Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Xsara 1.8 16v VTS uit 99. Echt een super auto. Ik heb alleen 1 probleempje. Stationair loopt de motor goed, maar als ik een beetje gas geef in z’n vrij dan zakt hij tot 500 toeren waarbij hij dus soms afslaat en soms nog maar net weet aan te blijven. Dit gebeurt ook tijdens langzaam(vooral files), of als ik abrupt moet remmen. Is er iets mis in met de ontsteking oid?
Misschien de stappenmotor….
Xsara 16i break 2004, 2CV6 ‘80
C15d, BX 19tzi break, ZX 14i, ZX 14i break, Xsara 14i break, Xsara 16i break R.I.P.
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waarschijnlijk de stappenmotor zelfs.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ow oke dan zal ik daar is naar laten kijken. Is dat een duur geintje trouwens?? Ik heb ook het idee dat mijn xsara een beetje “lui” is. Vooral in zijn 2, onder de 3000 toeren heeft hij erg weinig trekkracht terwijl ik daar in andere versnellingen geen last van heb.
Totaal aantal Berichten: 161
- C1 1.0 collection
Bij mijn ‘98er Xantia 1.8-16v had ik dit elk jaar en ik maakte de stappen motor gewoon schoon.
even demonteren en schoonmaken met remmenreiniger en een beetje perslucht, hierna even een beetje WD40 eraan en dan weer monteren.
na het starten duurt het even een paar tellen voordat hij zijn juiste toerental weer te pakken heeft, maar daarna is het gewoon goed.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Nu ik toch bezig ben…
Ik vind dat het gas pedaal vrij stroef (lees zwaar) gaat, ik weet niet of dat standaard of dat er iets anders aan de hand is. Ook reageert het gas niet echt “strak”. Ik heb al even gekeken en ik zie dat de gas kabel vrij los hangt. Is dat makkelijk om die wat strakker te zetten?? Voor de rest is het echt een super auto, alleen een paar puntjes die ik dus graag nog wil oplossen/repareren. Heb de airco ook al laten bijvullen. Er zat nog maar 100 gram in terwijl er 700 gram in moet zitten. Maar goed dat ik dat heb laten vullen want anders was de airco waarschijnlijk doorgebrand met het bloed hete weer van de afgelopen dagen.