4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De V6 Exclusive Automaat van PE: dus toch valse lucht…
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 juli 2010 05:35 PM
  [ # 46 ]

Dat te veel olie schadelijk is dat weet ik. Maar mijn eerste zorg ligt bij de lekkage. Ik ben er nog niet verder mee. Ik zou de accu en luchtfilterbak moeten uitbouwen om goed zicht te hebben, maar ja dan kan de motor niet draaien. Neutral
Morgen breng ik haar naar een garage hier in de buurt want met zoveel lekkage naar Abbenes rijden, dat zie ik ook niet zitten.

De kat ziet het wel zitten die picnictafel achterop…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 juli 2010 06:35 PM
  [ # 47 ]

Ik zou, ahv bovenstaande tips, even wat ATF er uit laten lopen. Wellicht (waarschijnlijk?) is de lekkage dan weg.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 juli 2010 10:12 PM
  [ # 48 ]

Ik zal het morgen in de garage even laten doen. Maar ik heb nog niet eerder gehoord dat teveel ATF in de bak er uit gegooid wordt.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 04 juli 2010 10:18 PM
  [ # 49 ]

Eens met Wouter.
En dat gaat het makkelijkst met zo’n pompje waarmee luie beunhazen motorolie door de peilstokopening afzuigen om vervolgens te beweren dat ze de olie ‘ververst’ hebben.
Aangezien deze pompjes voor 101 andere dingen ook handig zijn, heb je misschien wel zo’n ding liggen? Of anders een sleutelmaatje van je?
Een grote injectiespuit (voor paarden enzo) met een stuk benzineslang eraan werkt ook goed. Is voor 101 andere dingen handig trouwens Wink
Het is wel belangrijk dat er geen vervuiling van welke aard dan ook in de bakolie komt. Net zoals het hydraulisch systeem, zeg maar.

PE, als er teveel olie in zit, heeft de bak doorgaans de neiging om even door te slippen bij opschakelen. Heeft de jouwe dat niet?
Mooie kat BTW.  love3

EDIT: je postte terwijl ik mijn gebruikelijke wijdlopige verhaal typte Mr. Green
Ik ben het met je eens dat het vrij uniek lijkt te zijn dat teveel olie eruit gegooid wordt. Daarom dacht ik aan schuimen, zoals ik eerder al postte.

Ik heb vanmiddag bij mijn dame gekeken, en als ik het goed zag lopen er bij mij rubberen slangen helemaal onder de radiateur langs, van de bak naar de warmtewisselaar.
Als in 1 van deze slangen nou een klein gaatje/scheurtje zit, zou het door de druk op de bak of die ribbelslang terecht kunnen komen. Wie weet? Let wel: ik heb een type 2, dus bij jou kan het weer allemaal anders zitten.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 juli 2010 10:38 PM
  [ # 50 ]

Heb wel katten, geen paarden… Mr. Green  Nee die spulletjes heb ik even niet in huis.
Maar ik laat morgen een garage even ernaar kijken om iig achter de oorzaak te komen en te kijken of het met minder ATF opgelost is.

Die rubberen slangen heb ik ook gezien, zowel van bovenaf als van onderaf. Vervelende is alleen dat ik niets zie spuiten.

En de bak slipt niet. Dat heb ik idd wel eens bij m’n vorige XM meegemaakt toen er te veel olie in zat. Ik heb wel het idee dat het schakelen bij weinig gas geven wat meer met schokjes gaat. Maar ik heb deze dame pas kort, dus ik weet het ook niet zeker. Bij wat meer gas geven, gaat het wel soepel.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2010 02:48 PM
  [ # 51 ]

Update: vanmorgen in de garage was het al snel duidelijk. Een van de slangen tussen de bak en de oliekoeler is lek. Er spoot een mooi fonteintje ATF uit. Beide slangen worden vervangen en de bak wordt weer op het juiste niveau gevuld.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 juli 2010 09:28 PM
  [ # 52 ]

Gelukkig is het probleem eenvoudig Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 05 juli 2010 10:20 PM
  [ # 53 ]

Is dit een slijtage die we allemaal kunnen verwachten of gewoon botte pech ??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2010 10:24 PM
  [ # 54 ]

Ik ben ook blij dat het eenvoudig te verhelpen is… Cool

En ja, misschien is het een goed idee om een keertje tegelijk met het verversen van de bakolie gelijk die slangen te vervangen. Smile

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 juli 2010 11:55 PM
  [ # 55 ]

Het was idd eenvoudig te verhelpen. Nieuwe slang, ATF bijvullen, klaar. Smile
Ik zie alleen nu net op de faktuur dat voor 1,5 liter ATF bijna € 125 is gerekend. Foutje… (hoop ik). Morgen ff corrigeren… cool smirk

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 07 juli 2010 01:22 PM
  [ # 56 ]

Ja, daar staat een komma verkeerd (hoop ik voor je)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 juli 2010 09:58 PM
  [ # 57 ]

Vorige week uit Frankrijk een éénspaaks stuur (of is het enkelspaaks?) opgestuurd gekregen. Vanavond heb ik het er op gezet… Smile Nog niets met de radiobediening gedaan…

Tweespaaks:

Éénspaaks:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2010 10:04 PM
  [ # 58 ]

Kijk dat ziet er veel beter uit!
Dat hoort er gewoon in Smile

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 juli 2010 10:31 PM
  [ # 59 ]

Ik ga morgen hoogstwaarschijnlijk ook zo’n stuur halen…..
Kunnen we geen handeltje tweespaaks beginnen ??

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 16 juli 2010 02:07 AM
  [ # 60 ]
Arjan Verkade schreef:

Kijk dat ziet er veel beter uit!
Dat hoort er gewoon in Smile

Helemaal mee eens, dat lelijke 2-spaaks stuur staat gewoon niet in een XM.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook