Net Graf Spee zijn benzinetank gemonteerd (na een hoop gevloek want elke slangenklem was vastgeroest en moest dus open geslepen worden).
Uiteindelijk bleek dus dat het hoog tijd was om de leidingen te vervangen. De ontluchtingsleiding WAS al afgebroken (hing los), de benzineleiding was helemaal verroest. Kortom, de rubberen leidingen verbrokkelden als je er naar keek en de metalen leidingen daar kon je bijna met een schroevendraaier door steken.
Dus de vraag, mag ik die stalen/metalen benzineleiding die van de tank naar voor loopt (langs de rechterkant van de wagen) vervangen door een rubberen benzineleiding? En welke diameter moet die hebben?
Goed nieuws was wel dat de plaat onder de tank nog strak was. Beetje vliegroest maar geen verrassingen . In elk geval is er nu wél plaats om te lassen (en is de tank van mama haar Fordje straks weer vol )
BunnY schreef:Dus de vraag, mag ik die stalen/metalen benzineleiding die van de tank naar voor loopt (langs de rechterkant van de wagen) vervangen door een rubberen benzineleiding? En welke diameter moet die hebben?
Mag wel , maar ik zou de inwendige diameter van de ijzeren buis aanhouden , en dan wordt rubber zo dik
dat dat niet meer in de klemmetjes past.
Ik heb in de diesel hard polyamide slang gebruikt , olie en benzine bestendig
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BunnY schreef:Net Graf Spee zijn benzinetank gemonteerd (na een hoop gevloek want elke slangenklem was vastgeroest en moest dus open geslepen worden).
Opengeslepen? Een klem van de benzinetank toe- en afvoer? Voel jij je wel helemaal lekker?????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Misschien is het beter om ons niet op de hoogte te houden van je veredelde beun aktiviteiten…......
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Waarom niet?
Ik mag toch aannemen dat iedereen een beginnend sleutelaar is geweest en iedereen heeft wel eens een ondoordachte actie uitgevoerd. Goed, vonken en benzine is niet de meest handige combinatie, dat mag inderdaad vrij duidelijk zijn maar ik kan me voorstellen dat je in het heetst van de strijd met een vals gevoel van veiligheid zoiets kunt proberen.
Gelukkig is het goed gegaan, dit had echt heel anders af kunnen lopen, zelfs met een lege tank flik je zoiets niet!
Maar om te gaan roepen dat je dan maar beter niet meer kunt posten wat je uitvogelt vind ik persoonlijk een beetje overdreven, juist liever wel zodat een ander zich gewaarschuwd kan voelen in dezelfde situatie!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
En zodat wij diegene kunnen wijzen op de gevaren die hij gelopen heeft zodat hij het de volgende keer niet meer doet…
Wees maar gerust, ik heb mijn gezond verstand gebruikt Op het moment dat ik nog maar dacht dat de ‘vonken’ bij de benzine konden raken dan heb ik de slijpschijf mooi weg gelegd.
Ik wil echt niet heel de buurt in brand steken hoor !
Maar nu het er toch over gaat, wat is een andere manier om een slangenklem open te krijgen dan?
@Nanko: zal eens horen dan wat mijn onderdelenboer voorstelt, wou rubber nemen omdat ik dacht dat dit makkelijker te verwerken was
@De rest: als niemand hier inderdaad zegt hoe het wel moet dan leer ik het nooit En mezelf een beun noemen vind ik toch lichtjes overdreven
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Slangenklem: met een ijzerzaag, met een grote tang, met een vijl desnoods
En hier zeggen we “beun” voor iemand die hobby-matig sleutelt aan onder andere auto’s, of schildert, of timmert, enzovoorts. Dus niet als werk. Dat zegt verder niet zoveel over de kwaliteit van werken, sterker nog: ik ken schilders die hun beunklussen beter afleveren dan de klussen die ze voor hun werk doen…
Nog even over je gezond verstand: slijpen in de buurt van of zelfs in brandstofleidingen, hoe voorzichtig ook, is nooit met gezond verstand gedaan… Waarschijnlijk had je er niet eens een brandblusser bij staan? Dit soort klussen moet je niet eens met electrisch gereedschap willen doen. Zelfs al ben je er vrij zeker van dat je niet door een leiding heen zult gaan. Een miniem gaatje, samen met een beetje benzinedamp is echt genoeg voor brand en zelfs een ontploffing. Vandaar de reacties hierboven. tenminste, zo lees ik ze dan.
Nu weer veel succes met de Graf!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Och ja weet je Pieter,
ik kan je uit ervaring vertellen dat zoiets echt heel hard mis kan gaan.
Had ooit een ZX sloper in de schuur staan waar de tank al onder vandaan was, waar de benzineleidingen leeg van waren en doorgeblazen. Ik zette de haakse slijper in de onderkant om het ding in 2en te zagen zodat ie achterin het busje van een vriend pastte maar dat was dus meteen foute bingo…. zónder tank!
Er kwam een steekvlam uit de benzineleidingen, meteen heel de vloer in de fik en aangezien ik niet zo proper aan het werk was breidde dat ernstig hard uit.
Ik mag nog steeds op mijn blote knieën bedanken voor het feit dat ik een brandblusser in de buurt had gezet voor ik met slopen begon want ik had in no time een monumentaal pand in de hens kunnen zetten, met asbest plafond, met aangrenzende gevangenis en bejaardentehuis en maatschappelijke opvangvoorziening. Je kunt je niet voorstellen hoe vreselijk snel zo’n fik gaat, voor je door hebt wat er aan de hand is heb je al een vlammenzee te pakken waar je u tegen zegt.
Het is dus ook niet om te roepen hoe gevaarlijk het is, het is gewoon levensgevaarlijk.
Je kunt dus echt van geluk spreken dat je niet in een vlammenzee terecht gekomen bent met een gevulde tank!
Slangenklemmen, als die vast zitten moet je gewoon kapot worstelen, met een zijkniptang krijg je ze haast altijd kapot, beetje knippen, beetje wrikken, moet lukken!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Owkej, die raad neem ik dan ten harte In het vervolg zal ik er voorzichtiger mee zijn
En brandblusser heb ik niet naast de BX staan, wel een spuit met overvloed water. En ik neem jullie advies altijd aan als goed bedoeld hoor !!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dan zal ik je nog een tip geven: nooit met water een brandende vloeistof trachten te blussen!!!!
Zoek maar op youtube waarom niet!
Als je met dit soort zaken aan de gang gaat is er maar een juist middel, en dat is een brandblusser, ik zou schuim of CO2 nemen, een poederblusser is net zo funest voor je auto als het vuur dat je probeert te blussen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
En ik was stiekem aan het hopen dat niemand daar op ging ingaan
Zal eens rondhoren of ik nergens een brandblusser kan regelen. Je moet maar 1 keer pech hebben en je had spijt dat je die brandblusser NIET had
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha dan moet je het niet posten he
Maar even serieus, áls je vuur had gekregen en je had daar de waterspuit op gezet, dan had je op zeker een gigantisch probleem gecreëerd, en dat grafspee tot aan de grond af zou fikken zou het minste zijn!
Tweedehands brandblussers zijn er genoeg te vinden op kapaza/marktplaats/ebay noem maar op.
Maar doe jezelf een plezier en pak hoe dan ook geen poeierblusser want dat kost je gewoon je auto als je dat leeg moet spuiten (alhoewel wel zéér effectief) het beste zou een halon blusser zijn maar die zijn tegenwoordig dusdanig verboden dat je direct een milieudelict aan je reet hebt hangen mochten ze je ermee snappen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Sproeischuimblusser AFFF kiezen, beste optie in dit geval.
http://www.brandbeveiligingonline.nl/product_info.php?products_id=28
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb trouwens begrepen dat Halon ook niet zo jofel is voor oxidatiegevoelige materialen (waar een BX dus vol mee zit)... Maar we beginnen nogal terzijde te lopen zo
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!