2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

CX-club kampeerweekend 2-4 juli
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 juni 2010 07:25 PM
  [ # 16 ]

Gisteren de CX weer uit de stalling gehaald…... om ff te checken of ik nog wel kan komen Wink
Maar ze deed het. Gelijk nog even wat detailing spullen gehaald bij carclean….. Dan wordt haar “mantelpakje” weer een beetje toonbaar gemaakt Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27923

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2010 09:27 PM
  [ # 17 ]

Klinkt goed Wink

Ik verwacht er bij de toerrit bij te zijn deze zaterdag.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 02 juli 2010 12:20 AM
  [ # 18 ]

Na het werk (wedstrijd) geef ik de CX de sporen naar het Oosten.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 02 juli 2010 01:19 AM
  [ # 19 ]

ik neem aan dat ik daar ook kan kijken…. en anders kijk ik de finale wel clap

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 02 juli 2010 01:16 PM
  [ # 20 ]

Wilde om 12:00 weggaan, maar hoorde dat er grrr veel file’s stonden…...... Vertrek uitgesteld.
Waarschijnlijk iedereen een vrije middag voordat NL clap speelt thuis zijn…...
Vertrek ik wel om 16:00 uur, lekker rustig….resultaat blijft hetzelfde Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 juli 2010 01:11 PM
  [ # 21 ]

Ik ben gister even langs geweest om de roerrit te rijden.
Ondanks ik bang was dat het erg heet zou zijn viel het me eigenlijk mee. Op de meeste wegen kon je max zo’n 60 a 70 km/h rijden, hierdoor was het met alle ramen open nog aardig uit te houden in een auto zonder airco.
Aan het einde van de rit kwam er nog een korte maar toch vrij stevige regenbui die ervoor zorgde dat er binnen korte tijd erg diepe plassen stonden.

Tijdens de rit nog een stop bij The Gallery in Brummen. Ik was er nog nooit geweest, maar wat staan daar een mooie auto’s in de showroom!
Van een geheel gerestoreerde Kever cabrio tot een Lamob Countach. Buiten stond ook nog een TA, geen idee of die van een bezoeker was of van het bedrijf zelf. Verder eigenlijk geen enkele Citroën gezien.

Het viel me op dat er bijna geen serie 2 CX’en waren, zo heb ik bijvoorbeeld de redelijk standaard uitvoernig van de serie 2 een CX 25 GTi niet eens gezien…
Wel erg veel Prestige’s (wel verdeelt onder serie 1 en 2), is dat het camping volk? Wink

Erg mooie rit, met een foutloos bolletje pijltje systeem.
Bedankt voor de organistatie!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 04 juli 2010 10:55 PM
  [ # 22 ]

Ik denk niet dat veel mensen foto’s zullen plaatsen, dus hierbij mijn bijdrage maar onderaan dit draadje geplaatst.

Club Citroen CX NL - kampeerweekend 2-4 juli

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 juli 2010 11:30 PM
  [ # 23 ]

Tja,

helaas cry heb ik door het extreem warme weer niet meegereden, de vrouw kan er slecht tegen en de kleine wilde ik het niet aandoen om zolang stil te zitten in de auto.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 04 juli 2010 11:36 PM
  [ # 24 ]

Het was een voortreffelijk weekend! Heerlijk ontspannen, ongedwongen en reuzegezellig. Zeker weten dat ik een volgende keer weer deelneem. Deze ingezette traditie moet de CX Club in ere houden.

De collectie van The Gallery is altijd fascinerend om te zien, maar de staat van veruit de meeste auto’s valt mij bitter tegen, zeker als je de prijs ertegen afzet. Voorbeeldje: een Peugeot 304 Cabriolet met net geen 70.000 km voor 12.750 euro. Is aan de hoge kant, dus dan moet de auto wel onberispelijk ogen en niet, zoals in dit geval, een koets als een maanlandschap hebben. Slecht voorbewerkt en slordig gespoten. Dat zou voor dat geld nooit moeten mogen. En zo kan ik nog tientallen gevallen noemen. Begrijp me goed: Aaldering moet het natuurlijk zelf weten als hij zulke auto’s tegen dergelijke prijzen aanbiedt, maar mijn goedkeuring kan het niet wegdragen. Overigens zag ik op de prijskaarten soms klinkklare nonsens staan. Een duidelijk overgespoten auto kenschetsen als ‘100% origineel’, dat klopt natuurlijk voor geen meter. Het neemt niet weg dat je bij The Gallery een bijzonder gevarieerde collectie kunt bekijken en dat maakt een bezoek eens in de zoveel tijd beslist de moeite waard.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 juli 2010 01:09 AM
  [ # 25 ]

Edit vorige post: ik bedoelde het zeker niet om de gastheer van zaterdag af te kraken, maar gezien de reputatie van The Gallery viel het mij persoonlijk wat tegen en het kwam eigenlijk doordat ik hierboven iets over het bedrijf las, anders was ik er niet eens over begonnen. Het gastheerschap staat buiten kijf; hartstikke gaaf natuurlijk dat we hier als groep terechtkonden. Enfin, het blijft een persoonlijke mening die verder niet als een rode draad door dit topic moet lopen.

Het belangrijkste is dat we een uitermate geslaagd kampeerweekend achter de rug hebben, met een pracht van een route (je verbaast je toch telkens weer over de schoonheid van je eigen land), een gezellige borrel en barbecue, een mooi kampeerterrein en lekker zonnig weer (afgezien van de hoosbui die wel de ergste hitte uit de lucht haalde). Wie het evenement niet kon bijwonen, heeft echt iets gemist en moet een volgende keer zeker meedoen!!!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 05 juli 2010 12:11 PM
  [ # 26 ]

Surprisedops:  Sorry, maar nog even vergeten de organisatie te bedanken voor regelen van deze uitermate gezellige dagen. Helemaal very good

1 ding moet me nog wel van het hart.  argue
Als men een bolletje pijltje uitzet, maak dan meer gebruik van de ANWB bewegwijzering en straatnamen. Mocht je fout rijden valt het met bolletje - pijltje bijna niet te herleiden waar je fout bent gereden. Waarom Rolling Eyes bij het ene punt wel de straat genoemd wordt en bij het andere punt niet is mij een raadsel. Want elke straat heeft een naam. Zeker om dat er ook situaties bij waren waar je na 3 afslagen op een weg kwam die weer hetzelfde heette (het verlengde van dezelfde straat natuurlijk) of een haakse bocht moest nemen die je zo voorbij was gereden….... en dan is het lastig terugzoeken. Die rotondes zijn altijd wel duidelijk…...... Voor de rest klopten de afstanden heel goed en route was zeer leuk.

Zie dit als opbouwende kritiek Wink

Profiel  

TREPALLAS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 05 juli 2010 08:25 PM
  [ # 27 ]

Het kampeerweekend is in de ogen van de organisatie ook zeer geslaagd. De sfeer was perfect, het weer was perfect en alle deelnemers hebben aangegeven dat een dergelijk evenement absoluut voor herhaling vatbaar is. Het is bij deze bewezen dat er wel degelijk interesse
is voor kampeerevenementen bij de CX club. Gaan we volgend jaar dus gewoon weer doen!

Even over de opbouwend bedoelde kritiek van Arno over de bol-pijl route van afgelopen zaterdag. Deze is met de allergrootste zorg
uitgezet en vervolgens op papier gezet. Er is rekening gehouden met onervaren routerijders door de situaties zo duidelijk mogelijk
te tekenen (zelfs de exacte hoeken waarop zijwegen uitkomen) en door minstens 1 op 3 situaties te voorzien van straatnamen.
Zowel de tekeningen als de gegeven straatnamen zullen bevestiging genoeg geven voor het volgen van de juiste route.
Het is met deze manier van tekenen zelfs mogelijk mensen te laten rijden zonder de afstanden aan te geven. Dit word bij sportieve ritten
veelvuldig gedaan.

Ik hoop overigens dat er mensen zijn die aangeven de route te gemakkelijk te vinden. Die de moeilijkheidsgraad van de route als
spel-element kunnen waarderen, en een echte puzzelrit willen rijden bij de CX club. Wij willen deze dan graag gaan uitzetten!

CX 25 Prestige, (ex: CX 20 TRE, ZX 1,4 aura, BX 19 TZI, BX 19 TGI)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juli 2010 08:32 PM
  [ # 28 ]

Ik had het er met Arno al over gehad, en ook het voorbeeld gegeven dat je straatnamen kan weglaten of toevoegen om het niveau van de rit aan te passen.
De afstanden toevoegen of weglaten maakt het ook makkelijker of moeilijker.

Arno rijdt wel alleen, dat maakt het natuurlijk al snel wat moeilijker. Zeker als je ook nog eens foto’s wil vinden. Hier lag denk ik de uitdaging in van deze rit Wink Ik geloof dat er niemand was die alles gevonden had?

Ik moet zeggen dat de route foutloos op papier stond, en dat heb ik wel eens anders gezien bij puzzelritten van clubs. Mijn complimenten voor het uitzetten! Smile

Wellicht kan je overwegen 2 routes te maken, 1 voor de toerrijder en 1 voor de mensen die van een wat grotere uitdaging houden.
Zo kan je dezelfde routen rijden, alleen bij de ene geef je wat meer info op papier als bij de ander. Als de route eenmaal op papier heb staan of je alleen maar details weg te laten om het niveau hoger te maken Wink

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 juli 2010 09:21 PM
  [ # 29 ]

Over het algemeen liet de route qua duidelijkheid weinig te wensen over, maar hier en daar een straatnaam erbij ter verheldering is wel handig. Zo reden veel mensen bij de eerste omleiding verkeerd, omdat je na 3100 meter een tamelijk onduidelijke slinger kreeg en 100 meter later rechtsaf richting Stokkum moest. Er gingen echter twee straten achter elkaar naar Stokkum: een volgens de fietsersroute en een volgens de autoroute. Het bleek achteraf dat we de fietsersroute moesten hebben, maar hoe kon je dat weten? Afgaan op de dagteller wil na 3100 meter ook nog wel eens een probleem geven i.v.m. afwijkingen per auto. Enfin, ik geloof dat iedereen er verder wel uitkwam en buiten het feit dat de route geheel klopte, vergoedde het vele natuurschoon het kleine ongemak ruimschoots.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten

- CX TRS 2.2 1987
Gepost: 06 juli 2010 11:11 AM
  [ # 30 ]
Arjan Verkade schreef:

Arno rijdt wel alleen, dat maakt het natuurlijk al snel wat moeilijker. Zeker als je ook nog eens foto’s wil vinden. Hier lag denk ik de uitdaging in van deze rit Wink Ik geloof dat er niemand was die alles gevonden had?

Omdat ik meedoe met het CX-evenement, rij ik natuurlijk ook het ritje. Ik ken mijn beperkingen. Het ging mij niet om de foto’s, want ik weet dat ik niet in de gelegenheid ben om alles te zien. Veiligheid voor alles. Geldt trouwens voor alle CX-eventsritjes.

cxfanatic schreef:

Over het algemeen liet de route qua duidelijkheid weinig te wensen over, maar hier en daar een straatnaam erbij ter verheldering is wel handig. Zo reden veel mensen bij de eerste omleiding verkeerd, omdat je na 3100 meter een tamelijk onduidelijke slinger kreeg en 100 meter later rechtsaf richting Stokkum moest. Er gingen echter twee straten achter elkaar naar Stokkum: een volgens de fietsersroute en een volgens de autoroute. Het bleek achteraf dat we de fietsersroute moesten hebben, maar hoe kon je dat weten? .

De route was very good TOP! laat daar geen misverstand over zijn, maar hier en daar een straatnaam erbij is eigenlijk wat ik bedoelde. Zelf heb ik ook routes uitgezet, dus ik weet waarover ik praat. Ook is soms iets wat voor de uitzetter duidelijk is, onduidelijk voor anderen…Verschil van interpretatie van de situatie. Nu ben ik goed bekend met het systeem dus ben er ook gekomen.

buiten het feit dat de route geheel klopte, vergoedde het vele natuurschoon het kleine ongemak ruimschoots.

Ben ik het helemaal mee eens Mr. Green . Nogmaals hulde bravo voor de organistie en de rit. Ben er volgend jaar weer bij, dan misschien met co-pilot Wink

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook