Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Die velgen zijn idd echt gaaf! die zou ik er ook wel onder willen hebben haha
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Even een update: Heb vorige week alle standaard speakers vervangen voor pioneer speakers het geluid is nu een stuk beter dan eerst. Auto blijft prima rijden en heb het verbruik even bijgehouden met de tankbeurt van vandaag. Boordcomputer gaf 7.2/100 aan maar het was in het echt 8/100 oftewel ruim 1 op 12. Moet wel zeggen dat ik vooral op autowegen/autosnelwegen rij.
Heb vandaag even onder de auto gelegen en nu zag ik dat het motorblok rechtsonder(vanuit de auto gezien) wel redelijk vettig was.Ook de richel onder de radiator was vettig. Bovenkant van het blok is schoon en ook de koelvloeistof ziet er normaal uit. De dop van de koelvloeistof is ook gewoon schoon, dus het is geen koppakking.
Het drupt niet en ik zie ook geen plasjes. Oliepeil is goed, motor loopt goed, komt goed op temperatuur en ik krijg geen waarschuwingen. Auto heeft nu 153000 gelopen. Is het normaal dat een motor van onderen redelijk vettig is?
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Het kan altijd natuurlijk. Je weet nooit wat er onder motorkap ooit gebeurd is.
Ik zou alles een keer echt goed schoonmaken, als dat lukt, heb het vandaag ook geporbeerd, geen succes.
Binnenkort wat dinger eruit halen en stralen en sommige spuiten.
als het olie pijl goed blijft zou ik me er niet zo’n zorgen om maken.
Het verbruik is inderdaad zeer netjes!!! ik ben nog niet boven de 1 op 10.5 uit gekomen. En wat ik vandaag gereden heb heeft ook niet echt geholpen. had al 3 dagen niet in de vts gereden of naar gekeken.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Dat is idd een heel net verbruik dan moet je niet hard rijden en ook niet vaak op zijn flikker geven! Ik zou gewoon je blok van onder goed schoonmaken en kijken of het terug komt! Zou kunnen dat er iets geknoeid is ook wat is blijven hangen.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
j-wvb schreef:Het kan altijd natuurlijk. Je weet nooit wat er onder motorkap ooit gebeurd is.
Ik zou alles een keer echt goed schoonmaken, als dat lukt, heb het vandaag ook geporbeerd, geen succes.
Binnenkort wat dinger eruit halen en stralen en sommige spuiten.als het olie pijl goed blijft zou ik me er niet zo’n zorgen om maken.
Het verbruik is inderdaad zeer netjes!!! ik ben nog niet boven de 1 op 10.5 uit gekomen. En wat ik vandaag gereden heb heeft ook niet echt geholpen. had al 3 dagen niet in de vts gereden of naar gekeken.
Ik hou het oliepeil idd goed in de gaten heb weinig zin in een motor die in de soep loopt…
Het was zeker erg lastig om je zelf 3 dagen te bedwingen Vind trouwens de kentekenplaat houder niet verkeer staan op die van jou. Heb nu zelf luxe platen en neutrale zwarte houders zonder dat er schroeven te zien zijn, staat ook erg strak.
mafkeessss schreef:Dat is idd een heel net verbruik dan moet je niet hard rijden en ook niet vaak op zijn flikker geven! Ik zou gewoon je blok van onder goed schoonmaken en kijken of het terug komt! Zou kunnen dat er iets geknoeid is ook wat is blijven hangen.
Ik was toch van plan om de vts even goed schoon te maken, dus dan pak ik het blok ook even mee, ik hou het in ieder geval ook qua oliepeil goed bij.
Het verbruik is natuurlijk ook het gevolg van de vele km’s op de autoweg. Dat zijn lange stukken met warme motor met snelheden van 90-110 km/h (hangt af of er veel vrachtverkeer is) op snelwegen probeer ik gewoon lekker mee te rijden met het verkeer, invoegen is dan uiteraard het leukste deel met de vts .
