Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Heb nu een proefrit gemaakt bij een 1.6TGI met blauw interieur! Best mooie BX hoewel ik het blauwe interieur niet supermooi vind. Ook is duidelijk de voorbumper is opnieuw gespoten want deze bladderd een beetje lak af, maar dat is eenvoudig te repareren met een nieuwe bumper.
Bij het omhoog komen tikt de auto continu. Hoort dat zo en als het niet zo is, wat is er dan precies stuk?
En als je door kuilen in een weg rijdt, hoort het dan zo dat je dit evengoed voelt als in een AX of verwacht in teveel van een BX?
Een 1.6TGI heeft natuurlijk niet de luxe die inmiddels op mijn AX wel zit (electrische ramen, centrale deurvergrendeling enz.) Dus dat is wel een minpunt.
Had dus ook al gekeken bij een 16TZI die dat standaard wel had maar die heeft véél meer kilometers gemaakt.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
gezien het veergebeuren denk ik dat deze BX platte bollen heeft. Rondje vullen kost de kop niet en het veert stukken beter. De elektrische luxe is bij een BX net zo simpel in te bouwen als bij een AX. Spullen zijn ook ruim voorradig op de sloop etcetera. Daarvoor zou ik dus een technisch goede auto prefereren boven een luxe, maar technisch mindere auto.
Bij het omhoog komen tikt de pomp (want die tikt ) inderdaad voortdurend. Als de auto eenmaal op rijhoogte is, hoort deze niet vaker dan eens in de 20-30 seconden te tikken. Vaker duidt op een platte voorraadbol, of erger, een slechte pomp / debietregelaar / hoogteregelaar enzovoorts.
Succes met beslissen.
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Danku!
Mijn lieve AXje is verkocht! Aan iemand van de AXclub die ik goed ken dus ze komt goed terecht!
Als het goed is ga ik morgenavond een witte BX 1.6TGI ophalen met 96.000 km op de teller! De BX heeft een blauw interieur, niet helemaal mijn smaak maar daar valt een zwart interieur in te zetten. Zoals hierboven aangegeven, een technisch goede BX heb ik liever dan een mooie met technische mankementen! Ook zal er, denk ik, evenals bij de AX ooit alle luxe weer ingebouwd worden.
Onderhoudsboekjes zitten er bij en er is duidelijk te zien dat de BX altijd keurig haar beurten heeft gehad!
Hoop jullie binnenkort op dit forum meer te kunnen vertellen.
En als iemand nog een mooie witte bumper heeft liggen (liefst met mistlampgaten) hoor ik dat graag! De huidige bladdert beetje af.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gefeliciteerd dan maar!
Jammer van de AX, maar die gaat naar een andere AX-idioot dus komt goed…
Zet de BX zéker een keer op de brug en ga er eens met aandacht onder door:
kofferbakbodem/ achterste demper ophanging, koplampventilatie, dorpels…allemaal bekende roestpunten.
Let ook eens op de staat van je retourleidingen/ octopusjes, erg lastig om die te vervangen.
Een BiX is een heerlijke auto, we reden vroegâh een 14-nix, zolang het veersysteem en -componenten in prima conditie zijn.
Zodra de veerbollen minder worden wordt het comfort dat ook…
Veel plezier van je aanwinst!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Heb al een afspraak gemaakt bij een Doe-het-zelf garage en daar ga ik inderdaad even keertje alles bij langs met en potje novorox.
Vanavond heb ik haar opgehaald! Wat rijdt dat GOEEED! Helemaal blij!
Ik heb wat foto’s en die upload ik morgen wel. Nu tijd om te gaan slapen.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd
Het eerste BiXje is toch iets speciaals, hopen dat ze braaf blijft
Maar zo niet dan kom je er ook wel weer uit natuurlijk!
Veel zweefplezier!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX