2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Knakkende achtervering
Gepost: 05 juli 2010 07:55 PM
  [ # 16 ]

Ben wel benieuwd eigenlijk, wat het probleem nu uiteindelijk geweest is bij de CX van XM 2.9 V6 Exclusive ?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 juli 2010 09:05 PM
  [ # 17 ]

Ja het was even stil met deze topic, maar ik heb altijd nog wel honderd andere dingen (sleutelklusjes) te doen. Het is (nog) niet gerepareerd, maar de auto rijd gelukkig ook niet veel. Staat op de lijst om zsm te doen.

Het zijn wel de ADALS. Ik hebde handel al eens van de grond gehad en gevoeld naar speling. Die zit er… Daarnaast is de auto ook stug geworden in de achtervering, terwijl er nieuw bollen op zitten. Als het goed i volgend weekend bij de club de adals halen en monteren.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 06 juli 2010 12:04 PM
  [ # 18 ]

Het zijn inderdaad allemaal symptomen van defecte ADALs.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 06 juli 2010 12:15 PM
  [ # 19 ]
palm schreef:

Net dit onderwerp gelezen. WD 40 op de stabilisatorbevestiging en knak weg. Al weken rijd ik met een knakkend geluid als ik een verkeersdrempel overga. Je voelt ook dat er iets knakt. En dat voelt niet goed. Als de auto stilstaat en ik flink op en neer veer hoor ik niks. Kon geen oorzaak vinden. Ik was bijna begonnen met het vervangen van de lagers van de achterwielophanging. Tip: Altijd even op dit forum kijken. Fantastisch…WD 40 op de stabilisatorstang en klaar (1 minuut).

Sorry, maar dat deze “oplossing” met WD-40 te maken heeft lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Deze door velen geprezen “kruipolie” smeert namelijk voor geen meter. Het is een vochtverdrijver.
Je kunt m.i. wachten tot het geknak/gekraak weer begint.

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 06 juli 2010 01:39 PM
  [ # 20 ]

Je kunt ook deze even bellen wat het gaat kosten

http://www.hegru.nl/cms/index.php?page=over-de-hegru

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 juli 2010 02:15 PM
  [ # 21 ]

Voor een BX/Xantia/C5 kan je die wel bellen. Voor een CX zou ik toch naar een iets gerenomeerdere toko gaan.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 07 augustus 2010 10:15 PM
  [ # 22 ]

Nou, vandaag eindelijk het probleem opgelost. Nieuwe ADALS gehaald bij de club en vanmiddag de handel vervangen. Waren heel heel erg verrot!!! Alles wat eruit kwam was bruin van de roest. Nu veert madamme weer als nieuw!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 08 augustus 2010 01:46 AM
  [ # 23 ]

Nooit gedacht dat mijn anamnese de juiste bleek te zijn cool smirk Fijn dat ‘t nu opgelost is. Happy floating!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 augustus 2010 10:37 AM
  [ # 24 ]

Hahaha, onderschat jezelf niet Franq/ Ook in jou zit een techneut verborgen. Wink

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook