ # 133 ]

Ach bij goed onderhoud kunnen de houdige motoren meer als 2ton mee hoor!

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 20 augustus 2010 11:04 PM
  [ # 134 ]

Heb vandaag een set 17’’ velgen opgehaald, deze zaten onder een Peugeot 306 cabriolet. De velgen hebben wel redelijk wat stoeprand schade. Ik ben van plan ze eerst onder de VTS te plaatsen om even te ervaren hoe het stuurt met 17’’ en 205-40-17 banden.

Er liggen Dunlop SP Sport 9000 onder, 2 zijn nog erg goed en 2 minder, dus deze gaan er na de zomer onder weg voor nieuw rubber. In de winter wil ik de velgen laten stralen en/of poedercoaten dan ga ik weer rijden met de standaard 15’’ wielen.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met stralen/poedercoaten? 

Verder blijft de Xsara VTS een ontzettend fijne auto om mee te rijden, mis eigenlijk alleen af en toe de cruise control.

Foto’s:

Citroen xsara vts

Citroen xsara vts

velgen vts xsara

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 augustus 2010 11:45 AM
  [ # 135 ]

Doe er wel Chevron’s naafkappen erop, dat is beter dan de Peugeot naafkappen!
Wel een mooie update!

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook