Hallo Citrofielen,
Vanmorgen ging mijn vriendin met de Xsara naar haar werk, maar toen begon na nog geen kilometer de stoplamp te branden en het alarm signaal begon te piepen!
Na te zijn gestopt hield het na enkele seconden weer op.(volgens haar)
Terug naar huis gereden en toen heb ik onder de kap gekeken.
De ventilator heeft nog wel 5 minuten gedraaid toen de moter uit was.
Genoeg koelwater en de olie was ook goed.
Na een paar uurtjes heb ik zelf een stukje gereden en na 2 kilometer hetzelfde probleem. Na enkele seconden hield het weer op. Later nog een keer, dus maar weer naar huis toe. Ik heb koelwater en olie weer gecontroleerd maar dat was goed??
Hij kan toch ook niet na 2 kilometer al warm lopen?? zelfs met dit weer??
Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Zal er een sensor kapot zijn o.i.d.??
Wie kan mij advies geven??
Bij voorbaat dank!!!!
P J
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien is de thermostaat stuk? Dan blijft die dichtzitten en circuleert ‘t koelwater niet.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gelijkaardig euvel had ik met de Berlingo laatst. Stoplamp branden zonder aantoonbare reden, bleek er een thermostaatsensor stuk.
Bedankt voor jullie reactie!!
Vandaag gewoon wel weer rondgereden (in de hitte) zonder problemen…vreemd??
Hoe weet ik of de thermostaat kapot is? Kan ik dat controleren?
En ik zal toch ook die sensor wel es willen checken.
Waar zit die??? Kan ik die zelf vervangen?
groeten PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Als de koelvloeistof snel 90 graden is, dan zal de thermostaat goed zijn. De sensor zal in de buurt zitten van de thermostaat, maar dat weet ik niet zeker. Voor de thermostaat moet je de bovenste radiatorslang naar het motorblok volgen…
Ben vandaag maar ff naar de Citroen garage geweest met het probleem.
Daar hebben ze de computer er op aangesloten.
De uitslag was: Tijdelijke storing, lamdasonde kortsluiting met -of onderbreking in een circuit.
De monteur zei dat de lamdasonde misschien een te rijk of te arm mengsel constateerde en raadde mij aan om ff lekker door te trappen op de snelweg zodat ie weer schoonbrandt….
Als het nog langer aanhoudt moet die lamdasonde maar vervangen worden (incl. spruitstuk??)
Kun je dat spul nog op de sloop halen??
groeten, P J
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
We zijn nu bijna een maand verder zonder dat het probleem zich weer heeft voorgedaan!
Misschien kwam het toch door het hete weer?? Het blijft een franse auto natuurlijk
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Onze Xsara (1.8 16V uit ‘98) heeft hier al ruim anderhalf jaar last van. Alles doorgemeten, uitgelezen en nagekeken, maar geen rare storingen kunnen vinden. We rijden er dus maar gewoon mee door en tot nu toe gaat het goed. Waarschijnlijk een elektronisch Xsara kwaaltje?
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En als er echt iets stuk is, dan rijdt je ook door
Dat is wel het gevaar idd….......
Dan is het ook wel meteen helemaal afgelopen vrees ik….......
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Als we werkelijk niets kunnen vinden, auto dan maar op de oprit laten staan? Gaat nu al anderhalf jaar goed. Heb er wel vertrouwen in dat het, wat dit probleem betreft, ook de komende anderhalf jaar wel goed zal gaan. Stop-lampje blijft tenslotte niet permanent branden, maar gaat ook elke keer na een seconde of wat weer uit….
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ze niets kunnen vinden is natuurlijk vervelend. En dat je mobiel wil blijven is ook logisch
Maar dat het nu de komende 1.5 jaar goed gaat kan je niet zeggen. Een radiator kan zomaar gaan lekken, dat had ik in mijn vorige Xsara ook. Dat begon met een klein plasje en de dag later kon ik geen 5 km meer rijden zonder dat alles begon te piepen en branden. Dat gaat dan opeens heel erg hard.
Als je zo’n waarschuwing negeerd dan ga je het pas merken als de stoom onder de kap vandaan komt, dan kan je in elk geval je koppakking al afschrijven al dan niet meer als je pech heb.
Als jouw autobedrijf/dealer er niet uit komt misschien meer eens ergens anders gaan kijken. Want er is ergens een oorzaak…
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik lees lamdasonde kortsluiting, kan de bedrading niet gewoon ergens aan massa liggen? Ik zou dat eerst eens nalopen. Anders een nieuwe lamdasonde erin.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Even deze topic doorgelezen….
Als ik het goed begrijp kan:
-De thermostaatsensor kapot..
-Of de lambasonde..
Bij de mijne is héél eventjes in een flits de stoplamp gaan branden en gaan piepen… Dit is tijdens het rijden gebeurd..
, nouja
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik rij nog steeds in dezelfde Xsara!!
Bijna niets doet het meer; Alle dashboardverlichting is kapot, radiator lek, lekke uitlaat, stappenmotor werkt niet goed, die stekker is er dus uit, olielekkage, erg veel schade rondom, lekt stroom, dus moeilijk starten, draait niet stationair, slaat dus af bij stoplicht e.d., etc!!!!!
Maar ik rij nog steeds!!!
LOL!
maar niet erg lang meer denk ik want de koppakking zit er aan te komen.
Ben dus op zoek naar wat anders.
Maar zolang ie rijd… rij ik gewoon door!
gr, PJ
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.