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Luxe plate staat bij mij ook nog in de planning. was vandaag wel chrome plaathouders tegen gekomen waarin je dus de plaat niet hoef te schroeven. die gaat er dus zeker komen als ik voor de luxe plate ga.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja invoeren of gewoon 100 rijden dan terugschakelen naar 3 en dan volgas ervandoor dat is ook wel leuk;)
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Kerel,
Het is echt niet stoer om te patsen met je zuuunige verbruik of zo. Straks met mooier weer hoop ik toch wel voor je dat je een beetje gaat genieten en minimaal terugkomt met 9 a 10L op 100km.
Anders had je maar een slet 1.4 moeten kopen ofzo
Vettigheid is normaal, no worries. Ik weet wel bijna zeker dat het komt door het oliefilter, elke keer als je die vervangt loopt 0,2/0,3l olie eruit.
Het blokje loopt verder mooi, verbruikt geen olie oid dus het kan niks zijn. Schoonmaken zou ik niet aan beginnen, het geeft geen toegevoegde waarde en je wilt echt geen vocht hebben bij de elektronica.
Premium Vectra met Alfa hart
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ronin schreef:Kerel,
Het is echt niet stoer om te patsen met je zuuunige verbruik of zo. Straks met mooier weer hoop ik toch wel voor je dat je een beetje gaat genieten en minimaal terugkomt met 9 a 10L op 100km.
Anders had je maar een slet 1.4 moeten kopen ofzo
Zeg, het mag wel wat minder hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Even weer een update, km stand nu ongeveer 156200 km. Had laatst problemen met het (achteraf ingebouwde) alarm. Het alarmsysteem/startonderbreker reageerde niet meer op de afstandsbediening dus de auto wou niet meer starten. Gelukkig kon de ANWB de boel weer op gang krijgen.
Verder zijn de achterremmen aan vervanging toe, ik hoor een schurend geluid tijdens het rijden en weet vrijwel zeker dat de blokken op zijn. Vervang denk ik ook direct de schijven, ben ik in ieder geval daar weer klaar mee. Heb een scherpe offerte gekregen via via, voor ongeveer €180 ben ik klaar. Lijkt me niet al te duur.
Wil de auto nu eerst in technische top-staat brengen, voordat ik met nieuwe velgen ga beginnen. Recente foto’s post ik binnenkort.
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Prima update wel.
180 euro echt NIET duur. Houd je mooi geld over voor een stel Lexus achterlichten (vind ik zo’n mooie auto he, zo’n Lexus)
Met die kmstand zou ik uitkijken naar een ruilblok. Met een franse 2 liter die door stakende Algerijnen in elkaar gescheten is zou ik gaan oppassen.
Premium Vectra met Alfa hart
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
een goed onderhouden RFS blok gaat makkelijk 250.000km mee, dus ik zou over 100.000km pas aan zoiets gaan denken.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ach bij goed onderhoud kunnen de houdige motoren meer als 2ton mee hoor!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb vandaag een set 17’’ velgen opgehaald, deze zaten onder een Peugeot 306 cabriolet. De velgen hebben wel redelijk wat stoeprand schade. Ik ben van plan ze eerst onder de VTS te plaatsen om even te ervaren hoe het stuurt met 17’’ en 205-40-17 banden.
Er liggen Dunlop SP Sport 9000 onder, 2 zijn nog erg goed en 2 minder, dus deze gaan er na de zomer onder weg voor nieuw rubber. In de winter wil ik de velgen laten stralen en/of poedercoaten dan ga ik weer rijden met de standaard 15’’ wielen.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met stralen/poedercoaten?
Verder blijft de Xsara VTS een ontzettend fijne auto om mee te rijden, mis eigenlijk alleen af en toe de cruise control.
Foto’s:
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Doe er wel Chevron’s naafkappen erop, dat is beter dan de Peugeot naafkappen!
Wel een mooie update!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?